{{ctrl.notification}}
با شهر چالوس آشنا شوید

با شهر چالوس آشنا شوید

چالوس یکی از شهر های قدیمی استان مازندران است که در سواحل دریای خزر جای گرفته است. حتی اگر به شمال هم سفر نکرده باشید صددرصد نام چالوس و جاده های زیبای ان به گوشتان خورده است. چالوس پر جمعیت ترین شهر قسمت غربی استان مازندران است. چالوس یکی از مناطق زیبا و پر بازدیدی است که همه ساله مسافران زیادی را به همراه دارد. در گذشته به این شهر شالوس یا سالوش گفته شده است. همچنین به ان چاله هم گفته شده است که کم کم به ان چالوس می گفتند. در این مقاله آس چارتر سعی دارد که با شهر چالوس و جاذبه های ان شما را اشنا کند. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های اقامتگاه ها چالوس

اقامتگاه ها سعی دارند بهترین مکان را پذیرش از مسافران اماده کنند. از این رو با توجه به اب و هوای خوب چالوس و جنگل و دریا اقامتگاه بومی و قدیمی هستند. اکثر این اقامتگاه ها بازسازی شده و برای رفاه حال مسافرین اماده شده است.

 

آداب و رسوم بومی چالوس

چالوس همانند دیگر جاها ائین و رسم رسوماتی دارد که یکی از انها نوروز خوانی است. جشن سیزدهم تیرماه از مهم ترین انهاست. خورمیا یا افتاب خواهی ائین بسیار جالبی است که موقع باران باریدن انجام می شود. ای نمایش با حضور چند نفر بازیگر با وسایل و لباس های خاصی است که برای پایان دادن به بارش و درخواست افتاب از خداوند انجام می گیرد.

آداب و رسوم مردم چالوس

سوغات و صنایع دستی چالوس چیست ؟

انواع ترشی ها و نان های محلی قماق و شیرینی ها یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه چالوس است. اگر قصد سفر به چالوس را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این خوراکی های خوشمزه امتحان کنید.

 

بهترین فصل سفر در چالوس کی است؟

بهمن سردترین و پر برف ترین فصل است و تیر و مرداد گرم ترین فصل است. با توجه که شمال اب و هوای مرطوبی دارد بهتر است زمانی بروید که هوا خنک باشد گرمی هوای شمال برای هرکسی قابل تحمل نیست. اگر می خواهید به چالوس سفر کنید کافی است بلیط هواپیما تهران نوشهر خود را از آس چارتر بخرید و بعد از ان به چالوس بروید.

بهترین فصل سفر به چالوس

جاذبه های گردشگری چالوس

 

دریاچه ی ولشت

این دریاچه در منطقه کوهستانی و کنار کلاردشت قرار دارد که در، دره ای بسیار عمیق است. این دریاچه اب شیرینی دارد و به همین دلیل است که محیطی است برای زیستن حیوانات، پرندگان. این منطقه ماهی های متنوعی دارد و همچنین بخاطر وجود داشتن دره مکانی شده است شگفت انگیز و خارق العاده که محل مناسبی برای تفریح و کوهنوردی است که می توانید ارامش را انجا تجربه کنید.

دریاچه ولشت چالوس

کاخ چایخوران

این کاخ حدود 4 هکتار است که از زیبا ترین و دلباز ترین کاخ های چالوس است. قدمت این کاخ از دوره ی پهلوی است که برای تفریح و گشت و گذار از ان استفاده شده است. جالب است بدانید این کاخ هم به ثبت ملی ایران رسیده است.

کاخ چایخوران چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود

این پارک 200 هکتار مساحت دارد و سرتاسر ان پوشیده از درخت و گل های زیبای فراوانی است که از سرسبز ترین و پر طرفدار ترین پارک های ایران به شمار می رود. تله کابین نمک ابرود از مهم ترین جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر است.

پارک جنگلی نمک آبرود چالوس

کاخ ملکه مادر چالوس

کاخ ملکه در روستای مازو پشته است که اول کمربندی  نمک ابرود قرار گرفته است. این کاخ به دستور محمدرضا شاه برای مادرش ساخته شده است. قدمت این کاخ به دوره ی دوم پهلوی بر میگردد. این کاخ که برای استراحت موقت مادر محمدرضا شاه ساخته شده است دوطبقه است و به مساحت 50000 متر مربع ساخته شده است.

این کاخ معماری بسیار زیبایی دارد.جالب است بدانید کاخ مادر یک دارایی ملی است. بلیط چارتری هواپیما نوشهر خود را از آُس چارتر دریافت کنید.

 

آبشار اکاپل

اگر از سمت چالوس به سمت جنوب غربی حرکت کنیم در ابتدای ارتفاعات البرز و کلاردشت بین جنگل های کوهستانی ابشاری بسیار زیبای اکاپل قرار دارد. دیدن این مکان خالی از لطف نیست چرا که می توانید با بازدید ساعات بسیار زیادی را سپری کنید. ابشار اکاپل از دریاچه ی ولشت 30 کیلومتر فاصله دارد.

آبشار اکاپل چالوس

مرداب هسل چالوس

این مرداب نزدیک روستای سینوا و مرزن اباد است و 10 کیلومتر فاصله دارد که چشم اندازی بسیار زیبا دارد، مرداب هسل میان انبوهی از درخت ها است که یکی از جاذبه های گردشگری چالوس است. هسل در گویش مازنی یا محلی به معنای اب راکد است همچنین این دریاچه هم راکد هست صدای حیوانات مختلفی که به گوش می رسد و منطقه بی نظیر هسل ارامش خاصی دارد.

مرداب هسل چالوس

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چالوس است که در درجه اول مسافران از ان بازدید می کنند. بهترین زمان برای رفتن به این جنگل فروردین و اردیبهشت است اما اگر فصل دیگری هم بروید زیبایی دیگری از ان را تماشا خواهید کرد. با اقامت در کلبه های سنتی می توانید نظاره گر مرداب های زیبا هم باشید.

پارک جنگلی فین چالوس

پل زغال چالوس

در سال 1307 پهلوی اول بین مرزن اباد و چالوس 17 کیلومتری کندوان دستور داد تا پل زغال ساخته شود. ساخت این پل باعث سرعت بخشیدن به رفت و امد و امنیت بیشتر شد. در پایین این پل رودخانه ای با ماهی های سفید، سوف و ازاد وجود دارد در انتهای این پل بعد از 70 کیلومتر به دریای خزر می رسد. این پل در غرب مازندران و ارتفاعات کندوان است.

پل زغال چالوس

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال حدود یک هکتار مساحت دارد و 5 متر عمق دارد که در دل جنگل است. این مرداب در فهرست دیگر جاهای دیدنی چالوس است. اگر سری به پارک جنگلی فین زدید می توانید مرداب کندوچال را هم انجا ببینید. در سطح این مرداب پر است از گیاهان مردابی. اب این مرداب از دریاچه های اطراف تامین می شود. اب این مرداب شیرین است و حیوانات بسیار زیادی از ان استفاده می کنند.

مرداب کندوچال چالوس

کاخ اجابت

قدمت این کاخ به دوران پهلوی باز می گردد که سبک معماری ان اروپایی است. این کاخ تزئینات بسیار لوکس و زیبایی دارد و همچنین گچ بری های جذاب که به زیبایی این کاخ افزوده است. دور تا دور این کاخ پوشیده از درخت است. کاخ اجابت نزدیک کلاردشت است. آس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده بلیط هواپیما رشت در مشهد است.

 

آبشار سواسره

ابشار سواسره 100 متر ارتفاع دارد و در منطقه (بلده)  کوهستانی است. برای ابشار باید از نور به بلده بروید سپس با ماشین یا تاکسی خودتان را به انجا برسانید. ابشار سواسره در فاصله 55 کیلومتری چالوس است .

آبشار سواسره چالوس

دریاچه دریوک

سد دریوک یکی دیگر از جاهای گردشگری چالوس است که در دامنه کوه دال کمر و مقابل ولی اباد است. این دریاچه 5 متر عمق دارد که محل زیستگاه پرندگان وحشی و بومی است در زمستان می توانید انواع پرندگان و مرغابی را مشاهده کنید. کافی است تا بلیط چارتر مشهد نوشهر بگیرید و به چالوس بروید تا از این زیبایی های بی نظیر دیدن کنید.

date_range پنجشنبه 04 شهریور 1400 remove_red_eye 2015 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0