{{ctrl.notification}}
Yasouj si hard sights

دیدنی های سی سخت یاسوج

از دیدنی ها وجاذبه های گردشگری در کشورمان ایران، می توان به شهر زیبا و سرسبز سی سخت اشاره کرد، سی سخت شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و مرکز شهرستان دنا که به شهر باغ ها و تاکستان‌های سبز انگور، چشمه ‌ها، آبشارها در ایران معروف می باشد، قدمت این شهری کوهپایه ای به حدود 135 سال پیش می رسد که آثار و بناهای تاریخی موجود در آن نشان دهنده از تاریخ این شهر می باشد س سخت از پرطرفدارترین مناطق گردشگری غرب ایران به شمار می‌ رود، جالب است بدانید شهر سی سخت تا قبل از سال ۱۳۶۲ شمسی روستا بوده و بعدها به یکی از شهرهای اصیل و پرگردشگر در استان کهکیلویه و بویراحمد تبدیل شده است. با تهیه بلیط هواپیما از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

غار سی سخت

غار سی سخت از دیدنی های طبیعی و جذاب شهر سی سخت که در دامنه کوه دنا واقع شده است، این غار از مشهورترین جاذبه های این شهر حدود 20 کیلومتری در شهرستان دنا واقع شده است. در دهانه ورودی این غار سنگ های آهکی زیادی را مشاهده خواهید کرد و در سقف و بدنه غار نیز سنگ های آهکی و قندیل های بسیار زیبایی وجود دارد، از دیگر دیدنی های داخل غار وجود چند چشمه جاری می باشد که دارای آب زلال و بسیار خنکی است. غار سی سخت به نام نول معروف بوده و از محبوب ترین جاذبه های دیدنی و پرطرفدار این شهر محسوب می شود.

 

چشمه میشی سی سخت

از دیگر جاهای دیدنی سی سخت چشمه میشی است که در قسمت پایین گردنه بیژن قرار دارد، چشمه میشی از بزرگ ترین و زیباترین و پرآب ترین چشمه های ایران بشمار می رود، چشمه میشی از چندین چشمه کوچک و بزرگ تشکیل شده جالب است بدانید مردم شهر سی سخت آب مورد نیاز آشامیدنی خود را از این چشمه تامین می کنند، همچنین ده بزرگ سی سخت نیز برای آبیاری زمین های زراعی خود از آب چشمه میشی استفاده می کنند.

گردنه بیژن سی سخت

شهر سی سخت جاذبه های دیدنی فراوانی را در خود جای داده، گردنه بیژن از مرتفع ترین گردنه های ماشین رو در کشور که در 6 کیلومتری شمال شرقی سی سخت واقع شده و بسیار دیدنی می باشد، گردنه بیژن حدود 3200 متر ارتفاع دارد، نام گردنه بیژن از نام بیژن پهلوان که از سرداران نامی لشکر کیخسرو بود گرفته شده است، گردنه بیژن را می توانید در هر فصلی بازدید نمایید اما در زمستان به دلیل حجم عظیم برف اجازه تردد در آن را نخواهید داشت، بهترین زمان بازدید از گردنه بیژن اردیبهشت ماه در فصل بهار است که شاهد منظره ای شگفت انگیز از دیواره های عظیم برفی در اطراف جاده خواهید بود.

دشتک در شهر سی سخت

دشتک از دیگر دیدنی های شهر سی سخت که در فاصله حدود 8 کیلومتری غرب سی سخت و در دامنه کوه دنا قرار گرفته است، دشتک یا همان دشتی کوچک از جاذبه های فوق العاده سی سخت که از درختان تنومند و سربه فلک کشیده بلوط پوشیده شده است.

غار ده شیخ سی سخت

در فاصله دو کیلومتری روستای ده شیخ در منطقه سی سخت و در حدود ۳۵ کیلومتری سی سخت استان کهکیلویه و بویر احمد غار ده شیخ قرار دارد که از دیگر جاذبه‌های طبیعی سی سخت بشمار می رود، غار ده شیخ از جمله غارهای آهکی طبیعی در کشور می باشد که داخل آن توده‌های آهکی بسیار زیبای قرار دارد، که این توده ها بر اثر نفوذ آب باران و برف  در طی سال های بسیار دراز به وجود آمده اند و منظره ای بسیار زیبا و دیدنی را به نمایش ایجاد کرده اند. جالب است بدانید غار ده شیخ توسط چوپانی از ساکنان روستای ده شیخ در سال ۱۳۸۹ شمسی کشف شده است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران یاسوج را از این سامانه به راحتی تهیه نمایید.

دریاچه کوه گل سی سخت

میان کوهستان دنا در نزدیکی سی سخت دریاچه کوه گل قرار دارد، دریاچه ای در منطقه‌ای مرتفع سی سخت با طبیعتی زیبا و تماشایی و خوش ‌آب‌ و‌هوا که از جذاب ترین دیدنی های طبیعی در شهر سی سخت می باشد و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است، دریاچه کوه گل حدود ۱۵ مترعمق و حدود نیم ‌هکتار مساحت دارد، در طول بهار پر آب این دریاچه به پر آب‌ ترین حالت خود می رسد. دلیل پر آبی دریاچه کوه گل در فصل بهار آب شدن یخ و برف کوهستان دنا در فصل زمستان می باشد. اما دریاچه کوه گل در اواخر فصل تابستان کاملا خشک و بی آب می شود. دریاچه کوه گل دارای پوشش گیاهی متنوع و پوشش جانوری نظیر گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر همچون: انواع مرغابی، اردک کله سبز، درنا، لک لک و حواصیل در اطراف دریاچه کوه گل می باشد. اگر قصد بازدید از دریاچه کوه گل را دارید بهترین فصل که دریاچه به بالاترین سطح آب خود می رسد اردیبهشت ماه می باشد.

آبشار ناری سی سخت

یکی از زیباترین و جذاب ترین دیدنی های شهر سی سخت که در 6 کیلومتری بخش جنوبی منطقه دنا و در 8 کیلومتری شمال غربی سی سخت واقع شده است، آبشار زیبای ناری می باشد، آبشار ناری حدود 40 تا 70 متر ارتفاع دارد و از جذاب ترین جاذبه های طبیعی سی سخت محسوب می شود، برای بازدید از این آبشار زیبا باید از منطقه حفاظت شده دنا و پاسگاه محیط زیست خاریدون عبور نموده و حدود سه ساعت کوه پیمایی نمایید، در دامنه كوه دنا به دشتی سرسبز خواهید رسید که از درختان بلوط و بنه پوشانده شده است، در این دشت زیبا منظره ای منحصربفرد از چهار قله اصلی دنا به نام های قزل قلعه، برج آسمانی، مورگل و قاش مستان را مشاهده خواهید کرد. در اطراف آبشار دره ناری گونه های جانوری نادر و کم یابی زیست می کنند، لازم است بدانید در منطقه بن رود دو آبشار دره ناری و توف شاه قرار گرفته است.

 

 

date_range پنجشنبه 02 فروردین 1403 remove_red_eye 2107 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

غار ده شیخ در چه سالی کشف شد؟

غار ده شیخ در سال ۱۳۸۹ شمسی توسط چوپانی از ساکنان روستای ده شیخ کشف شده است.

جاذبه های سی سخت کدامند؟

جاذبه های سی سخت عبارتند از: غار سی سخت، چشمه میشی، گردنه بیژن، غار ده شیخ، دشتک، دریاچه کوه گل، آبشار ناری و ... .