{{ctrl.notification}}
از کرمان سوغاتی چه بخریم؟

از کرمان سوغاتی چه بخریم؟

سوغاتی های استان کرمان که می شود گفت تقریبا همه از ان خوششان می اید مورد توجه بسیاری از گردشگران است که همه ان را دوست دارند .این استان که در کنار سوغاتی یکی از شهر های خوب برای گردشگری و تفریح است طرفداران زیادی در سراسر ایران دارد .همچنین قدمت این شهر زیبا به دوران هخامنشیان بر می گردد و اثار تاریخی زیادی دارد که از میان این اثار باستانی ها تعداد 7 اثر در یونسکو به ثبت رسیده است ،و تاکنون تعداد 660 یا بیشتر به ثبت رسیده است.در ادامه با آس چارتر همراه باشید.

کلمپه کرمانی کلوچه کرمانی

کلمپه کرمانی جزو اولین سوغاتی های کرمان است که با خرما و گردو درست شده است و برای تزئین ان از پودر پسته و کنجد استفاده می کنند این تزئین دلخواه است از هر کدام می توانید استفاده کنید همچنین در وسط این کلوچه از گلاب و هل استفاده می کنند که طعم بی نظیری می گیرد.

این کلوچه در اصل برای شهرستان بم است اما چون کرمان از مواد اولویه خوب استفاده و پخت عالی درست می کند با دیگر استان ها فرق می کند.

کلمپه سوغات کرمان

قطاب کرمان

یک نوع دیگر از شیرینی های خوشمزه کرمان قطاب است که به دوران هخامنشیان باز می گردد .جالب است بدانید از دیرباز برای پخت ان استفاده می کردند .مواد این شیرینی خاک قند،پسته ،و گردو است.شما در هیچ کای دیگر به خوشمزگی قطاب نمی توانید پیدا کنید.

قطاب سوغات کرمان

زیره کرمان

قطعا می دانید که ضرب المثل (زیره به کرمان بردن ) برای کرمان است و به دلیل رشد بوته های زیره سیاه کرمان زیره این شهر خیلی معروف است .زیره از مهم ترین و معروف ترین سوغات کرمان است .

زیره سفید رنگی هم وجود دارد که در ایران کشت نمی شود. اگر شما هم بلیط چارتر کرمان می خواهید تهیه کنید پیشنهاد ما به شما این است که به سایت آس چارتر سر بزنید و نرخهای بلیط لحظه آخری کرمان اطلاع پیدا کنید .

زیره سوغات کرمان

پسته رفسنجان

حتما می دانید که پسته های رفسنجان شهرت بسیار زیادی دارند و 70 درصد پسته ها از رفسنجان کشت می شود.از انجایی که باغ های رفسنجان شهرت بسیار زیادی دارند مسافران پسته های تازه را از رفسنجان می خرند اما در کل چون پسته های خوبی دارد قیمت ان هم بالا است .گردوی کرمان هم شهرت دارد اما فقط در اوایل تابستان می توانید این محصول را تازه و با پوست سبز بخرید.

پسته رفسنجان سوغات کرمان

 قاووت کرمان

اسم ان در اصل قاووت است اما ان را به اسم قوتو می شناسیم .این قوتو انرژی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که مردم کرمان بسیار ان را دوست دارند .اغلب بر سفره هم قوتو گذاشته می شود.معروف ترین قوتو کرمان که به رنگ قهوه ای است و شامل قهوه ،شکر ،گشنیز است.

قاووت سوغات کرمان

حلوای پسته و حاج پسته !

از انجایی که دانستید پسته سوغات کرمان است باید بدانید فراوانی پسته در کرمان باعث شده است که هر نوع غذای متفاوتی با پسته درست شود ،حلوای پسته یک نوع شیرینی است که برای درست کردن ان پودر پسته ،گلاب،ارد،هل و کره استفاده می کنند.اگر بلیط پرواز چارتری مشهد کرمان گرفته اید حتما حلوای پسته را امتحان کنید.

حلوا پسته سوغات کرمان

خرما

یکی از معروف ترین و بهترین خرماها ،خرمای بم است که در شهر های ایران فروخته می شود این خرما تازگی که دارد باعث می شود که در هیچ شهری به تازگی کرمان نباشد .در شیرینی برشتوک هم خرما استفاده می شود .از خرما شیرینی انرژی زای دیگری به اسم خرما بریز درست می کنند که با زعفران و ارد درست می شود.

کماچ سهن

اگر می خواهید یک شیرینی سنتی و لذیذ بخورید پیشنهاد می کنیم کماچ سهن را امتحان کنید .بخاطر خمیر دور این شیرینی که جوانه گندم،زیره،دارچین است یک میان وعده کامل به حساب می اید که می توانید همراه با چایی میل کنید.برای مغز این شیرینی از خرما،گردو استفاده می شود که خواص بسیار زیادی دارد .

کماج سوغات کرمان

فالوده کرمانی

فالوده کرمانی طعمی بسیار متفاوت تر از دیگر فالوده ها دارد پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید به کرمان سفر کنید این فالوده را از دست ندهید.شما می توانید کمتر از سه دقیقه بلیط چارتری تهران کرمان خود را از آس چارتر تهیه کنید.برای طعم دار کردن این فالوده از عرق بیدمشک و  نعنا استفاده می کنند.این فالوده از نشاسته گندم درست می شود و در ان یخ میریزند.معمولا فالوده را در تابستان تهیه می کنند.

سوهان زرند یا سوهان کرمان

سوهان زرند یکی از خوشمزه ترین سوغات کرمان است .این سوهان از ارد گندم و جوانه گندم درست می شود .از این رو این سوغاتی دارای خواص بسیار زیادی است. اگر شما هم بلیط هواپیما به مقصد کرمان دارید به شما پیشنهاد می کنیم حتما سوهان زرند را امتحان کنید.

سوهان کرمان سوغات کرمان

نان پر

یکی دیگر از خوراکی های سنتی کرمان نان پر است.این سوغاتی رنگ ها و طعم های متفاوتی دارد.شما می توانید بلیط هواپیما چارتر خود را از آُس چارتر تهیه کنید و از سوغاتی ها و طعم انها لذت ببرید.

اگر بلیط هواپیما کیش کرمان گرفته اید حتما از سوغاتی های بی نظیر کرمان هم خرید کنید.

date_range چهارشنبه 03 شهریور 1400 remove_red_eye 1916 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0