{{ctrl.notification}}
most pristine places in Iran

بکرترین جاهای ایران

ایران کشور چهار فصل که دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیادی می باشد، کشور ایران در سالیان بسیار طولانی در دوران های مختلف مرکز حکومت حاکمان بسیار زیادی بوده، به همین دلیل دارای تاریخچه ی بسیار غنی می باشد، در ایران شهرهای تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که همه آنها دارای تاریخچه ی غنی می باشند، در هر گوشه از این کشور می توان جاذبه های بکر و طبیعی و یا تاریخی را دید که هر کدام دارای داستان و روایت های شیرین و جذابی می باشد، در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی بکرترین جاهای ایران بپردازد تا با این طبیعت بکر که اکثر آن ها تا کنون ناشناخته مانده اند بیشتر آشنا شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

قلعه کرشاهی اصفهان

از دیدنی های بکر ایران می توان به قلعه کرشاهی اشاره کرد، قلعه کرشاهی مربوط به دوره قاجار می باشد و در شهر ابوزیدآباد استان اصفهان قرار دارد. قلعه کرشاهی به قلعه دزدها معروف می باشد، که در آن گروه‌های بد نام سارقان زندگی می کردند، قلعه کرشاهی دارای معماری با شکوهی می باشد و در مسیری هزارتویی ساخته شده، قلعه کرشاهی دارای پنج برج مراقبت می باشد و در اطراف آن درختان زیبای انار قرار دارد که بهترین گزینه برای تفریح و چادر زدن و استراحت می باشد.  قلعه کرشاهی از دیدنی ترین نقاط ایران که کمتر شناخته شده و می تواند گزینه ی مناسبی برای بازدید می باشد.

روستای فیلبند مازندران

روستای فیلبند از دیدنی های بکر ایران که در شهر بابل استان مازندران قرار دارد، فیلبند از نقاط پرطرفدار و معروف که دارای منظره ‌ای بی‌ نظیر می باشد، روستای فیلبند با طبیعتی بکر و دل ‌انگیز از زیباترین و مرتفع ‌ترین روستاهای استان مازندران که در میان ابرهای سفید قرار گرفته، دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال در میان توده ‌های ابر قرار گرفته، روستای فیلبند در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار دارد و بهترین گزینه برای سفر و تفریح می باشد، این روستای جذاب از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ساکنین تهران می باشد که بسیار به این جاذبه ی بکر نزدیک می باشند.

روستای پامنار خوزستان

از دیگر جاهای دیدنی بکر ایران روستای پامنار می باشد، روستای پامنار در شهر دزفول جنوب خوزستان قرار دارد، روستای پامنار در نزدیکی سد دزفول قرار دارد و به بهشت گمشده‌ ی ایران معروف است، روستای پامنار از جاهای دیدنی دزفول که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر دزفول قرار دارد، روستای پامنار با طبیعت بی ‌نظیر و رویایی مقصد گردشگری مسافران و گردشگران بسیار زیادی می باشد، این روستا مشرف به دریاچه شهیون و دارای آب ‌وهوایی بسیار دلپذیر و درختان از سدر، بلوط، نخل می باشد، روستای پامنار علاوه بر طبیعت بکر دارای قلعه ‌و گورستان تاریخی نیز می باشد که این بنای تاریخی به دوران ساسانیان بازمی ‌گردد، شما می توانید در روستای پامنار تفریحاتی نظیر ماهیگیری، قایق ‌سواری، شنا، کوهپیمایی و طبیعت‌ گردی نیز وجود دارد که می توانید لحظات شادی را در این روستا سپری نمایید. از پوشش گیاهی روستای پامنار می توان به درختان بلوط، انجیر، کٌنار، سدر و... و پوشش جانوری حیواناتی نظیر کبک، تهیو، خرگوش، روباه و پلنگ اشاره کرد.

تالاب شادگان خوزستان

تالاب شادگان از بزرگ ‌ترین تالاب های ایران که در فاصله ۵۰ کیلومتری آبادان قرار دارد، تالاب شادگان از سه تالاب شادگان، خور موسی و خورالامیه تشکیل شده است، تالاب شادگان حدود ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد، تالاب شادگان دارای پوشش جانوری شامل ۱۵۲ گونه‌‌ ی پرنده و ۴۰ گونه ‌ی پستاندار می باشد، تالاب شادگان جاهای دیدنی که دارای چشم‌ انداز‌های فوق ‌ا‌لعاده ای می باشد، سالانه حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب این تالاب از رودخانه جراحی تامین می شود. از مهم ‌ترین گونه‌ های زیستی در این منطقه دلفین بینی بطری می باشد. تالاب شادگان از مناطق حفاظت شده که به ‌عنوان پناهگاه بین ‌المللی حیات وحش شادگان بحساب می آید، تالاب شادگان در سال ۱۳۵۴ شمسی در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

تنگه رغز فارس

تنگه رغز از دیدنی های بکر ایران که در منطقه فسارود کوهستان‌های جنوب استان فارس قرار دارد، تنگه رغز از اعجاب ‌انگیزترین دره‌ ها که عروس تنگه‌ های ایران لقب گرفته است، تنگه رغز با دیدنی های خارق‌ العاده و هیجان ‌انگیز که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، تنگه رغز بخاطر برخورد آب به سنگ ها در طول هزاران سال جلوه ‌‌های زیبای معماری به خود گرفته است، تنگه رغز دارای ۶۴ آبشار و ۱۰۰ حوضچه طبیعی و آبگیر کوچک و بزرگ می باشد، این حوضچه ها بین ۶ تا ۲۰ متر عمق دارند و طول آن‌ ها به ۱۰۰ متر می رسد. تنگه رغز از بهترین مسیرهای طبیعت گردی ایران که دارای زیبایی های خاصی می باشد، در جنوب این دره که به بن بست خواهید رسید آبشاری با طول ۳۵ متر قرار دارد، بلند ترین آبشار در این دره حدود ۶۵ متر ارتفاع دارد. این دره همچنین مورد علاقه کوهنوردان بسیار زیادی می باشد، در حوضچه های این دره ماهی ‌‌های زیبای قزل ‌آلا زیست می کند. با تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

دره کال جنی خراسان جنوبی

دره کال جنی دره های مرموز و از جاهای بکر ایران در طبس در استان خراسان جنوبی می باشد، دره کال جنی در وسط بیابان داغ طبس قرار دارد که بعنوان یک منطقه گردشگری بکر در طبس بشمار می رود، دره کال جنی در طی قرن‌ ها به دلیل جریان آب و فرسایش خاک و سیلاب های متعدد به وجود آمده و دارای دیواره ‌های بلند و پرشیب می باشد، دره کال جنی در زمان های قدیم به یک دره جن زده در بین روستاییان معروف بوده، دره کال جنی به جاذبه هایی مانند پارک طبس، باغ گلشن طبس، ارگ قدیم طبس نزدیک می باشد.

دره هفت غار خراسان رضوی

دره هفت غار از جاهای بکر ایران از شاهکارهای طبیعت که در شمال غربی نیشابور در استان خراسان رضوی قرار دارد، در این منطقه دره های زیادی وجود دارد به همین دلیل به هفت دره معروف شده است، دره هفت غار دارای آب و هوای بسیار دلنشین و مطلوب و دارای یک چشمه طبیعی با مناظری سرسبز می باشد، خاک این منطقه از جنس خاک رس سرخ و زیبا می باشد، دره هفت غار نیشابور دارای هفت تنگه می باشد که در میان آن ‌ها رودخانه‌ ها و آبشارهای زیادی در جریان می باشد، دره هفت غار دارای چشم ‌اندازی زیبا و منحصر به فرد که به دلیل خاک رس قرمز رنگ، شکاف های عمیق و زیبا و چشمه ای جاری با آب خنک و درختان گردو بهترین مکان برای استراحت و تفریح می باشد، دره هفت غار در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و می توانید حدود 2 الی 3 ساعت در داخل این دره به گشت و گذار بپردازید.

 

date_range چهارشنبه 09 خرداد 1403 remove_red_eye 64 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0