{{ctrl.notification}}
strangest libraries in world

عجیب ترین کتابخانه های دنیا

کتابخانه از مکان های بسیار دنج و آرامی است که علاقه مندان به کتاب و نویسندگی ترجیح می دهند در این محیط به مطالعه بپردازند. امروزه کتابخانه ها با گذشت زمان تغییرات زیادی کرده اند، در ادامه آس چارتر به معرفی عجیب ترین کتابخانه های دنیا می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

کتابخانه آینده اسلو

کتابخانه آینده اسلو به‌ عنوان یکی از عجیب ترین کتابخانه های دنیا در اسلو قرار دارد، ساخت این کتابخانه در سال 2014 توسط بک هنرمند اسکاتلندی بنام کیتی پترسون آغاز شد، جالب است بدانید در این کتابخانه هر سال نویسنده گان مختلفی دست ‌نوشته‌ ای از خود را به این کتابخانه اضافه می کنند که در اتاق سکوت کتابخانه عمومی نگهداری می شوند و تا سال ۲۱۱۴ قابل خواندن نمی باشد، این داستان ها بطور مخفی جمع آوری می شود و از نویسندگانی که تا کنون آثارشان درباره جلب تخیل این نسل و نسل‌ های آینده و یا ادبیات یا شعر در حد و توانایی خود نوشته اند می توان به نویسندگانی همچون دیوید میچل، هان کانگ و اوشن وونگ اشاره کرد، جالب است بدانید مارگارت اتوود اولین نویسنده ‌ای بود که داستان مخفی خود را برای کتابخانه آینده اسلو نوشت، این داستان ها به حدود 100 کتاب برسد بعد از جمع آوری بر روی کاغذهایی که از درختان جنگل خاصی تولید می شوند چاپ خواهد شد.

کتابخانه شناور نروژ

از دیگر کتابخانه های عجیب در جهان کشتی کتابخانه اپوس در نروژ می باشد، جالب است بدانید این کتابخانه در دریا شناور است و به دورافتاده ‌ترین نقاط ساحلی نروژ و به مناطقی که دسترسی به کتابخانه‌ های سنتی دشوار است می رود و همیشه در حرکت بوده و خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه می‌دهد، کتابخانه شناور نروژ اپوس  نام دارد و داخل آن انواع کتاب های در موضوعات مختلف، از ادبیات تا علم و کودکان وجود دارد که شامل هزاران کتاب می باشد، کتابخانه شناور نروژ از منحصربفرد ترین کتابخانه ها در جهان می باشد.

کتابخانه و خانه اپرای آزاد هسکل

در مرز میان کانادا و ایالات ‌متحده کتابخانه و خانه اپرای آزاد هسکل قرار دارد، این کتابخانه یک مرکز فرهنگی دوجانبه می باشد، که همکاری و همزیستی میان دو کشور را به نمایش گذاشته است، درمیان این کتابخانه خطی بر روی کشیده شده که مرز دو کشور تعیین می کند، صحنه‌ در کانادا و صندلی ‌ها در ایالات ‌متحده قرار گرفته اند. این کتابخانه از عجیب ترین کتابخانه های دنیا بشمار می رود و علاوه بر کتابخانه ساختمان اپرای آزاد هسکل می باشد. جالب است بدانید ورودی اصلی این کتابخانه در آمریکا  قرار دارد و کتاب ها در کانادا قرار دارد، بازدید کنندگان کانادایی برای ورود به کتابخانه از در قسمت آمریکا باید با خود کارت شناسایی به همراه داشته باشند.

کتابخانه اشتوتگارت

در آلمان یکی از عجیب ترین کتابخانه های دنیا بنام کتابخانه شهری اشتوتگارت قرار دارد، کتابخانه اشتوتگارت توسط یک معمار کره‌ ای بنام یی یونگ‌ هون طراحی شده، این طراحی خیره ‌کننده و مدرن به شکل مکعب روبیک و رنگ سفید و خاکستری می باشد که در شب با نورپردازی که دارد به یک جاذبه بصری تبدیل می شود، از دیگر طراحی های خارق العاده این کتابخانه ساختار مینیمالیستی با قفسه ‌هایی از کتاب های سفید در یک فضای باز و ساده می باشد و همچنین پلکانی که در این کتابخانه وجود دارد، بخاطر نوع طراحی و معماری که بر روی آن انجام شده گویی پله‌ ها در هوا شناور است. با تهیه بلیط هواپیما تهران پکن از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

کتابخانه بیبلیوبورو کلمبیا

از عجیب ترین کتابخانه های دنیا کتابخانه بیبلیوبورو در لا گلوریا کلمبیا می باشد، این کتابخانه به صورت سیار با حدود 70 کتاب شروع به کار کرد، این کتابخانه ی سیار ایده ی لوئیس سوریانو معلم مدرسه در کلمبیا در سال ۱۹۹۷ پایه‌ گذاری شد، او به این دلیل این کتابخانه سیار را تاسیس کرد برای دانش ‌آموزان روستایی که به کتاب ‌ها دسترسی ندارند به وسیله دو خر خود کتاب ها را به دست دانش آموزان می رساند، که در ابتدا کار خود را با 70 کتاب آغاز کرد و اکنون حدود ۷۰۰۰ کتاب دارد. و در منطقه نیز حدود 20 بیبلیوبورو فعالیت می‌ کنند.

کتابخانه تیانجین بینهای چین

از عجیب ترین کتابخانه های دنیا کتابخانه تیانجین بینهای در چین می باشد، کتابخانه ای مدرن و با طراحی خارق العاده و خیره کننده، که توسط شرکت معماری MVRDV و موسسه تیانجین لائو تراپ طراحی و ساخته و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، کتابخانه تیانجین بینهای چین دارای ویژگی ‌های بصری می باشد که همچون چشم بزرگی در مرکز ساختمان و قفسه‌ های کتاب موج ‌دار قرار دارد و تا سقف کشیده شده ‌اند، کتابخانه تیانجین بینهای چین با فضای داخلی منحصربه ‌فرد چند منظوره برای خواندن، تفکر و تبادل ایده‌ها و مجموعه ای از کتاب ها از عجیب ترین کتابخانه های جهان شناخته می ‌شود.

کتابخانه‌ کوچک رایگان

از دیگر کتابخانه های عجیب در دنیا کتابخانه ‌های کوچک رایگان می باشند که در سرتاسر جهان به صورت پراکنده وجود دارند. در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار توسط بول در ویسکانسین کتابخانه ‌ای کوچک و رایگان مانند کیوسک‌ های کوچکی در مکان ‌های عمومی مانند پارک ‌ها، نزدیک مدارس و در محله ‌های مسکونی در آمریکا شروع شد و امروزه در بیشتر کشورها این کتابخانه ‌های کوچک رایگان راه اندازی شده و این پروژه بر اساس اصل بگیر و بگذار عمل می‌ کند، و همین امر در جوامع مختلف جهان به فرهنگ خواندن و اشتراک‌ گذاری، قدرت خلاقیت و مشارکت جمعی کمک بسیاری می کند.

کتابخانه کیوسک تلفن

کتابخانه کیوسک تلفن از دیگر کتابخانه های عجیب در دنیا که می توان گفت، نمونه ‌ای بی‌ن ظیر از خلاقیت محلی و از عجیب ترین کتابخانه های دنیا بشمار می رود، در این کتابخانه حدود ۱۰۰ کتاب، دی ‌وی ‌دی و سی ‌دی وجود دارد که توسط خود مردم محلی جمع آوری شده است، این ایده کتابخانه کیوسک تلفنی زمانی در ذهن مردم محلی نشست که مخابرات بریتانیا تصمیم گرفت کیوسک تلفن را در این کشور حذف کند، و مردم محلی با انجام این حرکت نمادین کیوسک تلفن را به یک کتابخانه کوچک دلنشین تبدیل کردند. کتابخانه کیوسک تلفن بطور ۲۴ ساعته باز است و در سراسر انگلستان وجود دارد.

date_range یکشنبه 12 فروردین 1403 remove_red_eye 2169 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0