{{ctrl.notification}}
با 20 جاذبه گردشگری آذربایجان غربی آشنا بشوید

 با 20 جاذبه  گردشگری آذربایجان غربی آشنا بشوید

اذربایجان شرقی در غرب ایران واقع شده است، این استان در منطقه اذربایجان و مرکز ان شهر ارومیه می باشد. اذربایجان غربی از استان های کوهستانی ایران می باشد. بزرگ ترین منطقه جنگلی اذربایجان در سردشت است که مساحت ان بین 60 تا 80 هزار هکتار می باشد. ساکنین این استان ها معمولا کرد و ترک های اذربایجان هستند. در این مقاله از اس چارتر سعی داریم تا شما را با مکان های گردشگری و تفریحی اذربایجان اشنا کنیم، همچنین شما می توانید بلیط پرواز چارتری تهران ارومیه را از سایت اس چارتر تهیه نمایید، پس با ما  همراه باشید.

آب و هوا ارومیه

در تمامی سال اب و هوای اذربایجان کوهستانی و معتدل است یعنی نه گرم است و نه سرد و اب و هوای بسیار دل پذیری دارد.

 

سوغاتی های آذربایجان غربی

از سری سوغاتی های اذربایجان می توان به نقل بیدمشک، حلواگردویی و هویج، عرقیات و صنایع دستی اشاره نمود. برای رفتن به اذربایجان می توانید بلیط هواپیما چارتر تهیه و از سوغاتی های ان برای خانواده یا دوستانتان بخرید.

سوغات ارومیه

جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی

بازار ارومیه

این بازار در قسمت بافت سنتی شهر قرار دارد و قدمت ان به دوره ی صفوی بر می گردد، یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی اذربایجان بازار ارومیه می باشد که معماری ان بسیار ساده می باشد و بعضی از حمام ها قدمت ان به دوره ی زندیه می رسد. در سفر به اذربایجان حتما از این بازار دیدن کنید.

 

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه که بزرگ ترین دریاچه ایران است بین اذربایجان غربی و شرقی قرار دارد اما این دریاچه اکنون حدود 88 درصد ان از بین رفته است. همچنین در این دریاچه قبلا موجودات و گیاهان مختلف زیادی زندگی می کردند که دومین دریاچه اب شور در ایران بوده است.

دریاچه ارومیه

تخت سلیمان

در 45 کیلومتری تکاب یک مکان گردشگری به نام تکاب وجود دارد که یک مجموعه تاریخی و مذهبی است که در انجا  دریاچه، آتشکده ذرگشنسب، معبد آناهیتا، زندان سلیمان، آبگرم تخت سلیمان، قلعه بلقیس، بنای چهار تاقی، تالار و کاخ شاهی وجود دارد. قدمت این مجموعه تاریخی به ساسانیان بر می گردد همچنین اتشکده ذرگشنسب که ساخته شد از نظر سیاسی – اجتماعی برای انان بسیار اهمیت داشته و بعضی از قسمت های ان در زمان رومیان خراب شد.

تخت سلیمان ارومیه

چشمه ثریا

این چشمه فوق العاده زیبا و جذاب در مرز ایران و ترکیه قرار دارد که اب ان بسیار زلال می باشد و می توانید قایق رانی کنید.

 

غار سهولان

دومین غار ابی ایران سهولان است که در کیلومتر 42 جنوب شرقی مهاباد این غار توسط شخصی به نام ژاک دوموگان فرانسوی کشف شد و سال های جنگ جهانی دوم توسط یک هیات انگلیسی دوباره مورد مطالعه قرار گرفت و در مهر سال 1373 توسط غارشناسان ایرانی شناخته شد و قدمت غار به 70 سال قبل باز می گردد و همین دلیل باعث شده تا مورد بازدید قرار بگیرد.

 

چشمه کانی گراوان

این چشمه در کنار روستایی به نام کانی گویز در شهرستان ربط که نزدیک سردشت است قرار دارد.این چشمه بسیار زیبا می باشد که با رنگ های متفاوت ان باعث شده تا هر ببینده ای را مجذوب خود کند.

چشمه کانی گراوان ارومیه

چملی گول

این مکان اسم جزیره ای در 15 کیلومتری تکاب در اذربایجان می باشد که در وسط این جزیره چمن وجود دارد و در اطراف ان سر تا سر پوشیده از نی زار ها است که ارتفاع ان به دومتر می رسد.

 

زندان دیو یا زندان سلیمان کوه

داستان ها یا حرف های زیادی از زمان حضرت سلیمان وجود داشته که می گویند حضرت سلیمان دیوهایی را که از فرمان سرپیچی می کردند را در ان زندانی کرده است. این کوه که به شکل مخروطی است سال های خیلی زیادی بر اثر یک اتشفشان پدید امده و نام ان زندان دیو نام گرفته شده است.

زندان دیو یا زندان سلیمان کوه ارومیه

دریاچه مارمیشو

در فاصله 45 کیلومتری غرب ارومیه دریاچه مارمیشو را می بینید که در 1200 سال قبل مسیحی ها در انجا زندگی می کردند و اسم این دریاچه را از رهبر خود به نام بنیامین مارشیمو گرفته اند. این دریاچه جانورانی چون قزل الا، ماهی سفید، خرس، روباه، گرگ، خرگوش دارد.

 

آبشار شلماش

در 15 کیلومتری جنوب سردشت این ابشار زیبا و پرخروش قرار دارد که مکانی بسیار مهم است و با سه طبقه پشت سرهم تشکیل شده است.

آبشار شلماش

بازارچه مرزی سرو

در یک کیلومتری گمرک این بازارچه قرار دارد که افراد زیادی از ان خرید می کنند و اجناس ان از ترکیه وارد می شود و در همان نزدیکی پارکی به نام سیران قرار دارد که معمولا مسافران برای استراحت به انجا می روند.

 

سیلوانا

یکی از چشمه های اب معدنی گوارا و طبیعی که در اذربایجان غربی قرار دارد سیلوانا می باشد که در این مکان ورزش پاراگلایدر انجام می شود. فضای زیبای این منطقه و کوهستان های سرسبزش یکی از دلایلی است که باعث می شود حتما به این مکان سر بزنید. شما در کمتر از سه دقیقه می توانید پرواز چارتری خود را از سایت اس چارتر خریداری نمایید.

 

روستای بند

روستای بند که در کنار شهر چای واقع شده است و هوای بسیار لذت بخشی دارد از توابع بخش مرکزی می باشد که رستوران ها و سفره خانه های سنتی ان بسیار محبوب است و مسافران و گردشگران زیادی به این مکان سفر می کنند.

 

کاخ و موزه باغچه جوق

در یک کیلومتری شهر ماکو این مکان که در گذشته ها جایگاه سردار ماکو بوده و در زمان پاشاخان در دوره اقبال السلطنه به اخرش رسید و 30 سال تزیین کردن ان طول کشید این کاخ که درخت های فراوان و زیبایی دارد یکی از جاهایی است که باید به ان حتما سر بزنید.

کاخ و موزه باغچه جوق ارومیه

سنگ نگاره ساسانی خان تختی

سنگ نگاره ساسانی متعلق به دوره ی ساسانیان است که در 15 کیلومتری جاده سلماس به ارومیه راه دارد و این سنگ نگاره ها از زمان پیروزی ایرانیان بر رومیان می باشد که اردشیر پاپکان ولیعهد شاپور در بازگشت از فتح ارمنستان و پیروزی بر سپاهیان روم، دو تن از حکم ران های ارمنی هدیه به ایشان می دهد. همچنین این اثر به ثبت ملی رسیده است.

 

سه گنبد و دژ بسطام

از جاذبه های تاریخی اذربایجان که در ارومیه قرار دارد سه گنبد است که قدمت ان به سال 580 قمری بر می گردد. دژ بسطام که دژ محکمی است از 600 سال قبل از میلاد احداث شده و از اثار اورارتویی حساب می شود.

 

آبشار سوله دوکل

یکی از مرتفع ترین ابشار های ایران سوله دوکل می باشد که در منطقه مرگور ارومیه و 61 کیلومتری جنوب غربی ارومیه در مکانی سرسبز و با کوه های 3487 متری دالامپر واقع شده است و یکی از جاذبه های طبیعی محسوب می شود.

 

دره شهدا

در این منطقه زیبا چشمه های فراوانی و گیاه های جنگلی وجود دارد که جذابیت چشمگیری دارد، کوه کانی سیو که ارتفاع ان 2600 متر است بسیار دیدنی می باشد.

دره شهدا ارومیه

تپه حسنلو

این تپه که قدمتی 6000 ساله قبل از میلاد دارد معروف ترین اثری است که به عصر اهن تملک دارد که در موزه نگه داری می شود برای رفتن به این تپه باید 7 کیلومتری شهر نقده را بروید و تپه های زیادی که حدودا 15 عدد می باشند را ببینید. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده بلیط پرواز مشهد ارومیه در مشهد می باشد.

 

کلیسا زور زور ماکو

کلیسای زور زور ماکو که در مقابل رودخانه ای قرار دارد در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته و ثبت جهانی یونسکو در کل جهان را دارد. دیدن این کلیسا خالی از لطف نیست.

کلیسا زور زور ماکو ارومیه

 

 

 

date_range جمعه 02 مهر 1400 remove_red_eye 725 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0