{{ctrl.notification}}
آشنایی با دریاچه لزور فیروزکوه

آشنایی با دریاچه لزور فیروزکوه

اگر به دنبال سفری یک روزه در منطقه ای خوش اب و هوا هستید پیشنهاد می کنیم به دریاچه لزور واقع در روستای لزور بروید ، این روستا بخاطر نزدیکی با رشته کوه البرز اب و هوای کوهستانی دارد و به همین دلیل باعث شده تا اکثر مردم مناطق تهران و اطراف ان بخواهند به لزور بروند ، اگر می خواهید به سفر بروید پیشنهاد می کنیم در ادامه با سایت اس چارتر سامانه خرید بلیط ارزان هواپیما همراه باشید.

دریاچه لزور

دریاچه لزور که به سیاه رود شناخته می شود  در روستای لزور واقع شده است و در مرز استان تهران و مازندران قرار گرفته است و جزو بزرگ ترین روستاهای استان تهران از توابع شهرستان فیروزکوه می باشد، روستای لزور در دهستان قزقانچای و خود روستای لزور قرار دارد. این دریاچه در فاصله 170 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و سد لزور در فاصله 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه و دامنه جنوبی رشته کوه البرز مرکزی قرار دارد ، این دریاچه در واقع ابگیر نامتقارنی با طول حدود 300 متر و عرض تقریبا 200 متر می باشد دریاچه لزور چیزی حدود 15 متر عمق دارد.

بهترین راه رسیدن به این دریاچه خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران می باشد.

دریاچه لزور

در زمان های گذشته نام لزور داراالمومنین بوده است که از شمال به روستاهای نشل و ورزنه به بابل می رسد ، روستای تاریخی لزور با 400 سال قدمت اثار و مکان های دیدنی زیادی دارد ، از جاهای دیدنی این روستا می توانیم به قلعه قل دوش، پل سنگی، برج نیمه، امامزاده خوشنام و امامزاده معصوم اشاره کنیم ، روستای لزور خصوصا در فصل های بهار و تابستان به یکی از مکان های اصلی کوه نوردی و طبیعت گردی تبدیل می شود. مردمان روستای لزور بیشترشان به شغل  کشاورزی، دام‌داری، نجاری و خیاطی مشغول هستند ، در زمین های روستای لزور محصولات کشاورزی مانند : ندم، جو، سیب‌زمینی و میوه‌های گیلاس، گلابی و آلبالو کشت می شود.

دریاچه لزور

نام روستای لزور

همانطور که می دانیم روستای لزور در مرز استان تهران و مازندران قرار گرفته است از این رو نام ان مازندرانی است ، لزور در گویش مازنی به کسی گفته می شود که شکل و شمایل درشت و قوی دارد و زیاد غذا می خورد.

دریاچه لزور

معرفی فیروزکوه

فیروز کوه از شهرهای استان تهران است که اصالت ان ها طبری و مازندرانی می باشد ، فیروزکوه در منتهی الیه شمال شرقی استان تهران قرار دارد فیروزکوه از شمال و شرق به شهرستان سواد کوه در استان مازندران ، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان مهدی شهر در استان سمنان و ازغرب به شهرستان دماوند متصل می گردد ، در شهر  فیروزکوه اقوامی چون ایل اصانلوی گرمسار و تیره های غندالی الیکایی ، شاه حسین الیکایی ، و کردها در این شهرستان زندگی می کرده اند ، فیروزکوه از زمان های دور محل زندگی عشایر الیکایی  بوده است .

دریاچه لزور

چه زمانی به لزور سفر کنیم ؟

بهترین زمان بازدید از منطقه  لزور فصل بهار و تابستان می باشد ، زیرا شما در این فصل می توانید از اب و هوای عالی و خنک لزور ، سرسبزی درختان و کوه ها ، گل های بهاری ، صدای پرندگان ، چشمه های اب متعدد این دریاچه نهایت لذت را ببرید.

دریاچه لزور

اقامت در دریاچه لزور

برای اقامت در دریاچه لزور می توانید خانه های روستایی لزور و کلبه های بالاتر از دریاچه را اجاره کنید ، اگر نمی خواهید کلبه و خانه اجاره کنید به شما پیشنهاد می کنیم چادر یا کمپ  بزنید ، چادر زدن و کمپ زدن تجربه بسیار جالبی برای طبیعت می باشد ، به طوری که اگر یک بار چادر یا کمپ بزنید همیشه دوست دارید به دل طبیعت بروید و ان را امتحان کنید ، چادر زدن نیاز به وسایل و تجهیزاتی چون  لباس مناسب، چادر و کیسه خواب گرم دارد ، توجه داشته باشید که در طبیعت خصوصا  هوا در شب  بسیار سرد می باشد به طوری که اگر کیسه خواب نداشته باشید حتما سرما تا مغز استخوانتان نفوذ خواهد کرد.

دریاچه لزور

تفریحات دریاچه لزور

از سری تفریحاتی که می توانید در دریاچه لزور انجام بدهید و لذت بخش است می توانیم به  پیاده‌روی، کوهنوردی، ماهیگیری و عکاسی اشاره کنیم ، شما با عکاسی کردن در فضای باز می توانید  ثبت خاطرات کنید.

دریاچه لزور

دیدنی های اطراف دریاچه لزور

در اطراف این دریاچه دیدنی هایی وجود دارد که می توانید بعد از گشت و گذار در دریاچه به این ها سر بزنید ، در ادامه چند مورد از دیدنی های ان را معرفی می کنیم.

دریاچه لزور

قله میشینه مرگ

در این مسیر که بروید میش هایی را خواهید دید که مجسمه هستند ، دلیل نام گذاری نام میشینه نیز از میش امده است ، مرگ هم بخشی از نام قله میشینه مرگ شده که در زمان های گذشته پرندگان از چشمه ای نزدیک ان اب خوردند و جانشان را از دست دادند ، در ادامه بگوییم که در فصل بهار که بارندگی زیاد است اصلا به این مکان نروید زیرا قله به دلیل اب گرفتگی امن نمی باشد.

دریاچه لزور

تنگه فرح رود

در نزدیکی این دریاچه تنگه فرح رود واقع شده ، این تنگه فضای کوچکی دارد اما به دلیل طبیعت سرسبزش و اب و هوای تمیزش باعث شده تا مقصد بسیاری از گردشگران باشد.

دریاچه لزور

امام زاده خوشنام

امام زاده خوشنام با داشتن طبیعت  سرسبزش باعث شده تا مسافران بین مکان های دیدنی شان به ان سر بزنند.

دریاچه لزور

قلعه قلدوش

قلعه قلدوش روستای لزور مربوط به قرن پنجم و ششم می باشد که در تاریخ مهرماه سال 1381 در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است ، این قلعه بر روی یک تپه به همین نام واقع شده است که قابل مشاهده می باشد.

دریاچه لزور

برج نیمه

قدمت برج نیمه که مقداری زیادی از ان تخریب شده است مربوط به قرن های هفتم و هشتم هجری می باشد. آس چارتر سامانه برتر خرید بلیط ارزان چارتر اهواز تهران همواره همراه شما عزیزان می باشد.

دریاچه لزور

اب و هوای روستای لزور

به طور کلی روستای لزور دارای اب و هوای کوهستانی می باشد ، این روستا در فصل پاییز و زمستان به قدری سرد می شود که نمی توان سردی ان را تحمل کنید اما در فصل بهار و تابستان هوا متعادل می باشد.

دریاچه لزور

تجهیزات مورد نیاز دریاچه لزور

از وسایل و تجهیزاتی که باید همراه خود در سفر به لزور ببرید می توانیم به :  ظرف غذا مثل قابلمه، لیوان، قاشق‌و‌چنگال و بشقاب که برای غذا خوردن استفاده می شود ، وسایل بهداشتی مثل خمیر‌دندان، ضدعفونی‌کننده دست، مایع‌دستشویی و ظرفشویی ،  نقشه ،  گاز پیک‌نیک و فندک ،    کیسه‌زباله ،  داروهای مسکن ،  فلاسک ،  زیرانداز ،  پتو ،  لباس گرم و انواع لباس مورد‌نیاز  مواد خوراکی پرانرژی مثل انواع مغزهای آجیل و میوه ،  آب آشامیدنی  ، کفش مخصوص پیاده‌روی یا کوه ‌نوردی ، کرم ضدآفتاب ، کلاه ، اشاره کنیم.

دریاچه لزور

نحوه دسترسی به لزور

برای رفتن به لزور باید از تهران به سمت جاده فیروزکوه رفته و حدود 10 کیلومتر مانده به فیروزکوه بعد از گذر کردن از پمپ بنزین نمرود ، یک سه راهی را در سمت چپ خواهید دید که نام ان (لاسم) است ، این سه راهی به سمت شمال و بخش ارجمند رفته هنگامی که به این جاده رسیدید بعد از طی کردن 27 کیلومتر به ارجمند می رسید و بعد از ان در ادامه راه 13 کیلومتر دیگر که بروید از روستاهای شادمهن و اهنز در انتهای جاده به لزور خواهید رسید.

دریاچه لزور

ادرس دریاچه لزور

استان تهران، فاصله ۱۶۵ کیلومتری شمال شرقی تهران

date_range یکشنبه 12 تیر 1401 remove_red_eye 384 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0