{{ctrl.notification}}
با جاذبه های دیدنی طبس آشنا شوید

با جاذبه های دیدنی طبس آشنا شوید

شهر طبس شهری است کویری در خراسان جنوبی که به ان عروس کویر ایران گفته می شود. شاید اشنایی زیادی با طبس نداشته باشید اما نگران نباشید در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های شهر طبس اشنا کنیم همچنین شما می توانید برای سفر به این شهر کویری زیبا بلیط چارتری کیش یزد گرفته و سفری لذت بخش داشته باشید.

طبس

آشنایی با طبس

طبس یا (تبس) ترکیبی از دو واژه ی تب و بس می باشد که به معنای حرارت و داغی است ، همچنین این شهر دارای باغ های بزرگ و پر طراوت نارنج است که قدمت این شهر به دوره ی هخامنشیان می رسد. این شهر اب و هوای گرم و بیابانی دارد و در تابستان ها هوا بسیار گرم است و زمستان ها نسبتا سرد می باشد، طبس به دلیل زلزله در سال 1357 به طور کامل تخریب شد و پس از ان بازسازی شد. طبس به دلیل مکان های تاریخی و دشت های کویری که دارد به یکی از پر بازدید ترین مکان ها برای گردشگری تبدیل شده است.

طبس

دره جن ها طبس

دره جنی که نام دیگر ان کال جنی است در اطراف روستای ازمیغان و در امتداد خروجی قناتی که نزدیک ان واقع شده است 35 کیلومتر با طبس فاصله دارد. در زمان های گذشته بومیان این منطقه ان را محل زندگی جن و ارواح می پنداشتند. این دره که دیواره های بلندی دارد وارد شدن به ان ممکن است خطرساز باشد. در کمتر از سه دقیقه می توانید بلیط چارتری هواپیما خود را از سامانه اس چارتر دریافت نمایید.

دره جن ها طبس

روستای حلوان

این روستا که به خاطر کویر بکرش و نخلستان ها خرمایش معروف است، باتلاق های نمکی و رسی باعث شده تا منظره ای بی نظیر را رقم بزند. این کویر بسیار مناسب برای کسانی است که قصد دارند کویرنوردی در ریگ دره ها داشته باشند، شاید جالب باشد که این کویر اقامتگاه بوم گردی دارد و معماری سنتی ان با حیات بزرگ و گل هایش باعث شده تا گردشگران این مکان را به عنوان یک جاذبه انتخاب کنند و از ان دیدن کنند.

طبس

برج هادرباش

شهر طبس به دلیل اینکه نخلستان هایش دور تا دور این شهر را گرفته است باعث شده تا برجی به نام هادرباش در این شهر بنا شود که در گویش یزدی به معنای مواظبت می باشد.

طاق شاه عباسی

این سد از بزرگ ترین و قدیمی ترین سد قوسی جهان است که قدمت ان به 700 سال پیش باز می گردد، این سد نشان می دهد که معماران ایرانی ان بسیار توانا بوده اند.برخی این سد را به عنوان نازک ترین سد جهان یاد می کنند و در زمان های گذشته از این سد برای کنترل اب ورودی شهر استفاده می شده است.

طبس

باغ گلشن طبس

باغ گلشن که طراحی زیبایی دارد به عنوان زیبا ترین باغ های ایران محسوب می شود. این باغ در بلوار امام خمینی و نزدیکی میدان پلیکان قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری طبس است.

باغ گلشن طبس

قلعه طبس

یکی از مشهور ترین دژ های طبس که بزرگ و کوچک دارد قلعه طبس است که طراحی این دژ برای قبل از اسلام است، این قلعه روی دامنه کوهی با شیب بسیار ملایم احداث شده است.

ارگ طبس

این بنا در کتاب های تاریخی چون ( ارگ کهن ) و (کهن دژ) معرفی شده  است، و در خیابان واعظ طبسی قرار دارد از این بنا معمولا گردشگران ایرانی و خارجی دیدن می کنند.

طبس

چشمه مرتضی علی

اگر به دنبال یک جاذبه با اب و هوای خوش هستید به روستای خرو بروید و چشمه مرتضی علی را ببینید این چشمه که اب گرم دارد و از چشمه های طبیعی است یکی از مکان های گردشگری طبس است، این چشمه بین دره ای با دیواره های بلند جا گرفته است و بیشتر این مسیر پیاده روی می باشد.

چشمه مرتضی علی طبس

رودخانه نمک طبس

رودخانه نمک که نام دیگر ان کال نمک است از دور مانند شانه تخم مرغ است اما وقتی نزدیک ان می شوید نمک ها را می بینید، این رودخانه در 8 کیلومتری روستای محمد اباد طبس قرار دارد.

جنگل سنو طبس

در منطقه های کوهستانی طبس و در فاصله ی 24 کیلومتری شهر می توانید منطقه ای سرسبز را ببینید که جنگل سنو جزو همین منطقه می باشد.این جنگل ها به واسطه کاشت انواع گیاهان و از طوفان شن جلوگیری می کند. پوشش های گیاهی این منطقه شامل اسفناج وحشی، طاق، گز می باشد. تنها کافی است بلیط ارزان هواپیما بندرعباس یزد خود را از سایت اس چارتر تهیه نمایید و از این جنگل دیدن کنید.

طبس

کاروانسرای خان

کاروانسرای خان در مسیر جاده قدیم طبس به یزد پس از گذشتن از کاروانسرای کلمرود در فاصله 30 کیلومتری واقع شده است که بنای این کاروانسرای چهار گوش است و یکی از ویژگی های ان کالبد فضایی، مجموعه بادگیر، گنبد شاه نشین می باشد. در اجر کاری های این نما از گل چین هایی استفاده شده است که زیبایی این کاروانسرا را دو چندان کرده است.

طبس

سد کریت طبس

نام دیگر این سد کوریت می باشد که در فاصله ی 56 کیلومتری جاده طبس به دیهوک قرار گرفته است، در زمان های گذشته این سد را بلند ترین سد دنیا می شناختند. این سد از سنگ اهک و ساروج ساخته شده است و در بخش های بعدی این سد خشت را اضافه کردند.

سد کریت طبس

روستای اصفهک طبس

این روستا در حاشیه کویر قرار دارد و بخاطر نزدیکی به مناطق کوهستانی دارای اب و هوای بسیار خوبی است و نکته ای که وجود دارد این است اب و هوای این روستا چند درجه خنک تر از طبس می باشد اگر می خواهید به این روستا بروید پیشنهاد می کنیم حتما از حمام قدیمی و مسجد جامع دیدن کنید.

طبس

آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)

امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) از امام زادگانی است که ان را از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم (ع) دانسته اند و با توجه به برخی از اسناد بنای اولیه این مزار را در قرن پنجم هجری بوده است. وسعت این امامزاده بسیار بزرگ است و معمولا مسافرانی که قصد سفر به مشهد را  دارند و بالعکس شبی را در این مکان هم می گذارنند.

طبس

روستای ازمیغان

در 40 کیلومتری شرق طبس روستایی به نام ازمیغان قرار دارد که در ان اب دائمی وجود دارد و این روستا در قلب کویر با اب و هوایی خنک می باشد و بسیار پیشنهاد می شود از این روستا دیدن کنید. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر طبس  در مشهد می باشد شما برای دیدن روستای ازمیغان کافی است از سایت اس چارتر بلیط خود را تهیه نمایید.

روستای ازمیغان طبس

date_range یکشنبه 04 مهر 1400 remove_red_eye 692 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0