{{ctrl.notification}}
اب گرم رینه در کجا قرار دارد؟

اب گرم رینه در کجا قرار دارد ؟

امروزه استفاده از اب گرم طبیعی علاوه بر داشتن خاصیت های فراوان جنبه سرگرمی و تفریحی نیز دارد ، بعضی از شهرها در ایران دارای اب گرم هستند که یکی از ان ها لاریجان است ، در لاریجان روستای رینه بسیار معروف می باشد رینه بخشی از شهر امل است ، در این مطلب از اس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما قصد داریم تا به شما اب گرم رینه را معرفی کنیم در ادامه همراه باشید.

ابگرم رینه لاریجان

معرفی رینه

رینه از توابع لاریجان است و اب و هوای ییلاقی ان باعث شده تا به یکی از مکان های تفریحی تبدیل بشود ، مردم رینه از قومیت طبری هستند و به زبان مازنی سخن می گویند ، این شهر در دوران باستان ورنه هم به ان گفته می شده است ،  رینه با داشتن اب گرم و حمام هایش بسیار معروف است از سمت دیگر رینه بسیار نزدیک به کوه دماوند است شما می توانید از این چشم انداز کوه دماوند را نیز تماشا کنید ، دماوند جزو سومین شهر مرتفع در ایران با ارتفاع 2400 متر از سطح دریا  است ، رینه در فاصله 90 کیلومتری شهرستان امل قرار دارد  فاصله روستای رینه تا تهران بسیار کم می باشد افرادی که ساکن تهران هستند می توانند طی دو ساعت به این روستای زیبا سفر کنند. مردم رینه بخاطر بافت سنتی و سبک زندگی مردم رینه هنوز این منطقه را به عنوان روستای رینه می شناسند ، روستای رینه در دامنه های جنوب و جنوب شرقی دماوند واقع شده است و جزو مناطق کوهستانی محسوب می شود.

آس چارتر خرید بلیط هواپیما چارتر کیش رشت را به شما پیشنهاد میکند.

ابگرم رینه لاریجان

معرفی لاریجان

لاریجان از سال 1316 به بخش ارتقا یافته و بخشداری لاریجان در رینه تاسیس شده است و تا سال 1342 در انجا مستقر بوده است و بخاطر احداث شدن جاده هراز و دسترسی بهتر اهالی لاهیجان به اداره حاکمیتی ، بخشداری این اداره به کنار جاده هراز انتقال یافته و در همان سال شهرداری رینه تاسیس شده است و اکنون در حال خدمات رسانی به شهروندان می باشد ، از سال 1379 با تصویب طرح هادی شهر رینه دو روستا به نام (گرنا) و (اب گرم) جزو خدماتی شهر رینه قرار گرفته است، روستای رینه در 79 کیلومتری جاده هراز از مسیر شهرستان امل به تهران بالاتر از گزنک قرار گرفته و دارای کلانتری مستقل می باشد.

ابگرم رینه لاریجان

جمعیت لاریجان

طبق اخرین سرشماری در سال 1395 جمعیت این شهر برابر با 982 نفر بوده است.

ابگرم رینه لاریجان

خواص درمانی اب گرم رینه

اب گرم ها دارای خواص بسیار زیادی هستند در این اب ها املاح و عناصر مختلفی چون گوگرد ، کلسیم وجود دارد ، اگر مشکلات پوستی ، گرفتگی عضلات ، مشکلات داخلی دارید پیشنهاد می کنیم بدون معطلی سری به این اب گرم بزنید و حال و هوایتان را عوض کنید ، البته این را هم بدانید که اگر زیادی در اب بمانید در معرض گازهایی چون گوگرد قرار می گیرید که برای بدن خوب نیست و ممکن است باعث بروز حساسیت بشود. به دلیل داشتن خواص گوگرد امروزه در لوازم ارایشی نیز از گوگرد استفاده می شود ، اگر می خواهید حسابی خستگی را از بدن خود دور کنید و ارامش را تجربه کنید از حمام های شخصی و یا عمومی و یا استخر  روستای رینه استفاده کنید ، از حمام هایی که بسیار معروف در این منطقه می باشد می توانیم به حمام شاه عباسی که از زمان قاجار تا الان است اشاره کنیم ، این اب گرم ها در بیشتر خانه ها ، سوئیت ها ، ویلاها لوله کشی شده است ، اگر قصد دارید که از اب گرم های این منطقه استفاده کنید باید بدانید که استفاده کردن از ان طبق ساعت و تعداد مسافران است.

ابگرم رینه لاریجان

ایین های سنتی رینه

هر شهری دارای سنت ها و ایین هایی است از سری ایین های سنتی رینه می توانیم به: آیین کله سر، آیین برف چال، مراسم تعزیه‌خوانی، مراسم عزاداری ماه محرم، تیر ماه سیزه شو، اربعین حسینی، جشن بزرگ تیرگان اشاره کنیم.

ابگرم رینه لاریجان

جاهای دیدنی رینه

دشت لار

این دشت در فاصله 42 کیلومتری از رینه قرار دارد ، دشت لار در کوه پایه های دماوند واقع شده است ، این دشت در خرداد ماه لبریز از گل های شقایق می شود همچنین دشت لار از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران است.

ابگرم رینه لاریجان

حمام شاه عباسی

قدمت حمام شاه عباسی به دوران قاجار باز می گردد ، این حمام هنوز پا برجا است و در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ابگرم رینه لاریجان

دخمه سنگی کافر کلی

کافر کلی سوراخ هایی بر روی کوه است که در حاشیه جاده هراز و مسیر امل قرار دارد ، بیشتر افراد اهمیت تاریخی  این دخمه ها را نمی دانند ، قدمت تاریخی دقیق برای این دخمه ها وجود ندارد اما همانطور که از نامش پیدا است این دخمه ها برای پناهگاه با امکانات کامل  در برابر حمله اعراب بوده است ، این نام احتمالا از همین حمله به وجود امده است.

ابگرم رینه لاریجان

کوه دماوند

از اصلی ترین دیدنی های روستای دینه می توانیم به کوه دماوند اشاره کنیم که می توانید از این فاصله کوه نوردانی را که قصد دارند از یال شرقی دماوند به بلندترین قله ایران بروند را ببینید همچنین گاهی اوقات افرادی برای عکاسی به این کوه می روند.

ابگرم رینه لاریجان

امام زاده هاشم و امام زاده محمد طاهر

بعد از عبور کردن 60 کیلومتر از جاده هراز به امام زاده هاشم می رسید ، این امام زاده در پای کوه واقع شده است ، امام زاده محمد طاهر از دیدنی های روستای رینه است که فاصله این امام زاده تا روستا 550 متر می باشد ، در ایام ها و مناسبت های مذهبی افراد زیادی به این روستا می ایند.

ابگرم رینه لاریجان

ابشار شاهاندشت

لاریجان در نزدیکی کوه البرز قرار دارد از این رو شما شاهد ابشار های زیادی در دور اطراف ان هستید ، این ابشار از بلند ترین جاهای دیدنی لاریجان می باشد ، ابشار شاهاندشت از متصل شدن 8 ابشار شکل گرفته است و از صخره بلندی به پایین سرازیر می شود ، همچنین چشمه آبگرم استراباکو یا قلابن، آبشار سرآسیاب و آبشار ناندل از دیگر جاذبه‌های گردشگری در لاریجان است.

ابگرم رینه لاریجان

سوغات رینه

از معروف ترین سوغات رینه می توانیم به : سفال و محصولات سفالی، محصولات چوبی سنتی، عسل آویشن طبیعی، نان محلی و نمد و چادر شب اشاره کنیم.

ابگرم رینه لاریجان

چه زمانی به رینه سفر کنیم ؟

اگر در فصل های گرم مانند تابستان به رینه سفر کنید و بخواهید در اب گرم بروید چندان دلپذیر نمی باشد ، اما اگر در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان بروید خواهید دید هنگامی که وارد اب می شوید چه حس و حالی دارد پس بهترین زمان برای سفر کردن به  روستای رینه فصل پاییز و زمستان است ، اب های معدنی چشمه اب گرم در فصل های زمستان دارای خاصیت چندین برابر هستند ، در اخر تصمیم گیری رفتن به رینه با خودتان است.

ابگرم رینه لاریجان

مسیر دسترسی به رینه

همانطور که در بالا گفته شد اگر ساکن تهران هستید با طی کردن 110 کیلومتر و مسیر دو ساعته از جاده هراز به روستای رینه خواهید رسید ، شما در این مسیر باید از  پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ، بگذرید همچنین در وسط راه  امام زاده هاشم وجود دارد که می توانید زیارت کنید بعد از ان به روستاهای پلور و اب اسک می رسید ، همچنین از امل تا رینه حدود دو ساعت راه است مسیر دیگری برای رفتن به روستای رینه وجود دارد که این مسیر کوهستانی و کمی ناهموار است این مسیر فرعی از روستای پلور می گذرد ، میدان اصلی شهر و مجسمه برنزی کوهنورد از سری نشانه هایی برای یافتن مسیر است ،   شما می توانید بعد از گشت و گذار در این منطقه به سایر گردشگری های منطقه ان بروید.

ابگرم رینه لاریجان

جاذبه های دیدنی نزدیک به رینه

از سری جاذبه های نزدیک به رینه که می توانید در برنامه سفر خود قرار بدهید عبارتند از:  قله دماوند، امامزاده محمد طاهر، آبگرم لاریجان، آبشار سر آسیاب ،  دخمه سنگی کافر کلی، کوهستان پارک، پارک شهر، تکیه رینه، دشت شقایق‌ها. آس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما مشهد رشت از همراهی شما بی نهایت سپاسگزاریم.

date_range یکشنبه 12 تیر 1401 remove_red_eye 565 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0