{{ctrl.notification}}
آداب معاشرت در پرواز با هواپیما

آداب معاشرت در پرواز

در حقیقت، پرواز اکونومی در قرن 21ام تا حدودی ناخوشایند است. خطوط هواپیمایی برای افزایش سود، سرویس دهی های خود را کاهش می دهند، این موضوع در پرواز هایی که زمانشان طولانی است آزار دهنده است.اگر شما به دلایل مالی یا نداشتن امتیازهای لازم امکان ارتقاء کلاس پروازتان را ندارید، روش های دیگری برای لذت بردن از پرواز وجود دارد، اما به همکاری همسفران شما نیز بستگی دارد.

ما بر اساس تجربه های پرواز، لیستی از 12 قانون اساسی  آداب و معاشرت در هواپیما تدارک دیده ایم. این قوانین تمامی مراحل یک پرواز را شامل می شوند. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا با این قوانین آشنا شوید.

در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان هواپیما چارتری همراه باشید.

آداب و معاشرت در پرواز

1- با روش کار حراست فرودگاه آشنا باشید.

پیش بینی مراحل عبور از حراست، سرعت پذیرش شما را بالا می برد. قبل از رسیدن به دستگاه ایکس-ری، تمامی لوازم جیب های خود را خالی کرده و آن ها را در کیف و یا کُتی که از زیر دستگاه رد می کنید، بگذارید.زمانی که وسایل شما از دستگاه رد شدند، سریعا آن ها را برداشته و جابجا شوید تا سر راه کسی قرار نگیرید. سپس کفش، کمربند و کُت خود را بپوشید.

 

2- انبار بالای سر را زیادی پر نکنید.

با توجه به اینکه برای هر چمدان هزینه ی مجزا از شما گرفته می شود و انبار بالای سر فضای محدودی دارد. در صورت داشتن 2 ساک کوچک، یکی را کنار پایتان جای دهید.همچنین مهمان دار به شما یادآوری خواهد کرد که با قرار دادن افقی چمدان، جای همسفرتان را تنگ نکنید. اما بهتر است ساکهای خود را در قسمت بار بگذارید اینکار برای شما بهتر و راحتتر است. با استفاده از سامانه آنلاین بلیط چارتری هواپیما و رزرو بلیط چارتر ارزان هواپیما می توانید آسوده و با خیالی راحت سفر کنید.

 

3- زمانی که مهمان دار از شما می خواهد که لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنید، بحث نکنید.

ممنوعیت استفاده از لوازم الکترونیکی در زمان بلند شدن و فرود هواپیما شاید قانون آزار دهنده ای باشد، اما باز هم قانون هواپیما است، و خواسته ی شخصی مهمان­دار نیست. بد رفتاری با مهمان دار تنها باعث تاخیر پرواز می شود. هرچه سریعتر همکاری کنید، می توانید سریعتر به لوازم الکترونیکی و مکالمات خود برسید.

 

4- اگر نیاز دارید لم بدهید، با احتیاط این کار را انجام بدهید.

بحث های زیادی در رابطه با خواباندن صندلی وجود دارد، اما نظر ما این است که اگر صندلی به عقب می رود، از آن استفاده کنید.گری لف، نویسنده ی وبلاگ «منظره از روی بال»، با ما هم عقیده است و می گوید که رعایت ادب لازم است. او در پروازی، برای حفظ فضای خود، به یک دختر بچه در صندلی جلوی خود 5 دلار داده است (با اجازه ی مادر وی)، تا او صندلی­ اش را نخواباند.

اگر شما نمی خواهید با پول مشکل را حل کنید، پس قبل از خواباندن صندلی خود، به همسفر پشت سرتان اخطار دهید، تا بتواند نوشیدنی یا لپ تاپ خود را جا به جا کند. در زمان غذا خوردن صندلی خود را به حالت اول برگردانید.

آداب و معاشرت در پرواز

5- حواستان به فرزندانتان باشد.

پرواز به اندازه ی کافی سردرد ایجاد می­کند، گستاخی کودکان نیز به آن می افزاید. والدین باید حواسشان به فرزندانشان باشد. شاید خسته باشند، اما به هر حال این کار وظیفه ی آنهاست.اگر اعتراضی دارید، با والدین صحبت کنید، سر آن کودک داد نزنید. روش تربیت فرزند اشخاص غریبه به شما ربطی ندارد، همچنین ممکن است با این کار تنها کسی که می تواند جلوی ضربه های کودک صندلی عقبی را بگیرد، عصبانی کنید تاحد امکان از وسایل بازی یا سرگرمی استفاده کنید و حتما همراه خود داشته باشید...

جیمز ویسونگ، نویسنده ی مقالات سفر شبکه ی «ان بی سی» می گوید: کمی درک کنید، گاهی کودکان از کنترل خارج می شوند و هر کاری هم که بکنید آرام نمی شوند، به هر حال شما هم زمانی کودک بوده اید.و خرید بلیط ارزان چارتر هواپیما را با آس چارتر تجربه کنید.

 

6- دسته ی صندلی متعلق به صندلی وسط است.

بر خلاف افرادی که در ردیف کنار پنجره و یا راهرو می نشینند، مسافران ردیف وسط هیچ گونه فضایی برای کشش پا و یا قرار دادن سرشان ندارند.به نظر ما هر دو دسته ی صندلی باید به مسافر وسط تعلق بگیرد. در سال 2011 روزنامه ی «وال استریت جورنال» از پنل 6 نفری درخواست کرد که نظرشان را در این باره بدهند، 5 نفر از آن ها با ما هم عقیده بودند.

تنها «ان پست» این آداب معاشرت را قبول نداشت. وی می گوید: هیچکس مالک دسته های صندلی نمی باشد. اگر من در صندلی وسط قرار بگیرم، تلاش می کنم که یک دسته را از آن خود کنم. اما کسی در طول پرواز صاحب هر دو دسته نمی باشد.

 

آداب و معاشرت در پرواز

7- مراقب بوی بد باشید.

بوی بد بدن در فضای بسته، بسیار آزار دهنده می باشد. اگر امکانش را دارید، قبل از رفتن به فرودگاه حمام کرده و از دئودورانت استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ادکلن یا عطر تند نیز می تواند باعث آزار همسفران شود.

 

8- کسی را وادار به مکالمه نکنید.

اگر دوست دارید با کسی هم صحبت شوید، مشکلی ندارد. شما می توانید با افراد جدید و جالبی آشنا شوید و تجربه ی پرواز خوشی داشته باشید.اما اگر احساس کردید او علاقه ای به مکالمه با شما ندارد، رهایش کنید. بسیاری از افراد علاقه ای به صحبت کردن در حین پرواز ندارند، اما رعایت ادب باعث می­شود که به شما پشت نکنند.

همچنین اگر کسی با شما شروع به صحبت کرد، می توانید مودبانه او را متوجه کنید که علاقه ای به مکالمه با وی ندارید.می توانید کتابی باز کنید، هندزفری در گوش بگذارید و یا چشمانتان را ببندید.

ویسون، نویسنده ی شبکه ی «سی ان ان» می گوید: حتی اگر شما و همسفرتان از مکالمه لذت ببرید، شاید همسفران دیگر سکوت را ترجیح بدهند. در صورتی که مکالمه ی شما بیش از 10 دقیقه شد، به انتهای هواپیما بروید و آنجا به صحبتتان ادامه دهید. می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما چارتری را از آس چارتر تهیه کنید، قیمت بلیط ارزان چارتر هواپیما خود را بررسی کرده و سفر خود را با ما تجربه کنید.

 

9- تنها در زمان های مناسب از صندلی خود بلند شوید.

قبل از بلند شدن از صندلی خود برای استفاده از سرویس بهداشتی زمانبندی داشته باشید. اگر می بینید مهمان دار با چرخ در راهرو است، از جای خود بلند نشوید. زیرا در زمان برگشت ممکن است که چرخ سر راه صندلیتان قرار بگیرد. در نتیجه ممکن است پشت چرخ بمانید تا سرویس دهی تمام شود یا مهمان دار مجبور شود چرخ را به طور کامل از راهرو خارج کند، تا شما بتوانید بنشینید. همچنین تا ظرف های شام جمع نشده اند از جای خود بلند نشوید.

آداب و معاشرت در پرواز

10- حواستان به شرایط خوابتان باشد.

اگر شما در ردیف وسط و یا کنار راهرو نشسته اید، زاویه­ی خوابتان اهمیت بالایی دارد، زیرا اگر جلوی مسیر همسفران خود را گرفته باشید، آن ها برای برخاستن و نشستن در صندلی خود مجبور می شوند شما را بیدار کنند. آس چارتر ارائه کننده بلیط چارتری انتخابی مناسب برای سفر شما می باشد.

 

11- به نوبت دستشویی احترام بگذارید.

این قانون ساده است: زمان زیادی در توالت نباشید و کثیفی به بار نیاورید. افراد دیگر در صف دستشویی هستند و آن ها نیز حق دارند از توالت تمیز استفاده کنند. از طرفی سرویس های بهداشتی احتمالا بسیار کثیف می باشند، پس تمامی پیش بینی های لازم را انجام دهید.

 

12- در زمان پیاده شدن نظم و ادب را فراموش نکنید.

یادتان باشد که تمامی همسفران شما نیز باید از هواپیما پیاده شوند. پس با فشار خودتان را در راهرو جای ندهید، بگذارید افراد جلویی شما پیاده شوند ، تا نوبت شما برسد. سپس حرکت کنید. در ضمن تمامی لوازم خود را جمع کنید تا وقت دیگران را تلف نکنید. با خرید بلیط چارتری و بلیط هواپیما خارجی ارزان از آژانس آس چارتر می توانید به راحتی سفر کنید.

آداب و معاشرت در پرواز

13- احترام به حریم شخصی دیگران در هواپیما

- مهم نیست که چقدر دوست دارید درهواپیما دوستان جدید یا هم صحبت پیدا کنید، مهم این است که توجه داشته باشید شخصی که در کنار شماست آیا مناسب هم صحبتی هست یا خیر؟ و یا تمایل به صحبت کردن و برقراری ارتباط دارد یا نه؟

- اگر با کودکان در سفر هستید، سعی کنید از اجازه دادن به آنها در مورد اینکه با مسافران دیگر به عنوان همبازی استفاده کنند، جلوگیری کنید. بعضی از مسافران بر حسب ادب و محبت لبخند می زنند، اما ممکن است علاقه ای به بازی با کودک نداشته باشند.

- اگر می خواهید از طریق مانیتور پخش خود فیلم تماشا کنید، توجه داشته باشید که صفحه نمایش شما برای مسافر پشت سر شما هم قابل مشاهده است. اگر فیلم شما شامل صحنه‌های نامناسب مثل خشونت وغیره باشد این صحنه ها باعث آزار دیگران می شود (به عنوان مثال ممکن است کودکی پشت سر شما نشسته باشد و فیلم شما توجه اش را جلب کند و در نهایت باعث نگرانی و آزردگی او شود. پس  استفاده از دستگاه کوچکتر و دستی برای مشاهده فیلم ها ، مانند iPod Touch ، ممکن است در این شرایط کاربردی تر باشد.

- اگر روزنامه می خوانید یا از لپ تاپ استفاده می کنید، سعی کنید آرنج های شما به فضای شخصی، شخص دیگری برخورد نکند. تمام تلاش خود را موقع استراحت کردن کنید تا حواستان باشد کنار دستیتان مخصوصا فردی که در وسط قرار گرفته و فضای کمتری دارد را ناراحت نکنید مثلا سرتان را بر روی شانه اش برای خوابیدن بگذارید بدون اینکه متوجه شده باشید.

- از صفحه اتصال هدفون خود استفاده کنید و توجه داشته باشید که اشتباهی از صفحه مسافر بغل دستتان برای گوش کردن موسیقی استفاده نکنید .

- وسایل خود را نزدیک خود نگه دارید. اگر کیسه ای پر از محتویات مختلف یا لباس در کنار پای خود قرار داده اید، نگذارید روی پاهای شخصی که در کنارشما نشسته بیفتد یا بریزد.

- کتابی برای مطالعه خود تهیه کنید و سعی نکنید مطالبی را که مسافر کنار دست شما می‌خواند زیر چشمی مطالعه کنید، بدون شک آنها متوجه می شود و این کار بر خلاف مبادی آداب معاشرت است.

- اگر می خواهید از پنجره به بیرون نگاه کنید و از منظره لذت ببرید بر روی شخصی که کنارشما است خم نشوید تا این کار را انجام دهید، این رفتار خوشایندی نیست و ناراحتی دیگری را به همراه خواهد داشت.

- همیشه یک هدفون برای هر وسیله الکترونیکی قابل حمل ، به ویژه بازی ها و دستگاه‌های پخش، به همراه داشته باشید. شنیدن موسیقی و صداهای شخص دیگر می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

- بهتر است قبل از سوار شدن به هواپیما نوشیدنی الکل دارد استفاده نکنید، شاید آن نوشیدنی برای شما لذت به همراه داشته باشد، اما ممکن است همسفران شما اینطور فکر نکنند و مشکلی پیش بیاید. آژانس آس چارتر یکی از بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما چارتر می باشد که با خرید از آن می توانید مطمئن سفر کنید.

 

14- نکات لازم هنگام حرکت در هواپیما

- هنگام خروج از هواپیما ، مراقب سایر مسافران باشید. برای اینکه زودتر خارج شوید عجله نکنید بگذارید افراد نزدیک به درب خروج ابتدا از هواپیما پیاده شوند. وقتی نوبت شما رسید ، سریعتر حرکت کنید تا افرادی که ممکن است پروازهای مرتب دارند بتوانند به موقع این کار را انجام دهند و به پرواز خود برسند.

- اگر می دانید که پرواز مرتب خواهید داشت ، زودتر در مورد آن فکر کنید و پرواز خود را زودتر رزرو کنید تا بتوانید جلوتر صندلی بگیرید و سریع خارج شوید.

- برای استفاده از دستشویی یا قدم زدن فقط در مواقع ضروری بلند شوید.

- اگر قرار است در طول فواصل زمانی مختلف برای برداشتن چیزی از چمدان دستی خود از جای خود بلند شوید و مدام در رفت و آمد و حرکت باشید پس بهتر است از قبل به این موضوع فکر کنید و وسایلی را که زیاد به آنها نیاز پیدا می کنید در کنار خود و دسترس قرار بدهید.

- زمان بلند شدن از صندلی جلوی خود کمک نگیرید چون باعث تکان خوردن می شود، از دسته های صندلی برای بلند شدن استفاده کنید.

- اگر می خواهید از جای خود بلند شوید اما یک یا چند مسافر بین شما و راهرو وجود دارد ، مودبانه از آنها بخواهید تا برای عبور شما بلند شوند و سعی کنید به آنها برخورد نکنید چون در صورت از دست دادن تعادل و سقوط ، ممکن است به خود و دیگران آسیب بزنید.

 

 

منبع: golfamsafar

date_range جمعه 28 خرداد 1400 remove_red_eye 2053 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0