{{ctrl.notification}}
آشنایی با شهر ازمیر و جاذبه های گردشگری آن

آشنایی با شهر ازمیر و جاذبه های گردشگری آن

ازمیر که یکی از شهر های ترکیه است سومین شهر پرجمعیت بعد از استانبول و انکارا می باشد و از لحاظ فعالیت ها و بزرگی موقعیت بسیار خوبی دارد که از لحاظ تجاری، صنعتی، بندری یکی از شهرهای خوب می باشد. طبق اخرین سرشماری جمعیت این شهر در سال 2008 میلادی به ۳٬۷۳۹٬۳۵۳ نفر می رسد. ازمیر در ساحل دریای اژه قرار دارد. همچنین ازمیر دارای دانشگاه های خوبی چون دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول است. ازمیر همه ساله مهماندار برنامه هایی چون نمایشگاه و کنگره‌های مختلف صنعتی، تجاری و علمی، دانشگاه‌های معتبری می باشد. در تمام مناطق جنوب ازمیر ساحل های زیبای ماسه ای و اثار تاریخی زیادی از دوره های قبل مانند شهر تاریخی ( افس) که یکی از بزرگ ترین و زیبا ترین شهرهای باستانی در دنیا واب های معدنی که در سواحل چشمه دارد همه باعث شده تا به یکی از جاذبه های گردشگری پر بازدید تبدیل شود. برای سفر به این شهر تاریخی و دیدنی کافی است بلیط چارتری تهران ازمیر و خرید بلیط چارتری را سامانه اس چارتر تهیه نمایید.

شهر ازمیر

ازمیر کجاست؟

همانطور که در بالا گفته شده است ازمیر در سواحل شمالی یا به قولی در غرب ترکیه قرار دارد. قدمت این شهر به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. ازمیر یک شهر تجاری به حساب می اید و شباهت بسیار زیادی به کشور های اروپایی دارد و همین باعث شده تا گردشگران زیادی داشته باشد.

 

 

تاریخچه شهر ازمیر

در زمان های گذشته ازمیر با  نام اسمیرنا معروف بوده است. شهری است که 32 فرهنگ مختلف را پشت سر گذشته و طی جنگ های فراوانی در اخر تبدیل به یک شهر موفق و تجاری در ترکیه شد. در اخر همه ی این جنگ ها اتاتورک و نیروهایش توانستند شهر ازمیر را در تاریخ 9 سپتامبر 1922 پس بگیرند.

 

مساحت و جمعیت ازمیر چقدر است؟

مساحت ازمیر به ۱۱.۸۹۱ مربع می رسد. طبق اخرین امار سال 2019 جمعیت این شهر به چهار میلیون 367 هزار نفر رسیده است.

شهر ازمیر

فرهنگ و زبان مردم ازمیر

زبان اصلی مردمان ازمیر ترکیه ای است اما بخاطر اینکه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به ازمیر سفر می کنند باعث شده تا به زبان انگلیسی هم صحبت کنند و بلد باشند. مردمان ازمیر بسیار خونگرم و مهربان هستند و برای کارهایشان هیچ وقت عجله نمی کنند از این رو مردمان ازمیر بسیار خونسرد هستند. اما در رابطه با خونگرمی بگوییم اگر شمارا دعوت به جایی کردند هرگز ان را رد نکنید زیرا رد کردن دعوت برای انها نوعی توهین محسوب می شود. این شهر بسیار زیبا و گردشگری غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد که مطمئنیم اگر راهی سفر شوید حتما ان را امتحان خواهید کرد. غذاهایی چون ترکی و یونانی از انواع ماهی ها تا سبزیجات در رستوران ها می توانید نوش جان کنید. ازمیر فستیوال های زیادی دارد و این فستیوال ها شامل رقص و اجرای زنده موزیک است.

 

آب و هوای ازمیر

ازمیر زمستان های سرد و تابستان های گرم دارد.بهترین موقع برای سفر به ازمیر اسفند تا اخر خرداد است. اگر هم در ان زمان وقت برای سفر ندارید میتوانید اخرهای شهریور تا وسط های اذر را برای سفرتان در نظر بگیرید. جالب است بدانید در ازمیر باران های زیادی می بارد و بخاطر همین موضوع بارش برف کم است. بلیط پرواز چارتری خود را از سایت اس چارتر بخواهید.

 

مکان های دیدنی ازمیر

 

پرگامون

یکی از جاذبه های گردشگری که قدمت زیادی دارد محراب پرگامون است این شهر در زمان های گذشته پایتخت سلسله اتالید در قرن سوم بوده است. محراب پرگامون ایوان های سرپوشیده دارد و مقبره ها، محراب کیبلی، دیوارهای شهری از دیگر چیزهایی هستند که در این محراب قرار دارد. این اثر به ثبت جهانی رسیده  است.

پرگامون ازمیر

ایگای

شهر ایگای که به قلعه نمرود معروف است و یکی از اثار باستانی حساب می شود قدمت ان به قرن سوم و پس از میلاد می رسد. این قلعه در زمان های گذشته جایگاه مقدس اپولون یا خدای روشنایی حساب می شود.

 

اگورا

اگورا از اثارباستانی ازمیر است که از بقایای شهر اسمیرنا یادگاری مانده است. این موزه در فضای باز واقع شده است و در زمان های گذشته در یونان برپا شدن بازار ها و مکانی برای جمع شدن استفاده می شده است. قدمت این منطقه به دوران قرن 4 قبل میلاد باز می گردد.

آگورا ازمیر

آسانسور ازمیر

کاربرد این اسانسور همانند دیگر اسانسور های دیگر است و در قدیم برای حمل و نقل و جا به جایی استفاده می شده است اکنون این اسانسور تبدیل به یک محل تفریحی شده ودر ان برج و رستوران وجود دارد. در قسمت پشتی این اسانسور می توانید نمای زیبا و خیابان های ازمیر را ببینید.

آسانسور ازمیر

برج ساعت ازمیر

نام دیگر برج معروف ازمیر برج ساعت کولسی است که در میدان کوناک قرار دارد و درمرکز شهر ازمیر واقع شده است. این برج در سال 1901 توسط یک معمار با سلیقه فرانسوی احداث و ارتفاع ان 25 متر می باشد. شما می توانید در کمتر از سه ثانیه بلیط چارتری خود را از سایت اس چارتر تهیه کنید.

برج ساعت ازمیر

شهر افه سوس

این شهر از بقایای یونان باستان است که در ان زمان از شهرهای بزرگ به حساب امده است. این شهر در قسمت شرقی مدیترانه قرار گرفته است که در ان معبد ارتمیس قرار گرفته است. همچنین این شهر بناهای تاریخی دیگری مثل کتابخانه سلسوس، غار هفت خوابه ها، تئاتر، کلیسای مریم، خانه ی باکره، مسجد ایزابی، معبد هادریان و باسیلیکای جان دارد.

 

پاموکاله

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ازمیر پاموکاله است که شکل باداب سورت در مازندران است و  شامل چشمه های پلکانی می باشد.

پاموکاله ازمیر

کادیفه قلعه

نام قدیمی این قلعه پاگوس می باشد که در دوره ی امازون ها و قرن چهارم قبل از میلاد بوده و در دوره هایی چون یونان، رم، عثمانی دچار تغییراتی شده و 186 متر ارتفاع دارد این قلعه در زمان اسکندر مقدونی توسط شخصی به نام  لیسماکوس که ژنرال او بوده بازسازی شده است و این اثار از همان دوران تا به امروز باقی مانده است.

 

کاروانسرای قیزلار آغاسی

این کاروانسرا در بازار کمرالتی است و مغازه هایی چون صنایع دستی، سوغاتی، عتیقه در انجا وجود دارد.

کاروانسرای قیزلار آغاسی ازمیر

پارک آبی ازمیر

این پارک ابی در تابستان ها بهترین خدماتش را به مسافران و گردشگران ارائه می دهد. برای رفتن به این پارک ابی می توانید بلیط هواپیما چارتر خارجی خود را از سایت اس چارتر دریافت کرده و از شنا کردن در این پارک ابی لذت ببرید.

پارک آبی ازمیر

date_range سه شنبه 23 شهریور 1400 remove_red_eye 918 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0