{{ctrl.notification}}
Waterfalls of Shir Abad Golestan

آبشارهای شیر آباد گلستان

از جذاب ترین جاذبه های طبیعی در جهان وجود آبشارها در سراسر جهان می باشد، کشور ما ایران نیز آبشارهای جذاب زیادی را در خود جای داده است که طبیعت بی نظیر و خارق العاده ای را به وجود آورده اند، آبشارها از تماشایی ترین مناظری می باشد که در مکان های که واقع شده بیشترین گردشگر را به خود جذب می کنید و از مفرح ترین تفریحات لذت بخش گردشگری محسوب می شود. یکی از آبشارهای مشهور که در شمال ایران قرار دارد، آبشار شیرآباد گلستان می باشد، که از بهترین مکان ‌های دیدنی و گردشگری استان گلستان محسوب می شود، در ادامه همراه ما باشید تا با جذاب ترین آبشارهای گلستان آشنا شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی آبشارهای شیر آباد گلستان

آبشارهای شیرآباد گلستان از جاذبه های دیدنی وطبیعی استان گلستان و ایران که در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان، بین علی ‌آباد کتول و آزادشهر واقع شده است، این آبشار به دلیل نزدیک بودن به شهر خان به آبشار خان نیز معروف می باشد و در فاصله 7 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. آبشارهای شیرآباد دارای قدمتی طولانی می باشد که در زمان های خیلی دور به وجود آمده اند. در شیرآباد گلستان حدود ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ وجود دارد، که اکثر این آبشارهای جذاب به شکل پلکانی در میان جنگل قرار دارند، که زیبایی و عظمت آنها شما را مات و مبهوت خود می سازد. آبشار شیرآباد از جاذبه های گردشگری استان گلستان بعنوان میراث طبیعی و ملی ایران در سال ۱۳۹۳ به ثبت ملی رسیده است.

 

امکانات آبشار شیر آباد گلستان

جاذبه ی تفریحی و گردشگری آبشار شیرآباد گلستان به دلیل داشتن گردشگران بسیار زیاد از امکانات رفاهی زیادی برخوردار است که می توان به امکاناتی همچون پارکنیگ، نمازخانه، سوپرمارکت، آلاچیق‌ و سرویس بهداشتی و بوفه های خرید خوراکی و سوغات اشاره کرد.

غار دیوسپید شیر آباد گلستان

از جاذبه های دیدنی اطراف آبشارهای شیرآباد می توان به غار دیوسپید اشاره کرد که در میان مسیر آبشارهای شیرآباد قرار دارد،  این غار زیبا بزرگ ترین زیستگاه سمندرهای غارزی گرگانی در ایران محسوب می شود، غار دیوسپید حدود ۲۳۵ متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود 310 متر و قطر دهانه‌ آن در حدود 9 تا 15 متر می باشد، لازم است بدانید گونه‌ هایی جانوری مانند گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه جنگلی در غار شیرآباد زندگی می ‌کنند. شما می توانید از غار دیوسپید به راحتی بازدید نمایید.

پوشش گیاهی و جانوری شیر آباد گلستان

در اطراف آبشار شیرآباد گلستان پوشش گیاهی دیدنی جذابی نظیر: ممرز، افرا، انجیل، توسكا، همیشک، خزه، گیاهان گلدار، گونه‌های پهن برگ خزری، داردوست، خزه، سرخس و قارچ‌ های رنگارنگ وجود دارد و از پوشش جانوری آن می توان به حیواناتی همچون مرال، شوکا، خرس، پلنگ، خوک وحشی، شغال، گرگ، روباه گربه جنگلی اشاره کرد. لازم است بدانید این منطقه تحت حفاظت سازمان محیط‌ زیست کشور قرار دارد.

تفریحات در آبشار شیر آباد گلستان

از جذاب ترین تفریحات در آبشار شیرآباد گلستان،  آبتنی در حوضچه های آبشارها که دارای عمق زیادی هستند، می باشد خصوصا در فصل تابستان که شنا کردن در آب بسیار لذت بخش می باشد، اگر شنا کردن بلد نیستید می توانید پاهایتان را در آب سرد و زلال این آبشارها فرو کرده و از سردی آب لذت ببرید. از دیگر تفریحات در آبشار شیرآباد عکاسی و فیلمبرداری از لحظات شاد و لذت بخشتان می باشد که می توانید بهترین لحظاتتان را ثبت نمایید. همچنین این منطقه برای علاقه مندان به دره ‌نوردی و صخره ‌نوردی نیز مناسب می باشد که ورزشکاران حرفه ‌ای با تجهیزات لازم می توانند به صخره نوردی بپردازند.

دسترسی به آبشارهای شیر آباد

برای دسترسی و بازدید از آبشارهای شیرآباد در ابتدا باید از طریق جاده گرگان به بجنورد رفته و بعد خود را به شهر خان ببین در استان گلستان برسانید و از جاده ای فرعی به سمت روستای شیرآباد رفته و بعد از گذر این روستا حدود 3 کیلومتر دیگر رانندگی و حدود 1 کیلومتر در جاده ای خاکی پیاده روی دارید. بعد از حدود 20 دقیقه پیاده روی شما به اولین آبشار خواهید رسید که ارتفاع این آبشار حدود 25 مترو عمق حوضچه ی آن به 80 متر می رسد، بعد از گذر از این آبشار به دومین آبشار به که ارتفاعی حدود ۱۵ متر دارد خواهید رسید، در میان راه و بازدید از آبشارها اینقدر محو طبیعت خواهید شد که گویی در بهشت قدم می زنید، آبشار بعد یعنی سومین آبشار که زیباترین و بزرگترین آبشار شیرآباد بشمار می رود، این آبشار حدود ۳۰ متر ارتفاع و دارای دو حوضچه به عمق ۴۰ و ۸۰  متر می باشد، آبشارهای دیگر در مسیرهای بالادست که معروف ترنیز می باشند بازدید از آنها کمتر است دارای مناطق بکرتر و دست نخورده‌ تر و در نتیجه زیباتری می باشند. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما  تهران گرگان را به راحتی تهیه نمایید.

اقامت در اطراف آبشار شیر آباد

زیبایی و جذابیت این منطقه به قدری زیاد است که دوست دارید ساعت ها فقط به تماشای آن بنشیند و از منظره لذت ببرید، بیشتر گردشگران و مسافران علاقه دارند که شبی را در اطراف این آبشار اقامت کنید، به همین منظور در اطراف آبشار چند اقامتگاه برای مسافران در نظر گرفته شده، از اقامتگاه های معروف در فاصله 8 کیلومتری آبشار شیرآباد اقامتگاه‌ های شهر خان ‌ببین می باشد، اقامتگاه هایی نیز در فاصله 26 کیلومتری شهر رامیان قرار دارد، که می توانید به آنجا برای اقامت بروید، همچنین می توانید شب در دل جنگل چادر بزنید و شبی را در چادر بگذرانید.

 

آدرس آبشار شیر آباد

ایران، استان گلستان، شهرستان رامیان، حدود ۷ کیلومتری جنوب شهر خان ببین، نزدیکی روستای شیرآباد

 

date_range چهارشنبه 01 فروردین 1403 remove_red_eye 1167 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

فاصله گرگان تا شیرآباد چند کیلومتر می باشد؟

فاصله آبشار شیرآباد تا گرگان حدود ۵۵ کیلومتر می باشد.

بهترین زمان بازدید از آبشار شیرآباد کدام فصل می باشد؟

بهترین زمان بازدید از آبشار شیرآباد فصل بهار و تابستان می باشد.