{{ctrl.notification}}
با شهرستان کرج آشنا بشوید

با شهرستان کرج آشنا بشوید

این شهر که یکی از شهرهای قدیمی تهران محسوب می شود شهری است که هم برای زندگی و کار مناسب است  و هم برای تفریح و گردش. در این مقاله از اس چارتر سعی داریم مطالبی را برایتان تهیه کنیم تا اگر قصد زندگی در کرج را دارید برایتان مفید واقع شود همچنین اگر برای تفریح می خواهید به این شهر بروید می توانید خرید بلیط چارتری و بلیط هواپیما مشهد کرج خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید. اگر علاقه مند به این شهر هستید با ما همراه باشید.

تاریخچه کرج

قدمت کرج به بیش از ده هزارسال و به دوران مادها برمی گردد، همچنین در شاهنامه نام کرج برده شده است. برخلاف بعضی از مردم که فکر می کنند کرج شهری است که تازه ساخته شده باید بگوییم این شهر پیش از اسلام هم وجود داشته و قدمت زیادی دارد. همچنین کرج اب و هوای خوبی دارد و رودخانه هایی که در انجا وجود دارد همه و همه باعث شده تا افراد زیادی این شهر را برای زندگی انتخاب نمایند.

این شهر یک شهر تاریخی محسوب می شود و قلعه هایی چون شاه دژ، قلعه کلاک، قلعه دختر ودیگر اثار تاریخی حساب می شود تا قبل از سال 89 کرج شهری بود که به تهران وابستگی داشت اما در سال 89 مرکز البرز شد.

 

دلیل نام گذاری اسم کرج چه بوده است؟

شاید برایتان سوال پیش امده باشد که نام کرج از چه چیزی سرچشمه گرفته است؟ طبق گفته ها اسم کرج از کوه رج گرفته شده است و به این معنی است که یک ردیف کوه درانجا قرار دارد. اما بازهم طبق نظریه های دیگر گفته شده که از واژه کاوک یا کاواک استفاده شده است که معنی ان یک جای خالی می باشد. در قدیم تپه های آتشگاه، قلعه دختر، اشتهارد و کلاک برای خبر رساندن و اتش سوزاندن بوده است که با این کار خبر را اعلام می کردند.

 

مردمان کرج

در حال حاضر شهرستان کرج به عنوان پر جمعیت ترین شهر کشور است که در ان تمامی قومیت ها زندگی می کنند. 30 درصد از جمعیت شهر کرج را اذری ها، 53 درصد از انها را فارس و مابقی دیگر قومیت ها از جمله، کرد، شمالی، عرب را تشکیل داده اند. بخاطر قرار گرفتن شهر کرج در نزدیکی تهران و موقعیت شغلی خوبی که دارد باعث شده تا افراد زیادی به این شهر مهاجرت کرده اما می توان گفت اصالت مردم کرج به فارس ها که بیشترین درصد را دارند تعلق دارد. شما میتوانید بلیط هواپیما چارتر خود را از سامانه اس چارتر دریافت کنید.

 

کرج چه رسم هایی دارد؟

شهر کرج بخاطر افراد مختلفی  که دارد  می گویند رسم های ان دیگر باقی نمانده است. اما در اینجا به چند رسم اشاره خواهیم کرد: ختن سمنو، شال اندازی، انگشتر بازی، سبزه سبز کردن، نی زدن، فال حافظ از رسم های شهرستان کرج می باشد.

و اما گویش کرج طالقانی یا تاتی است که امروزه فارسی صحبت می کنند.

 

سوغاتی های شهر کرج چیست؟

اگر به شهر کرج بروید صددرصد دوست دارید که با سوغاتی ها وخوراکی های انجا اشنا شوید و برای خانواده تان یا دوستانتان چیزی بخرید. در این بخش از مطلب سوغات کرج را معرفی خواهیم کرد. خرمالو، ازگیل، توت، انگور، سنجد، آلوی برغان و شیرینی توتک را می توانید تهیه کنید.

اما به جز سوغاتی ها می توانید صنایع دستی کرج را هم هدیه بدهید که در ادامه انها را هم توضیح خواهیم داد. گلیم، شیشه و بلور، سفال و مجسمه جزوه سوغات کرج می باشد.

سوغات کرج

هنگام سفر به کرج چه چیزهایی بخوریم؟

مطمئنا هنگام اولین سفر به هر شهری می خواهید بدانید که چه نوع غذاهای خاص و محلی دارند در این مطلب میخواهیم چند مورد از غذاها که به عنوان، غذاهای کرج محسوب می شود را معرفی کنیم اما توجه داشته باشید این غذاها را شاید در شهر دیگری هم داشته باشند زیرا در هنگام مهاجرتشان این غذا را هم جزوه لیست های ان گذاشته باشند.

والک پلو، آش جو، دیزی، ترشی آش، لوبیا پلو، حلیم، دمپختک و پلاترسره را می توانید نوش جان کنید یا از رستورانهای محلی تهیه کنید و از طعم این غذاها لذت ببرید.

 

برای اقامت در شهر کرج به کجا برویم ؟

برای اقامت در شهر کرج می توانید با انتخاب یکی از این اقامتگاه ها هتل یک ستاره امیرکبیر، دو ستاره سامان، سه ستاره مرمر، هتل گاجره، هتل دیزین، هتل ستاره آبی، هتل ساحل، هتل عزیز و نگار مستقر شوید. همچنین به جز این هتل ها می توانید مسافرخانه هایی با توجه به سطح بودجه خود هزینه کنید. تنها کافی است با وارد شدن در سایت اس چارتر، پرواز چارتری خود را دریافت نمایید.

 

در کرج به کجا خرید برویم؟

برای خرید در کرج اگر اشنا دارید میتوانید با پرس و جو به یک مرکز خرید بروید اما در ادامه چند مرکز خرید را هم خواهیم گفت.

ایران زمین، یادمان، مجموعه زندگی، مرکز خرید مهرشهر، برج میلاد کرج، مهستان و بسیاری دیگر از پاساژهای مختلفی همچون گلستان، چچلاس، گوهر از سری مراکزی هستند که می توانید با خیال راحت از خرید خود لذت ببرید.

 

به کدام رستوران در کرج برویم؟

در شهر کرج هم می توانید به رستوران سنتی یا رستوران مدرن بروید در ادامه چند رستوران مناسب و خوب در کرج را به شما معرفی خواهیم کرد.

رستوران ارکیده، رستوران میرزایی، باغ  رستوران وینه از جمله رستوران هایی هستند که در نزدیکی سد کرج هستند.

 

اقتصاد کرج از چیست؟

طبق امارهایی که به دست رسیده است مردم کرج در قسمت صنعت و کشاورزی و دامپروری مشغول می باشند. دارای سه شهرک صنعتی اشتهارد، بهارستان و سیمین دشت است.

 

کرج جاذبه گردشگری دارد؟

اگر تا به حال به کرج سفر نکرده باشیم فک میکنیم که این شهر بخاطر موقعیت کاری و شغلی جاذبه گردشگری ندارد اما کرج هم از جاذبه گردشگری بی نصیب نیست. در ادامه چند مورد از جاذبه های گردشگری کرج را خواهیم گفت.

 

سد امیر کبیر

یکی از مکان های بسیار زیبای کرج سد امیر کبیر می باشد که می توانید در انجا به قایق سواری یا جت اسکی بروید اما درکنار این ها باید گفت که شما می توانید صید ماهی قزل الا و خال قرمز را هم انجام بدهید. اگر قصد سفر به کرج را  دارید حتما از این مکان هم دیدن کنید.

سد امیر کبیر کرج

باغ سیب مهرشهر

یکی از مکان هایی که بسیار زیبا و سرسبز هست باغ سیب مهرشهر است که این باغ چیزی حدود 400 هکتار وسعت دارد و در نزدیکی کاخ مروارید ( شمس سابق ) در جنوب غربی شهر قرار دارد این باغ شامل 70 هزار درخت هایی چون گلابی، سیب، هلو، گردو، الو می باشد.

قدمت این باغ به دوران پهلوی باز می گردد که درخت های زیبا دارد همچنین این باغ بخاطر داشتن مالک های حقیقی و حقوقی شهر کرج محسوب می شود.

آبشار هفت چشمه کرج

هفت چشمه کرج در جاده چالوس قرار دارد و متشکل از چند ابشار بزرگ و کوچک می باشد برای رفتن به این ابشار باید از جاده چالوس بروید و تجهیزات مناسبی همراه خود داشته باشید. شما می توانید بلیط هواپیما ارزان اهواز کرج را سایت آس چارتر تهیه کنید .

آبشار هفت چشمه کرج

date_range دوشنبه 05 مهر 1400 remove_red_eye 698 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0