{{ctrl.notification}}
آشنایی با دیدنی های فریدونکنار

آشنایی با دیدنی های فریدونکنار

به جرات می توان گفت فریدونکنار جزو بهترین شهرهای استان مازندران است ، این شهر در بخش شرقی استان مازندران قرار دارد ، فریدونکنار همه ساله مسافرین زیادی از سرتاسر ایران دارد اگر شما هم می خواهید به این شهر سفر کنید و گردش کنید با اس چارتر سامانه خرید بلیط هواپیما ارزان همراه باشید تا دیدنی های فریدونکنار را به شما معرفی کنیم.

فریدونکنار

فریدونکنار کجاست ؟

همانطور که در بالا گفتیم فریدونکنار جزو استان مازندران است که از شمال با دریای مازندران ، از جنوب با شهرهای امل و بابل ، از شرق با بابلسر ، و از غرب با محمود اباد همسایه است ، شهرک های زیادی در این منطقه وجود دارند که بازمانده از دوران پهلوی هستند ، این شهر بعد از چالوس دومین شهر توریستی شمال کشور است . ما در آس چارتر ارزان ترین بلیط هواپیما مشهد رشت را به شما ارائه می کنیم.

فریدونکنار

معرفی شهر فریدونکنار

مردمان فریدونکنار از قومیت طبری هستند و به لهجه مازنی صحبت می کنند ، فریدونکنار که (نام قبلی ان فری کنار) از سال 1320 تبدیل به شهر شده است ، فریدونکنار از نظر تقسیمات سیاسی تا دهه هفتاد شمسی به صورت دهستانی در شهرستان بابل بوده است و در همین دهه از دهستان به بخشداری تبدیل شد و در سال 1386 تبدیل به شهرستان شد ، بخش قابل توجهی از بافت جمعیتی مردم فریدونکنار را مهاجران اهل بندپی (بخش های بندپی شرقی و غربی شهرستان بابل ) تشکیل می دهند ، در دهه های اخیر سبب رونق تجاری شهر شده است.

فریدونکنار

بارندگی های فراوان و زمین حاصل خیز و جلگه ای از قدیم فریدونکنار را به کشتگاه برنج و حبوبات تبدیل کرده است ، وجود ابگیر ها و اب بندان های متعدد ، بافت ویژه جنگلی و اب و هوای معتدل خزری ان را تبدیل به  یکی از زیستگاه های منحصر به فرد زمستانی پرندگان مهاجر کرده است.

تالاب فریدونکنار

از جاهای معروف فریدونکنار تالاب فریدونکنار می باشد که در قسمت جنوبی شهر قرار دارد مساحت این تالاب به وسعت 5 هزار و 400 هکتار می باشد ، زمانی که هوا سرد می شود پرندگان مهاجر به سوی تالاب شهر می روند ، از انجایی که پرندگان معمولا در فصل زمستان مهاجرت می کنند بهتر است در زمستان به این مکان بروید ، این پرندگان مهاجر شامل پرلا ، غازهای وحشی ، عقاب شاهی ، حواصیل ، مرغابی ، باکلان ، مرغ سقا ، قره غاز ، قو ، شاهین می باشند.

فریدونکنار

بندرگاه فریدونکنار

از مکان های دیدنی شهر فریدونکنار می توانیم به بندرگاه اشاره کنیم که مطمئنا برای مسافران و گردشگران جالب خواهد بود ، شهر فریدونکنار به دلیل امتیازات بندرگاهی خود مرکز تبادل های تجاری و مسیر ابی ایران و همسایگان مرز دریایی مازندران می باشد ، از شغل های پر رونق در این شهر می توان به صید ماهی اشاره نمود.

فریدونکنار

ساحل فریدونکنار

فریدونکنار ساحل بسیار زیبایی دارد این ساحل طول ان به حدود 8 کیلومتر می رسد ، ویژگی های این ساحل  شیب ملایم، عمق کم، بستر شنی که برای تفریح و شنا مناسب می باشد است این ساحل دارای پلاژ جدا برای اقایان و بانوان است تا بتوانند به طور راحت شنا کنند ، برای رفتن به ساحل حتما نکات ایمنی را رعایت  کنید تا دچار مشکل نشوید ، اگر می خواهید به این ساحل بروید بهتر است حتما لباس اضافه ، مایو ، کرم ضد افتاب ، حوله همراه خود داشته باشید اگر قصد دارید به ساحل بروید باید برای دسترسی به ان از خیابان امام به سمت میدان ماهی بروید هنگامی که رسیدید دریا را می توانید مشاهده کنید.

فریدونکنار

پارک لاله

این پارک در کنار دریا واقع شده است و مسافران و گردشگران از ان بازدید می کنند ، صدای دلنشین دریا و موج هایش ، صدای پرندگان ، منظره دریا همه ی این ها صحنه جالبی را خلق کرده است ، از امکانات پارک لاله می توانیم به آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی اشاره کنیم همچنین در این پارک می توانید چادر بزنید و استراحت کنید.

فریدونکنار

پناهگاه حیات وحش فریدونکنار

وسعت این پناهگاه چیزی حدود 46 هکتار است و از مناسب ترین پناهگاه ها برای زندگی پرندگان شناخته شده است ، در این منطقه بیش از 78 گونه پرنده مختلف چون : اردک بلوطی ، اردک سر سفید ، طاووسک ، چنگر ، چنگر نوک سرخ ، بوتیمار کوچک و پرستوی دریایی وجود دارد.

فریدونکنار

شهرک ساحلی خزر شهر

این شهرک در 6 کیلومتری فریدونکار واقع شده است و دارای دو قسمت جنوبی و شمالی می باشد ؛ توجه داشته باشید اگر می خواهید این شهرک را ببینید باید از قبل کارت ورود را تهیه نمایید ، از انجایی که این شهرک در کنار دریا واقع شده است منظره ای زیبا به همراه ساختمان ها و خانه ها دارد.

فریدونکنار

روستای ازباران

فاصله این روستا تا فریدونکنار 5 کیلومتر می باشد و جزو روستاهای قدمت دار است ، در این روستا شش اببندان موجود می باشد که در سال های اخیر مرمت شده ، شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی ، شکار مرغان دریایی ، صیادی است.

فریدونکنار

بازار ماهی فروشان فریدونکنار

در میان شهرهای شمالی بازار ماهی فروشان بزرگی وجود دارد که یکی از این ها در فریدونکنار است ، در این بازار می توانید انواع ماهی چون : کفال ، کولی ، ازون برون ، سوف را خریداری نمایید اگر قصد خرید ماهی را دارید بهترین گزینه برای شما بازار ماهی فروشان است.

فریدونکنار

امام زاده فخر علی حیدر کالا

در این شهر چندین امام زاده چون  امامزاده فخر علی حیدر کلا ، امامزاده قاسم و بقعه امامزاده سید محمد وجود دارد که قدمت ان ها مربوط به دوران قاجاراست ، هم چنین این امام زاده ها از قدیمی ترین امام زاده ها در این شهر هستند ، اگر می خواهید سری به مکان های زیارتی بزنید از این امام زاده دیدن کنید.

فریدونکنار

روستای جزین

روستای جزین بخاطر داشتن مکانی سرسبز باعث شده تا گردشگران و مسافرین زیادی به این منطقه سر بزنند در این روستا چیزی حدود 60 هکتار پوشش جنگلی و 50 هکتار دریاچه وجود دارد ، روستای جزین در فاصله 13 کیلومتری و در قسمت جنوب شرقی این شهرستان واقع شده است.

فریدونکنار

شالیزارهای فریدونکنار

شالیزار های شمال جزو ان دسته از مکان ها است که وقتی به انجا می روید از بوی خوب برنج که در زمین ها کاشته شده است دوست دارید چشمانتان را ببندید و فقط بوی ان را حس کنید ، این شالیزار ها را مردمان زحمت کش اعم از زن و مرد در کنار یک دیگر به ثمر رسانده و به سرتاسر ایران عطر و طعم خوشمزه برنج را فرستاده اند ، در زمان های قدیم اعتقاد داشته اند که کلمه برنج در اصل «بِرَنج» بوده یعنی از زحمت و رنج فراوان درست شده است.

شما می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به رشت از این شالیزارهای زیبا دیدن کنید.

فریدونکنار

پل فلزی فریدونکنار

از جاذبه های دیدنی فریدونکنار می توانیم به پل فلزی اشاره کنیم که واقع در مرکز شهر است این پل جزو پل های تاریخی می باشد و قدمت ان 80 سال است این پل  مربوط به دوران پهلوی اول  است از عجایب این پل می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که قسمت شرقی و غربی بابلسر را بهم متصل می کند و در رودخانه بابلرود می ریزد ، پل فلزی فریدونکنار که به نام پل معلق فلزی بابلسر شناخته شده از مکان های دیدنی فریدونکنار است ، این پل توسط طراحان سوئدی و المانی در سال 1313 به عنوان نخستین پل ماشین روی ایران نام برده می شود ، طول این پل 80 متر و عرض ان 8 متر و ارتفاع ان به 16 متر می رسد ، جالب است بدانید از ساخت این پل 90 سال می گذرد.

فریدونکنار

سقاخانه کریمکلا

اگر عاشق مکان های تاریخی و قدیمی می باشید پیشنهاد می شود سری به سقاخانه کریمکلا که متعلق به دوره قاجاریه است بزنید همچنین این مکان ثبت اثر ملی شده است.

فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار

باغ پرندگان فریدونکنار در کنار دریا واقع شده است ، از پرندگانی که این در باغ وجود دارد می توان به مرغابی‌های هوایی، غازهای وحشی، پلیکان، قو، مرغ وحشی، خوتکا و برخی از پرندگانی که از نواحی سیبری به ایران مهاجرت می‌کنند اشاره نمود.

فریدونکنار

سوغات فریدونکنار

بعد از دیدنی های شهر فریدونکنار نوبت به سوغات ان می رسد ، می دانیم که هر شهری سوغات مخصوص خودش را دارد که این قضیه جدا از شهر فریدونکنار نیست ، سوغاتی های فریدونکنار عبارت هستند از ماهی هایی همچون سفید، کفال، شک، اورنج، اوزون برون، خاویار ، برنج خوش عطر و بوی شمالی .

فریدونکنار

صنایع دستی فریدونکنار

به جز سوغاتی هایی که گفته شد فریدونکنار صنایع دستی زیبایی چون گلیم های رنگارنگ  ، حصیر ، معرق چوب ، سوزن دوزی مازندرانی ، شما می توانید از این صنایع دستی برای خود و یا خانواده تان هنگام سفر تهیه کنید.

فریدونکنار

زمان سفر به فریدونکنار

به طور کلی استان های شمال و مازندران دارای اب و هوای مرطوب و شرجی هستند ، در این شهرها بارندگی بسیار زیاد است همین دلیل باعث شده تا شالیزارها و محصولاتی که نیاز به اب دارند سیراب باشند ،

فریدونکنار

مسیر دسترسی به فریدونکنار

برای دسترسی به فریدونکنار باید وارد جاده رودهن بشوید و از انجا به رودهن بروید سپس به جاده هراز رفته و بعد از ان به سمت امل حرکت کنید و بعد مسیرتان را به سمت محمود اباد تغییر دهید ادامه مسیر را تا سمت شرق بروید و بعد از شهر فریدونکنار را مشاهده خواهید کرد ، اگر ترافیک نباشد این مسیر چیزی حدود 4 ساعت زمان می برد.

date_range شنبه 11 تیر 1401 remove_red_eye 473 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0