{{ctrl.notification}}
آشنایی با شهرستان چادگان اصفهان

آشنایی با شهرستان چادگان اصفهان

شهرستان چادگان از توابع مرکزی در استان اصفهان ایران است این شهرستان دارای مکان های دیدنی زیادی است در این مقاله از اس چارتر قصد داریم تا شما را با این شهرستان اشنا کنیم، نام باستانی این شهرستان  (پاتاراک) بوده است که بعد ها به چادگان تغییر یافته است ، همچنین برای بازدید از این شهرستان در اصفهان کافی است بلیط چارتری اصفهان خود را از سایت اس چارتر دریافت نمایید.

معرفی شهرستان چادگان

شهرستان چادگان از دو بخش چاد و گان تشکیل شده است و زبان انها ترکی می باشد این شهرستان به دلیل داشتن اب و هوای بسیار خوب و مطبوع مسافران و گردشگران زیادی به ان سفر می کنند و جالب است بدانید چادگان به عنوان زیباترین شهرستان های استان اصفهان می باشد، از دلایلی که باعث ساخت این شهرستان شده است وجود زاینده رود است این شهر هیچ دلیل تاریخی و سیاسی برای احداث شدن نداشته است همچنین این شهرستان برروی تپه های کم ارتفاع واقع شده است که همین موجب شکل گرفتن خاص ان شده است، چادگان به دلیل داشتن منطقه ای سرسبز و اب و هوای خوب همه باعث شده تا به یک منطقه توریستی و تفریحی تبدیل بشود.

چادگان اصفهان

جمعیت چادگان

طبق اخرین سرشماری در سال 1385 جمعیت این شهرستان برابر با 34476 نفر است.

معرفی مکان های دیدنی چادگان

 دهکده تفریحی زاینده رود

این دهکده تفریحی در 2 کیلومتری شهر چادگان و حاشیه رودخانه قرار گرفته است این مکان را از زیباترین مکان های اصفهان  می دانند و از جمله امکانات ان می توانیم به  زمین ورزش، پینت بال، مجموعه تجاری، ماهی‌گیری، کارتینگ، ماشین شارژی، غواصی، اسکله قایقرانی، رستوران، چایخانه سنتی و استخر اشاره کنیم. شما می توانید با تهیه بلیط چارتری اهواز اصفهان از سایت اس چارتر این دهکده را تماشا کنید.

دریاچه سد زاینده رود

این سد در سال 1349 بر روی رودخانه زاینده رود احداث شد و اب های اشامیدنی استان های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری و همچنین اب منطقه های کشاورزی را تامین می کرده است این سد در 110 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است و ارتفاع ان ازسطح دریا 2000 متر می باشد همچنین جالب است بدانید در این سد ماهیانی چون کپور، زرد، انواع قزل الا وجود دارد، سد زاینده رود زیستگاه ماهیان و برای ماهی گیری مناسب است افراد و مسافران زیادی به این سد برای تفریح و گردش و گاهی برای برگزاری کمپ می ایند، در این منطقه از قایق های موجود در سد می توانید استفاده نمایید.

دریاچه سد زاینده رود

برج کبوتر

این ساختمان 4 طبقه دارد که معماری ان فوق العاده زیبا است و نمای بیرون ان از کاه گل پوشیده شده است و در ایام قدیم برای ریختن دانه برای پرندگان استفاده می شده است پرندگان زیادی در این برج بوده اند که از فضولات ان ها برای تولید کود و کشت صیفی جات استفاده می شده است البته هدف از ساختن این برج باخبر شدن از ورود افراد غریبه به شهر بوده است زمانی که فردی وارد این شهر می شده است مردم با خبر می شده اند.

روستای آنالوجه

روستای انالوجه از روستاهای شهرستان چادگان که جزئی از شهرستان فریدن بوده است و مردم ان اصالتا شیرازی هستند و از زمان های گذشته مهاجرت کرده و ساکن شده اند و به زبان ترکی صحبت می کنند، نخست انالوجه را به ایلچه و پس از ان با ایلانچه و انالوچه و در اخر با نام انالوجه ان را شناخته اند. برای دیدن این روستا فقط کافی است بلیط چارتر بگیرید.

روستای مشهد کاوه

در این روستا ارامگاه کاوه اهنگر و پسرش قرار دارد که همین دلیل باعث شده تا این روستا معروف بشود این روستا در گذشته دهستان کودلیه بوده ولی بعد از قیام اهنگر به این نام تغییر یافته است.

روستای حجت آباد

این روستا در مجاورت زاینده رود قرار دارد و فوق العاده خوش اب و هوا است و دارای باغ های بزرگ میوه، گردو، و بادام است.

خانه معظم الملک میر پنج

این ساختمان که بسیار زیبا است دارای اتاق های بزرگ، زیرزمین و تالار است و تزئینات داخلی ان به سبک اروپایی است و در مقابل این عمارت حوضی وجود دارد که تصویر خانه را برعکس می کند جلوه ای بسیار متفاوت به حیات خانه داده است همچنین این اثر در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


امام زاده عبدالله بن زید چادگان

این مکان مذهبی در شهر رزوه واقع شده است و طبق روایات دینی که گفته شده است پدر عبدالظیم حسنی است این بنا برای کسانیکه در انجا زندگی می کنند با ارزش می باشد و از ان دیدن می کنند اما مسافران و گردشگران زیاد از وجود ان اطلاع ندارند، و همچنین داستان های محلی روایت زیادی از کرامات و معجزات این امامزاده تعریف می کنند ، پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این جاذبه مذهبی بلیط هواپیما چارتری بگیرید.

پل اورگان

از مکان های دیگر چادگان، پل اورگان است که تقریبا در ابتدای ابادی قرار گرفته است و این پل تاریخی معبری بین استان چهار محال بختیاری به چادگان است و به (پل حاجی کاظم ) معروف است از زیر این پل که یکی از اثار تاریخی شهر چادگان و اصفهان است اب زاینده رود می گذرد و عبور شدید اب باعث شده تا با ایستادن بر روی ان هوای خنک و سردی را احساس کنیم که خصوصا در فصل تابستان بسیار لذت بخش است.

پل اوراگان چادگان

نکات دانستنی در مورد چادگان اصفهان

آیا می دانید کاوه آهنگر در مشهد کاوه چادگان زندگي مي کرده است؟

آیا می دانید ماد پارتاکنا شامل فريدن و فريدونشهر و چادگان بوده است يعني مردم دامنه غربي؟

آیا می دانید درفش دوستي و جنگي قبل از اسلام درفش کاوياني بوده است؟

آیا می دانید در شهرستان چادگان سه گروه فارس ، لر ، ترک زندگي مي کنند؟

آیا می دانید يک ششم توليد سيب زميني کشور در شهرستان چادگان توليد مي شود؟

آیا می دانید خاندان ابومسلم خراساني سردار بزرگ ايراني از دهقانان پرتيکان بوده اند؟

 

سوغاتی های چادگان

بعد از معرفی شهرستان چادگان و مکان های دیدنی ان می رسیم به بخش سوغات چادگان که شاید دلتان خواست بعد از تفریح و گشت و گذار سوغات برای خانواده یا دوستانتان تهیه نمایید، از جمله این سوغاتی ها به قالی و گلیم می توانیم اشاره کنیم که این سوغات نه تنها در ایران بلکه در کشورهای خارجی هم مطرح و مورد قبول است حتی بعضی از افراد از خارج برای خرید قالی و گلیم به ایران سفر می کنند، اما در بخش محصولات کشاورزی و دامداری می توان به میوه جات، گندم، پنیر و دوغ محلی اشاره کنیم پیشنهاد می کنیم در سفر به چادگان به این سوغاتی ها سری بزنید.

بهترین فصل سفر به چادگان

چادگان به دلیل مجاورت با رودخانه زاینده رود و واقع شدن در منطقه ای کوهستانی اب و هوای خنکی دارد  پس بهترین فصل سفر به این شهرستان بهار و تابستان است مخصوصا در فصل بهار که اب زاینده رود به بیشترین مقدار رسیده است پس بهترین فصل بهار و تابستان است. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده خرید بلیط هواپیما عسلویه اصفهان در مشهد است.

چگونه به شهر چادگان اصفهان برویم؟

هنگامی که به اصفهان رسیدید به سمت کوه صفه بروید و با حرکت در مسیر ذوب اهن چادگان را می توانید ببینید.

مسیر چادگان اصفهان

همانطور که می دانید برای رفتن به چادگان باید به استان اصفهان بروید و بعد از ان طی 125 کیلومتر یعنی یک مسیر دو ساعت و نیمه به چادگان می رسید، برای رفتن به چادگان باید از غرب به سمت بزرگراه شماره 62 که منتهی به اصفهان می شود بروید در کیلومتر 42 بزرگراه به ورودی ان خواهید رسید و بعد از 35 کیلومتر رانندگی به چادگان می رسید.

date_range یکشنبه 02 آبان 1400 remove_red_eye 1644 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0