{{ctrl.notification}}
اثرات مثبت سفر های خانوادگی و سفر با فرزندان

اثرات مثبت سفر های خانوادگی و سفر با فرزندان

سفر رفتن به مراه خانواده چه تاثیرات مثبت روحی و روانی برای اعضای خانواده دارد و مزیت های اینگونه مسافرت های دسته جمعی کدامند؟

بدون شک هیچ‌ چیز در این دنیا مهم‌تر از خانواده نیست. خانه، شغل و ماشین را هرگز نمی‌توان با احساس خوب و خوشایندی که از خانواده دریافت می‌کنیم، مقایسه یا حتی جایگزین کنیم.

 همه خانواده‌ها دوست دارند‌ از لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک باشند؛ زیرا استحکام عاطفی باعث می‌شود تا آنها با یکدیگر راحت تر باشند و همچنین هنگام بروز مشکل، بهتر بتوانند موضوع را با دیگر اعضا در میان بگذارند.

گاهی پیش می‌آید آن‌قدر در کارهای روزانه غرق می‌شویم که یادمان می‌رود نیاز به استراحت داریم یا باید برای خود وقت بگذاریم یا حتی خانواده‌ای داریم بنابراین یکی از بهترین راه ‌ها برای استحکام عاطفی میان افراد خانواده این است که با هم برنامه‌ریزی کرده و به مسافرت بروند.این نکته مهم است، وقتی تصمیم می‌گیریم دسته‌جمعی به مسافرت برویم، باید تمام‌ مسائل تا حد ممکن مشخص شود. برای مثال، بودجه‌ای که برای مسافرت در نظر گرفته ایم، مکانی که قصد داریم به آنجا برویم، فعالیت‌های پیش‌بینی شده، قوانین مربوط به مسافرت و… هر چه بیشتر درباره جزئیات و توقعات افراد همسفر خود بدانیم، بیشتر خوش می‌گذرد. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین  بلیط ارزان چارتر هواپیما همراه باشید.

اثرات مثبت سفر های خانوادگی و سفر با فرزندان

ایجاد تنوع

سفرهای خانوادگی ما را برای مدتی از زندگی عادی، کار و فعالیت‌های اجتماعی دور می‌کند. همچنین به آرامش رسیدن ذهن و جسم کمک می‌کند و انرژی زیادی به ما می‌دهد و باعث می‌شود بیشتر از طبیعت و هوای تازه و سالم لذت ببریمهمچنین باعث می شود محیط شاد و سرزنده تری نسبت به سفرهای قبلی تجربه کنید. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری ارزان هواپیما می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

 

وقت کافی برای گفت و شنود

در طول سفر وقت برای گفت و شنود بسیار است. در حقیقت سفر باعث می‌شود که ما بدون فکر کردن به وظایف و مسئولیت‌های کاری خود، زمان بیشتری را با افراد خانواده‌مان سپری کنیم. همچنین می‌توانیم در دل طبیعت دور یک میز بنشینیم و با هم صبحانه، ناهار و شام بخوریم، بعد راجع به بسیاری از مشکلاتی که داریم و به‌دلیل تنهایی‌مان نمی‌توانیم یک نفره آنها را حل و فصل کنیم، صحبت کنیم و راه‌حل‌هایی برایشان بیابیم که شاید هرگز به ذهن ما خطور نمی‌کرده است.

همچنین می‌توانیم درباره علایق و رویاهای‌مان با یکدیگر صحبت کنیم‌ یا درباره تجربیاتی که در طول زندگی به‌دست آورده‌ایم با هم گفت‌وگو کنیم، دانستن این تجربیات می‌تواند باعث رشد و پیشرفت ما در کار و زندگی مان شود.

 

خاطره‌انگیز و جذاب

به‌طور قطع سفر با افراد خانواده، خاطره‌انگیز و جذاب است، زیرا تعداد فعالیت‌های گروهی در طول سفر بیشتر است و خاطرات خوبی از آنها به جا می‌ماند. وجود این خاطرات می‌تواند نعمت بزرگی در استحکام روابط میان ما باشد. پس همراه خانواده‌مان به یک شهر خوش آب و هوا برویم، آنجا چادر بزنیم، آتش روشن کنیم، با هم بازی کنیم، بلند بلند بخندیم و این لحظات شاد و به یادماندنی را در دفتر خاطرات‌مان بنویسیم، عکس‌های دست‌جمعی بگیریم و در آلبوم خانوادگی‌مان بگذاریم، تا بعدها بتوانیم از آن خاطرات بخوبی یاد کنیم.

همچنین همراه یکدیگر به بازار برویم، سوغاتی بخریم و آن را در گوشه‌ای از اتاق مان بگذاریم تا با دیدن آن سوغاتی‌ها به یاد آن روزهای خوش بیفتیم.

اثرات مثبت سفر های خانوادگی و سفر با فرزندان

ارتباط با نوجوانان

بیشتر نوجوانان در 13 تا 18 سالگی دوست دارند تنها و بدون پدر و مادر مسافرت کنند؛ اما نوجوانی، سن مناسبی برای تنها سفر کردن نیست. به این ترتیب، اردو راه حل خوبی است، زیرا از یک طرف آنها با دوستانشان هستند و از طرف دیگر مربیان از آنها محافظت می‌کنند. در واقع نوجوانان در این سن بیشتر در پی ورزش‌ها و فعالیت‌هایی هستند که بتوانند محدودیت‌ها و قدرت اراده خویش را امتحان کنند و بیشتر در دنیای شخصی خود وارد شوند. بنابراین در طول سفر نباید برای نوجوان‌مان قوانین سخت و دست و پا گیر وضع کنیم در عین حال باید هوشمندانه تصمیم بگیریم. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما ارزان چارتری را از آس چارتر تهیه کنید،  بلیط هواپیما خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

 

کاهش استرس

مسافرت‌های خانوادگی به ما کمک می‌کند‌ کمی فشارهای روحی ـ روانی را از خود دور کنیم. ممکن است مسافرت استرس هم داشته باشد، به ویژه اگر سفر ما همراه با گردش و بازدید از جاهای دیدنی باشد یا نیاز به آشنایی با زبان‌های مختلف داشته باشیم، اما این استرس، یک استرس مثبت است و مثل اضطراب ما از کار زیاد نیست. در این صورت وجود افراد خانواده در کنارمان، باعث کاهش استرس و آرامش ما نیز می‌شود، زیرا خود را در آغوش گرم خانواده احساس می‌کنیم و زمانی که از سفر بازگشتیم حقیقتا احساس خوشبختی و نشاط می‌کنیم. آس چارتر ارائه کننده بلیط چارتری و بلیط ارزان لحظه آخری هواپیما انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد.

 

کسب تجربه

سفر کمک می‌کند‌ با فرهنگ، آداب و رسوم، غذاها و بازی‌های محلی آن شهر آشنا شویم. همچنین چیزهای زیادی از یکدیگر بیاموزیم و با توانایی‌ها و استعدادهای هم آشنا شویم و علایق مشترک بین خود و خانواده‌مان را کشف کنیم. مثلا متوجه می‌شویم، پدر و مادر ما هم علاقه زیادی به چادر زدن در دل طبیعت دارند یا خواهر و برادرمان عاشق کتاب خواندن یا عکاسی هستند، درست شبیه ما. سفر حتی باعث می‌شود نگاه تازه‌ای نسبت به شهر خود پیدا کنیم.

 

اثرات مثبت سفر های خانوادگی و سفر با فرزندان

چرا باید با فرزندان خود به سفر برویم؟

سفر بخش بزرگی از زندگی خانوادگی ماست. ما معمولاً برای کار، دیدن خانواده، بازدید از شهرها و کشورهای دیگر و برای سرگرمی به مسافرت می‌رویم. اگر چه والدین اغلب از سفر با کودکان خردسال خود می‌ترسند و گاهی اوقات از اینکه مسافران دیگر درباره آنها چه فکری می‌کنند (مخصوصاً در حین مسافرت هوایی) هراس دارند، ولی سفر با کودکان بسیار شیرین و لذت بخش بوده و مزایای آن به مراتب بیشتر از سختی‌ها وخطرات آن است. به همین دلیل ما دوست داریم که شما را به سفر با کودکانتان دعوت کنیم.

1- مسافرت به کودک شما، زندگی خارج از فضای امن خانه را آموزش می‌دهد. کودک شما با فرهنگ، شیوه‌ی زندگی، طبیعت و آب و هوای متفاوت و جدیدی آشنا می‌شود.

2- سفر باعث می‌شود افراد خانواده زمان بیشتری را در کنار هم بگذرانند. یکی از ارزش‌های اصلی نهاد خانواده، یادگیری مهارت‌های جدید و رشد فردی می‌باشد. وقتی که ما با خانواده سفر می‌کنیم، تمام اعضا در حال آموختن هستند. دیدن مکان‌های جدید، آثار تاریخی، سنت‌های خاص هر منطقه، غذاهای جدید، جنبه‌های متفاوت طبیعت و جهان بینی‌های مختلف جنبه‌های جدید و جذاب یادگیری هستند.

3- مسافرت با بچه‌ها خاطرات جذاب و شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت. این مسافرت می‌تواند سفر جاده‌ای به مقصد دریا، جنگل و کویر یا سفر با قطار و هواپیما به مقاصد دورتر باشد. خانواده‌هایی که با هم سفر می‌کنند، خاطراتی را می‌سازند که جدا از دیگر خاطرات خانواده قرار می‌گیرد. خاطرات سفر از خاطرات غذا خوردن در روز جمعه در یک رستوران یا یک پیک نیک خانوادگی جذاب‌تر و ماندگارتر است. برخی از خاطرات ماندگار دوران کودکی خیلی از ما، سفرهایی است که برای بازدید پدربزرگ و مادربزرگمان به شهر یا روستای دیگری می‌رفتیم.

4- مسافرت با بچه‌ها پیوند خانواده را محکم می‌کند. خانواده‌ای که در یک اتاق هتل جمع شده‌اند یا در کوهستان با همدیگر هیزم جمع کرده و آتش روشن می‌کنند یا شهرها و کشورهای جدید را با یکدیگر دیده‌اند، برایشان فرصتی برای رشد بیشتر وکسب تجربیات مشترک به وجود آمده است.

5- مسافرت با بچه‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا به مسافران بزرگ تبدیل شوند. وقتی کودکِ خود را از سن پایین به سفر ببرید، او می‌داند که در سفر شرایط زندگی تغییر می‌کند. می‌داند چه انتظاری باید داشته باشد و با قانون سفر و جاده آشنا می‌شود. بچه‌ها در هر صورت با شرایط جدید سازگار می‌شوند ولی هر چه بیشتر سفر کنند، به مسافران بهتری تبدیل خواهند شد.

6- مسافرت با بچه‌ها به شما امکان می‌دهد به مکان‌های مورد علاقه‌ی کودکان بروید. وقتی با کودک خود به سفر می‌روید، به هر مکانی می‌توانید بروید. ولی بهتر است برای سرگرم کردن بچه‌ها زمانی را هم برای رفتن به پارک، شهر بازی، استخر یا باغ وحش اختصاص دهید. هنگام سفر با کودکان شما بیشتر به دنبال تفریح و سرگرمی هستید و البته تفریح هرگز چیز بدی نیست.

7- سفر با کودکان به شما اجازه می‌دهد که با فرهنگ‌های جدید بیشتر آشنا شوید. هنگامی که شما به تنهایی یا با یک بزرگسال همسفر می‌شوید، شاید نیاز نباشد که با محلی‌ها ملاقات داشته باشید یا هم صحبت شوید؛ مگر اینکه خودتان به این کار علاقه داشته باشید. اما وقتی با کودکان همسفر هستید تقریباً مجبورید با دیگران برخورد داشته باشید. بچه‌ها به راحتی با دیگران دوست می‌شوند و این کار یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای آشنایی با فرهنگ محلی است. ممکن است شیرین بودن کودک شما توجه مردم محلی یا دیگر مسافران را جلب کند یا حتی بخواهند با فرزند شما عکس بگیرند. در صورت تمایل شما، این راه جالب و زیبایی برای هم صحبت شدن و ارتباط برقرار کردن با دیگران است.

بلیط هواپیما ارزان و بلیط لحظه آخری خود را می توانید از آس چارتر تهیه کنید.

8- مسافرت با کودکان باعث می‌شود شما دنیا را شگفت انگیز، تخیلی و با کنجکاوی بیشتری ببینید. کودکان شما با سوال‌های خود و دقت به بعضی جزییات شما را متعجب خواهند کرد. کودکانه نگاه کردن به دنیا چیز بدی نیست و شما این فرصت را دوباره پیدا می‌کنید تا دنیا را از زوایه دوران کودکی ببینید.

9- مسافرت به بچه‌ها نشان می‌دهد که بدون گوشی، تبلت و یک خانه پر از اسباب بازی می‌توانند زنده بمانند. سفر بهترین فرصت است تا کودکان را از وسایل الکترونیکی دور کنیم تا با طبیعت و محیط‌های جدید آشنا شوند. البته کودک می‌تواند برای سفر تعدادی از اسباب بازی‌های خود را انتخاب کند و در یک کیف کوچک به همراه داشته باشد.

10- مسافرت با کودک باعث می‌شود شما آهسته حرکت کنید. گاهی اوقات این موضوع می‌تواند ناامید کننده و خسته کننده باشد. ولی در واقع این آهسته رفتن یک نعمت است. زیرا به شما این فرصت را می‌دهد که بیشتر به اطراف خود دقت کنید، غرق در زیبایی‌های سفر شوید و بیشتر لذت ببرید.

11- مسافرت به کودکان کمک می‌کند که درک و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. سفر فقط آگاهی و اطلاعات بچه را بالا نمی‌برد. بلکه باعث رشد شخصیت او نیز می‌شود شناخت فرهنگ‌ها، شخصیت‌ها و شیوه‌های جدید زندگی به کودک کمک می‌کند تا درباره‌ی خود و اینکه چه کسی است و از کجا آمده بیشتر فکر کند و در محیط امن خانه بال و پر بیشتری بگیرد. در نتیجه با شجاعت و اعتماد به نفس بیشتری رشد کند.

12- مسافرت با کودکان تأکید بر این است که مهم هستند. کودکان نیز مانند ما نیاز به تجربه‌های جدید و فرصت‌های یادگیری هیجان انگیز و ماجراجویانه دارند. وقتی به آنها اجازه می‌دهیم که در ماجراها و تجربیات واقعی ما را همراهی کنند، در واقع نشان می‌دهیم که به آنها اعتماد داریم و از اینکه همراه ما هستند خوشحالیم.

اثرات مثبت سفر های خانوادگی و سفر با فرزندان

و در پایان، اگر در طول سفر ناراحتی، کدورتی پیش آمد، باید تلاش کنیم به طرفین بفهمانیم‌ مسبب ناراحتی پیش آمده هر دو طرف بوده‌اند و منشأ آن تنها سوءتفاهم بوده است. این کار سبب فروکش کردن بحث‌ها و روآوردن طرفین به گفت‌وگو می‌شود. توصیه می‌شود‌ در سفر از پیش کشیدن بحث‌هایی مثل بحث‌های سیاسی، مذهبی، مالی و… خودداری کرده و ‌ فقط سعی کنیم اوقات خوب و خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنیم. خرید بلیط هواپیما و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما را با آس چارتر تجربه کنید.

 

منبع: hidoctor       orangerhino

date_range جمعه 28 خرداد 1400 remove_red_eye 2658 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0