{{ctrl.notification}}
با مکان های گردشگری جلفا آشنا شوید

با مکان های گردشگری جلفا آشنا شوید

جلفا شهری است که در اذربایجان شرقی قرار دارد و یکی از قطب های مهم تجاری کشور است. وجود داشتن بازار و مراکز خرید همه ی این ها باعث شده تا مسافران و گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند همچنین طبیعت های زیادی دارد که زیبایی های ان باعث شده تا چشم ها را به خودش جذب کند. جلفا اب و هوای شهری نیمه خشک و نیمه سرد محسوب می شود و در فصل های گرم مثل تابستان دمای هوا در این شهر بسیار بالا است و در زمستان بخاطر واقع شدن در نزدیکی کوه کیامکی و کوه های سر به فلک کشیده دمای هوا پایین می رود و بسیار سرد است. شما برای سفر به این شهر می توانید با تهیه بلیط چارتری مشهد تبریز از سایت اس چارتر سفر خوبی داشته باشید.

منطقه جلفا آذربایجان شرقی

کلیسای سن استپانوس

این دومین کلیسای مهم ارامنه در ایران است که از نظر اهمیت بعد از قره کلیسا است. کلیسای سن استپانوس که نام دیگر ان (استفانوس مقدس) می باشد معماری ارمنی دارد که قدمت ان چندهزار ساله است و جزوه کلیساهای قدیمی محسوب می شود. این کلیسا که قدمت ان به سده نهم میلادی بر می گردد در دوران صفویه  به علت زلزله بازسازی شده و به همین خاطر در ان می توانید معماری ارامنه را ببینید. برای رفتن به این کلیسا احتیاج به پرداخت هزینه نیست و شما می توانید در هرساعت که دلتان می  خواهد از این موزه زیبا دیدن کنید.

آدرس: 17 کیلومتری غرب جلفا، 3 کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس، محله "قزل وانک"

کلیسای سن استپانوس جلفا

جاده مرزی ارس جلفا

این جاده ی زیبا در شمال غربی و امتداد رودخانه ارس واقع شده و از منطقه ارسباران به موازی رودخانه ارس شروع می شود و در جلفا تمام می شود. این جاده از یک طرف جنگل دارد و از طرف دیگر رودخانه ارس و خانه های روستایی که در اینجا قرار دارند را می توانید تماشا کنید.

 

پارک ملی کنتال

وسعت این پارک به 700 هکتار می رسد و یکی از مکان های مهم طبیعی استان اذربایجان شرقی می باشد.این مکان که سرسبزی بسیاری دارد و دارای گونه های جانوری متفاوت است در کنار رودخانه ارس و منطقه کیامکی قرار دارد. پارک ملی کنتال در اصل بخش مال شرقی حیوانات کیامکی بوده است که در سال 1390 به پارک ملی تبدیل شد. سنگ های اسیاب های ابی قدیمی بر ویژگی های این پارک افزوده است. در اوایل بهار لاله های زیبای رنگارنگ در دامنه های کنتال خودش را نشان می دهد. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر تهران تبریز در مشهد است.

پارک ملی کنتال جلفا

زیپ لاین جلفا

این زیپ لاین یکی از زیپ لاین های هیجان انگیز در شمال غرب کشور است که جمهوری نخجوان هم مرز می باشد. ارتفاع این زیپ لاین 40 متر از سطح زمین می باشد که در بالای پارک منطقه ازاد ارس با سرعت زیادی می رود که بسیار هیجان دارد.

 

بازارچه مرزی جلفا

یکی از دلایلی که قطعا برای رفتن به هر مسافرتی مد نظرتان است بازارچه می باشد. بازارچه جلفا که که در مرز ایران قرار دارد در سال 1373 فعالیت خودش را اغاز کرده و در حال حاضر تبدیل به مکانی شده که بسیار پر رفت و امد هست.

آدرس: آذربایجان شرقی، جلفا، خیابان گمرک، بازار مشترک مرزی

 

روستای دوزال

روستای دوزال در کنار مرز ارمنستان بخش سیه رود قرار دارد که امام زاده های زیادی دارد و قدمت ان مربوط به دوره ی سلجوقیان می باشد همچنین یک برج به همین نام در این منطقه قرار دارد که قدمت ان مربوط به هجری قمری و دوره حکومت ایلخانان بر می گردد.

روستای دوزال جلفا

آبشار آسیاب خرابه

در شهر جلفا یک ابشار به نام ابشار اسیاب خرابه وجود دارد که پیشنهاد می شود حتما سری به ان بزنید. در کمتر از سه دقیقه می توانید پرواز چارتر خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید.

آدرس: آذربایجان شرقی، ۳۵ کیلومتری شمال شرق جلفا

آبشار آسیاب خرابه جلفا

روستای آشتبین

روستای پلکانی اتشبین که بخشی از مکان های دیدنی اذربایجان شرقی به شمار می رود در حاشیه سواحل رودخانه ارس بین کوه های بلند واقع شده است و سرسبزی منحصربفردی دارد.

آدرس: آذربایجان شرقی، جلفا٬ جاده نودرز – کردشت، روستای اشتبین

روستای آشتبین جلفا

 

پل ضیاء الملک

این پل در 6 کیلومتری غرب شهر جلفا قرار دارد که از ان به عنوان اثار ملی کشور نام برده می شود. این پل قبل از میلاد و در زمان اوراتو ها احداث شده و بعد ها توسط شخصی به نام ضیاء الملک نخجوانی اصلاح شد.

 

کاروانسرای خواجه نظر

یکی از کاروانسراهایی که در زمان شاه عباس بنا شد در شهر جلفا قرار دارد. این کاروانسرا بخاطر یکی از ارامنه معتبر به  نام خواجه نظر در جلفا ساخته شد. او که به دلیل اعتبار خوبش تنواسته بود نظر شاه عباس را جلب کند کلانتر ملت ارامنه شد و به خاطر او در جلفا دو کاروانسرای بزرگ که در دو طرف رودخانه ارس واقع شده است را بنا کرد.

آدرس: آذربایجان شرقی، جلفا، کرانه جنوبی رودخانه ارس در نوار مرزی ایران و جمهوری خودمختار آذربایجان، کنار پل ضیا الملک

کاروانسرای خواجه نظر جلفا

مجموعه کردشت

اگر قصد سفر به شهر جلفا را دارید پیشنهاد می شود حتما در مسیرتان سری به مجموعه کردشت که اثار زیادی از جمله حمام بزرگ، حمام کوچک، مسجد غریب، دیوانخانه، یخچال، قلعه منسوب به عباس میرزا و ساخلو دارد بزنید.

آدرس: آذربایجان شرقی، جلفا، ۷۰ کیلومتری جلفا، روستای کردشت

 

کلیسای چوپان

کلیسای چوپان که ساخته ای تاریخی و در غرب شهر مرزی جلفا واقع شده در کنار رودخانه ارس است و بین کوه های رسوبی سرخ رنگ می باشد. این کلیسا برای ارامنه چوپان در ان زمان ساخته شده که بسیار ساده می باشد.

آدرس: آذربایجان شرقی، جلفا، ۵ کیلومتری جاده جلفا، سد ارس، بعد از کاروانسرای خواجه نظر

 

 

آبشار ماهاران

در کنار رودخانه ارس که منطقه حفاظت شده کیامکی در جنوب شرقی لیوار این ابشار قرار دارد. ارتفاع این ابشار 15 متر می باشد که مردم زیادی از ان دیدن می کنند.در قلب ابشار ماهاران، چشمه های بزرگ و کوچک به چشم می اید که از دامنه های کوه به دره سرازیر می شوند.

آدرس: آذربایجان شرقی، جلفا، کناره رود ارس، منطقه حفاظت شده کیامکی

 

حمام جلفا

این حمام بخاطر پایبندی بسیار به اصول و هنجار های معماری ایران جز اثار تاریخی در این مکان می باشد. طبق انچه که کارشناسان گفته اند شیوه ی معماری این مکان تاریخی مربوط به دوره ی قاجاریه است  و قدمت  ان نزدیک به 100 سال است. این حمام در جاده ی تبریز به جلفا در ناحیه ای که کاروان ها برای عبور از رودخانه ارس می ایستادند و بیشتر تجاری، بازرگانان، کارمندان، کارگران گمرک، نظامیان و مردم ساکن شهر از این بهره می بردند.

آدرس: آذربایجان شرقی، جلفا، مابین تأسیسات راه ایران و گمرک جلفا

 

سد ارس

این سد روی رودخانه ارس در 40 کیلومتری شهر جلفا ساخته شده است. برای دیدن این رودخانه کافی است بلیط هواپیما چارتر ارزان را از سامانه اس چارتر دریافت نمایید.

 

رودخانه ارس

رودخانه ارس از ارتفاعات هزار برکه در جنوب ارزروم ترکیه نشات می گیرد و از نزدیک های دوالو تا قره دونی که در مرز ایران جریان دارد. رودخانه ارس 1072 کیلومتر طول دارد و از غرب به شرق سرنگون می شود و همچنین از استان های  اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی رد می شود.

رود ارس جلفا

date_range یکشنبه 21 شهریور 1400 remove_red_eye 759 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0