{{ctrl.notification}}
Zargar village of Qazvin

روستای زرگر قزوین

روستاهای از جمله جاذبه هایی می باشند که اطراف شهرها قرار دارند و اکثر روستاها دارای قدمت تاریخی بسیار زیاد و یا دارای طبعای بکر و دیدنی می باشند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی روستای زرگر می پردازد، روستای زرگر روستایی جذاب و دیدنی که یکی از جاهای دیدنی قزوین می باشد، جالب است بدانید روستای زرگر در ایران لقب عحیب ترین روستای ایران را به خود اختصاص داده است. تا پایان این مقاله جذاب همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی روستای زرگر قزوین

روستای زرگر قزوین از عجیب ترین روستاهای ایران که در ۱۱۵ کیلومتری جهت شمال غربی تهران و بخش بشاریات شرقی در ۲۲ کیلومتری شهرستان آبیک استان قزوین قرار گرفته است، که فاصله روستای زرگر تا شهر قزوین حدود ۵۱ کیلومتر می باشد. از اعجاب آورترین دیدنی های روستا زرگر زبان مردم این روستا می باشد، ساکنان روستای زرگر علاوه بر زبان فارسی به زبان ترکی قزوینی و زبان رومانیایی نیز صحبت می کنند، می توان گفت مردم این روستا دارای اصالت اروپایی می باشند که در این باره روایات و افسانه های زیادی وجود دارد، مردم این روستا همچنین قد و قامت بلند، اندامی لاغر، چشمان آبی، پوست سفید و موهای بور اروپایی هستند، نژاد مردم این روستا دارای نژاد اروپایی، گلادیاتوری و وایکینگی می باشند.

معماری روستای زرگر قزوین

روستای زرگر قزوین روستایی اروپایی در ایران که ساکنینش اروپایی می باشند، این روستا دارای معماری زیبایی نیز می باشد، خانه های این روستا بسیار ساده و دارای درهای آهنی، دیوارهای بلند می باشند، روستای زرگر همچنین دارای باغ های بزرگی می باشد که در آن  درختان میوه زیادی وجود دارد، خط راه‌ آهنی جلوی روستای زرگر قرار دارد که قطارها بدون توقف می باشند.

 

تاریخچه روستای زرگر قزوین

روستای زرگر با توجه به نژاد ساکنین خود دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد، که در این باره روایات و افسانه هایی وجود دارد که مردم روستا درباره ی آن صحبت می کنند، به گفته برخی اجداد مردم این روستا کوچ ‌نشین  بودند و در گذشته‌های دور به ایران مهاجرت کردند و به دلیل آب و هوای خوش این منطقه در همانجا ساکن شده اند، در روایت دیگری آمده است که قرن‌ها پیش گروهی از کولی‌ های اروپا از شمال به ایران کوچ و در این روستا ساکن شده اند. همچنین عده ای تاریخچه به وجود آمدن این روستا را وجود ۴۰۰ سرباز رومی که در بین جنگ ایران با امپراتوری روم اسیر شدند می دانند، که بعد از عفو و آزادی توسط پادشاه ایران در همان منطقه سکونت نمودند. عده ای اصالت روستا را به وجود پیرمردی قدیمی که در این روستا ساکن بوده می دانند که به زبان روسی صحبت می کرده و بعدد از مرگ وی دیگر کسی به زبان روسی نکرده است و اکنون تنها زبان رومانی و ترکی قزوینی  از زبان های رایج روستای زرگر می باشد.

غذاهای محلی روستای زرگر قزوین

روستای زرگر قزوین دارای خوراکی ها و غذاهای محلی خوشمزه ای می باشد، از جمله این غذاهای لذیذ می توان به غذای محلی آنها  آش بلغور که به زبان ترکی یارمه می باشد و از ترکیب حبوبات و سبزی کوهی طبخ می شود وغذای لذیذ دیگری بنام دمپختک که از ترکیب برنج، سیب ‌زمینی، پیاز و رشته تهیه می شود.

جاهای دیدنی روستای زرگر

روستای زرگر از دیدنی ترین و خوش آب و هوا ترین روستاهای کشور که در مناطق کوهپایه‌ ای سرسبز قرار دارد و داخل آن از گندم‌ زارهای وسیع پوشانده شده است، روستای زرگر دارای مناظری فوق ‌العاده تماشایی و منحصربفردی از رشته کوه‌ های متصل به هم درختان سرسبز، باغ های میوه، کلبه‌ های کوچک و... می باشد. از جذاب ترین دیدنی های روستای زرگر چشمه نوپلکس است که روایتی از غسل دادن اسفندیار شاهنامه در این چشمه وجود دارد، گشت زدن در میان طبیعت بکر و سرسبز روستای زرگر در هوای تازه روستا لذتی وصف ناپذیری دارد.

شغل مردم روستای زرگر

 در روستای زرگر قزوین اکثر مردان به شغل دامداری، کشاورزی و زنبورداری مشغول می باشند و زنان روستا نیز در کنار مردان به کارهای نظیر پخت نان، پرورش مرغ و خروس و تولید لبنایت محلی همچون: کره، ماست، پنیر و دوغ مشغول هستند.

 

وجه تسمیه نام روستای زرگر قزوین

روستای زرگر دارای ماجرا و داستانهای جالب و عجیبی از نامگذاری خود به نام زرگر دارد، برخی نامگذاری این روستا را ساخت زیورالات توسط زنان آن روستا می دانند، طی روایتی دیگر نامگذاری که متعلق به 300 سال  پیش می باشد که روایت شده سه برادر طلاکار با نام های سیف الله، احمد و زبدالملک توسط نادرشاه از امپراتوری عثمانی به ایران آورده شدند می دانند که نام روستا بخاطر سه برادر طلاکار بوده است.

 

اقامت در روستای زرگر قزوین

اگر به روستای زرگر قزوین سفر کردید و دوست داشتید شبی رادر آنجا اقامت نمایید، می توانید در فاصله 51 کیلومتری روستای زرگر در اقامتگاه های شهر قزوین در هتل، هتل آپارتمان، مهمانخانه و یا سوئیت های شهر قزوین اقامت نمایید. لازم است بدانید در روستای زرگر حتی یک شب هم امکان اقامت وجود ندارد. از این رو بهتر است اگر قصد اقامت دارید در شهر قزوین برای خود اقامتگاهی را رزرو نمایید و بعد به بازدید از روستای زرگر بروید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما بندرعباس تهران را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

بهترین زمان سفر به روستای زرگر قزوین

روستای زرگر قزوین دارای  آب و هوایی کوهستانی می باشد و دارای هوای بسیار پاک و طبیعت سرسبزی می باشد، برای سفر و بازدی از روستای زرگر بهترین فصل سفر سه ماه اول سال فصل بهار می باشد، که روستا دارای چشم ‌اندازهای طبیعی بسیار زیادی می باشد.

 

date_range شنبه 04 فروردین 1403 remove_red_eye 1497 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0