{{ctrl.notification}}
dorod to land of raging waterfalls

دورود سرزمین آبشارهای خروشان

در بخش شرقی استان لرستان شهر زیبا و جذاب دورود قرار دارد، شهرستان دورود زیباترین و جذاب ترین شهرستان های این استان که با وجود داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار زیاد به سرزمین آبشارهای خروشان معروف شده و به‌ عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته می شود. شهرستان دورود در فاصله ۸۶ کیلومتری شرق خرم‌ آباد واقع شده است. در این مقاله آس چارتر به معرفی سرزمین جذاب و دیدنی دورود می پردازد تا با شگفتی ها و طبیعت بکر این شهر بیشتر آشنا شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

تفرجگاه باباهور شهرستان دورود

از جاذبه های دیدنی در شهرستان دورود می توان به تفرجگاه باباهور اشاره کرد، تفرجگاه باباهور یکی از تفرجگاه‌های شهر دورود می باشد که حدود ۵۰۰ هکتار مساحت دارد، در این پارک در آینده ای نزدیک پروژه هایی همچون هتل، شهربازی، پارک صخره‌ای، استخر و مکانی برای قایقرانی، در دست احداث می باشد که تفرجگاه باباهور به یکی از بزرگترین تفرجگاه‌های کشور تبدیل خواهد شد.

روستای عزیز آباد شهرستان دورود

در ۱۵ کیلومتری جاده دورود روستای عزیز آباد قرار دارد، تنگه عزیزآباد از جاذبه های دیدنی این روستا که آبشارهای گوناگونی با ارتفاع ‌های مختلف در خود جای داده است، علاوه برآبشارهای زیبا و خروشان گونه‌های مختلف گل‌ها و درختان گوناگون نیز از جذابیت های دیدنی این تنگه می باشد، برای رفتن و بازدید از روستای عزیزآباد باید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک مسیر خاکی را پیاده ‌روی نمایید.

آبشار بیشه شهرستان دورود

از جذاب ترین آبشارهای دیدنی و منحصربفرد شهرستان دورود آبشار پوران یا آبشار بیشه می باشد که در روستایی به همین نام واقع شده، ارتفاع آبشار بیشه حدود ۴۸ متر از سطح زمین و عرض تاج این آبشار نیز ۲۰ متر است و از دل کوه‌های زاگرس سرچشمه می گیرد، اطراف آبشار بیشه را جنگل‌های انبوه بلوط دربرگرفته است. دراطراف آبشار بیشه همچنین امکانات رفاهی نظیر اتاقک‌های چوبی، حمام، سرویس بهداشتی و سکو برای برپایی چادر وجود دارد، از دیگر دیدنی هایی که در نزدیکی آبشار خارق العاده و جذاب بیشه قرار دارد، ایستگاه بیشه می باشد، که منظره ی بسیار زیبایی از راه آهن و قطارها را می توانید مشاهد نمایید.

غار منو شهرستان دورود

از دیگر جاذبه های دیدنی شهرستان دورود غار زیبای منو می باشد، غار منو در ۲۵ کیلومتری جنوب دورود و جنوب شرقی روستای گورکش قرار گرفته است، غار منو در ارتفاع ۳۰۰ تا ۴۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد و دهانه  ورودی آن رو به آسمان واقع شده. غار منو همچنین دارای سه تالار می باشد که برای بازدید از اصلی ‌ترین تالار غار نیاز به تجهیزات کوهنوردی دارید، داخل غار منو منظره بسیار زیبایی از استلاگمیت‌ها و استلاکتیت ‌های آهکی وجود دارد که بسیار تماشایی و جذاب می باشد.

 

تالاب ازگن شهرستان دورود

تالاب ازگن از دیگر جاذبه های دیدنی شهرستان دورود که در در نزدیکی آبشار آبگرم واقع شده است، تالاب ازگن یک تالاب فصلی می باشد که آب آن از بارش های منطقه تامین می شود. بهترین فصل بازدید از تالاب ازگن اواخر نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت که در این زمان تالاب آب دارد. با تهیه بلیط هواپیما تهران سنندج از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آبشار آبگرم شهرستان دورود

آبشاری پلکانی بسیار جذاب به نام آبشار آبگرم که از ارتفاعات کوهی به نام بشر سرچشمه می ‌گیرد، از دیگر جاذبه های دیدنی شهرستان دورود می باشد که در ۲۳ کیلومتری جنوب غرب دورود واقع شده است، طول آبشار آبگرم حدود ۵۰۰ متر می باشد و اطراف آن را درختان بلوط پوشانده اند، آبشار آبگرم همچنین بنام آبشار چم چید نیز معروف می باشد.

 

کوه قارون شهرستان دورود

یکی دیگر از جاذبه‌های بکر اطراف شهرستان  دورود که در ۱۵ کیلومتری این شهر قرار گرفته کوه قارون است. این کوه پر سخاوت و دیدنی جاذبه های زیبایی همچون جنگل‌های بلوط، چشمه‌ها، کوه‌ها و دره‌های متعددی را در خود جای داده که بسیار دیدنی و جذاب می باشد، بهترین زمان بازدید از کوه قارون نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت می باشد.

آبشار وقت و ساعت شهرستان دورود

آبشار وقت و ساعت آبشاری حیرت‌ انگیز که در ۲۰ کیلومتری جنوب دورود، ۱۰ کیلومتری روستای برآفتاب قرار دارد، آبشار وقت و ساعت شهرستان دورود از منحصربفرد ترین آبشارهای استان لرستان که نسبت به دیگر آبشارهای لرستان متمایز می باشد، آبشار وقت و ساعت حدود ۱۵ متر ارتفاع و ۵۰ متر عمق دارد. حیرت انگیز بودن این غار ریزش آب آبشار آن می باشد که از سقف غار فرو می ریزد و جالب اینجا است که آبشار وقت و ساعت حدود 50 دقیقه جریان پیدا می کند و بعد مدت 2 ساعت کاملا متوقف می شود که صداهای عجیبی در غار ایجاد می شود به همین دلیل نام این غار را آبشار وقت و ساعت گذاشته اند.

دریاچه گهر شهرستان دورود

از دیگر جاذبه های دیدنی شهرستان دورود دریاچه گهر می باشد که در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان دورود و در دامنه کوه‌های زاگرس در منطقه حفاظت ‌شده اشترانکوه واقع شده است، آب دریاچه گهر از طریق رودی به نام تاپله تامین می‌ شود، دریاچه گهر شهرستان دورود از دو بخش گهر بزرگ و گهر کوچک تشکیل شده که گهر بزرگ که دارای ۱۷۰۰ متر طول، ۴۰۰ تا ۸۰۰ متر عرض و ۲۸ متر عمق می باشد، ارتفاع این دریاچه از سطح دریا، ۲,۳۶۰ متر  می باشد و عمیق ‌ترین نقطه ی آن نیز از دو بخش ساحل صخره‌ ای و ساحل ماسه ‌ای تشکیل شده است، در قسمت های غربی و شرقی دریاچه گهر دارای ساحل ماسه ‌ای هستند، از جذاب ترین و دیدنی ترین دریاچه گهر آب بسیار شفاف و بلورین آن است که ماهی‌‌های کف دریاچه در عمق ۴ متری کاملا مشخص می باشد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range سه شنبه 29 اسفند 1402 remove_red_eye 1291 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0