{{ctrl.notification}}
Victoria Falls in Africa

آبشار ویکتوریا در آفریقا

قاره آفریقا دومین قاره پهناور جهان که دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیادی می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از برترین و زیباترین جاذبه های طبیعی در قاره آفریقا بپردازد، آبشار ویکتوریا از جاذبه های طبیعی که در مرز بین دو کشور زیمباوه و زامبیا در جنوب آفریقا واقع شده است، در ادامه با آبشار ویکتوریا آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی آبشار ویکتوریا آفریقا

آبشار ویکتوریا از جذاب ترین و دیدنی ترین عجایب طبیعی در روی کره زمین می باشد، آبشار ویکتوریا دارای قدمت زیادی می باشد و طبق کاوش های انجام شده در ۳ میلیون سال پیش انسان در این منطقه وجود داشته، اما آبشار ویکتوریا توسط مبلغ و کاشف اسکاتلندی بنام دیوید لیوینگستون در سال  ۱۸۵۵ کشف گردید، دیوید لیوینگستون درباره این آبشار عظیم داستان هایی در سال 1351 شنیده بود که بعد از چند سال تصمیم گرفت دست به ماجراجویی و کشف این آبشار عظیم در جنوب آفریقا بزند، دیوید لیوینگستون اولین انسان اروپایی بود که در بالای لبه آبشار ویکتوریا ایستاد و منظره ای که دید را اینگونه توصیف کرد:

"با وحشت به لبه خزیدم، به یک شکاف بزرگ  رسیدم که از یک طرف زامبزی وسیع به طرف دیگر ایجاد شده بود نگاه کردم و دیدم که جریانی به عرض هزار یارد به پایین صدپا سقوط کرد و سپس ناگهان در فضایی به عرض پانزده تا بیست یارد فشرده شد … شگفت ‌انگیزترین منظره‌ ای که تا کنون در آفریقا دیده بودم، هیچ ‌کس نمی ‌تواند زیبایی منظره را با چیزی که در انگلستان دیده است، تصور کند. این منظره هرگز توسط چشمان اروپایی دیده نشده بود، اما فرشتگان در پروازشان حتما به چنین صحنه‌ های زیبایی خیره شده ‌اند"

مشخصات آبشار ویکتوریا آفریقا

آبشار ویکتوریا در مرز بین زیمبابوه و زامبیا قرار دارد و بخشی از رودخانه بزرگ و قدرتمند زامبزی می باشد که این رودخانه از مرز زیمبابوه در غرب و زامبیا در شرق امتداد یافته، رودخانه زامبزی در محل سرریز شدن به آبشار ویکتوریا ۲ کیلومتر عرض دارد و از تنگه‌ های بازالتی به رودخانه ‌ای خروشان در پایین فروبا صدای مهیبی فرو می ‌ریزد که از صدای سقوط آب مه غلیظ و رنگین‌ کمان‌ های دائمی در پرتو نور خورشید به وجود می آید، آبشار ویکتوریا بزرگ ‌ترین آبشار جهان که از پنج آبشار مجزای کوچک ‌تر تشکیل شده و دارای ۶۸۶۰ هکتار مساحت دارد و در منطقه محافظت ‌شده فرامرزی قرار دارد و از این 5 آبشار یکی از آبشارها در زامبیا و چهار آبشار دیگر در زیمباوه قرار دارند. آبشار ویکتوریا حدود ۱۷۰۸ متر عرض و عمق متوسط آن حدود ۱۰۰ متر دارد و عمیق ‌ترین نقطه آن حدود ۱۰۸ متر می باشد، آبشار ویکتوریا حدود ۹۱۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، آبشار ویکتوریا دارای دو نوع آب شیرین و شور می باشد به همین دلیل خاص ترین آبشار جهان بشمار می رود، آبشار ویکتوریا در سال ۱۹۸۹ بعنوان گنجینه ‌ای مشترک میان زامبیا و زیمباوه جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

تفریحات در آبشار ویکتوریا آفریقا

آبشار ویکتوریا از جاذبه های دیدنی و جذاب در جنوب آفریقا که دارای دیدنی های خارق العاده از طبیعت و مناظر بکر منحصربفردی می باشد، در این آبشار جذاب و دیدنی می توانید به تفریح و گردش نیز بپردازید، از تفریحات مهیج در آبشار ویکتوریا می توان به:

رفتینگ از تفریحات هیجان انگیز که در آب‌ های خروشان رودخانه زامبزی که از وحشی ‌ترین رودخانه در جهان بشمار می رود.

بانجی جامپینگ از لذت بخش ترین تفریحات در آبشار ویکتوریا که می توانید آدرنالین خون خود را افزایش دهید، در پرش با بانجی جامپینگ از ارتفاع ۱۱۱ متری می توانید ۴ ثانیه سقوط آزاد را تجربه نمایید،

شنا در استخر شیطان که عمیق ترین استخر طبیعی در جهان می باشد، استخر شیطان در طول هزاران سال بر اثر فرسایش به وجود آمده است.

قایق ‌رانی در غروب تماشایی در آفریقا حدود 2 ساعت زمان می برد که می توانید در حین قایق سواری از فیل ‌ها، اسب‌ های آبی، تمساح ‌ها، میمون ‌های سبز، بابون ‌ها و انواع پرندگان نیز دیدن نمایید.

تور پرواز با هلیکوپتر از دیگر تفریحات در آبشار ویکتوریا که می توانید ۱۲ تا ۱۳ دقیقه ‌ای بر فراز آبشار ویکتوریا پرواز کنید و عظمت آبشار ویکتوریا را مشاهده نمایید.

سافاری در پارک ‌های ملی نزدیک آبشار ویکتوریا آفریقا که از لذت بخش ترین و هیجان انگیز ترین تفریحات می باشد که شما می توانید در این پارک ملی به تماشای سگ وحشی آفریقایی، کرگدن سیاه، آنتلوپ‌های شاخ بلند و گورخر سیاه و شیر، فیل، کرگدن، گاومیش و پلنگ بپردازید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

پرواز با میکرولایت نیز بسیار هیجان ‌انگیز می باشد که می توانید در هواپیمای بسیار کوچک، سبک و روباز در بالای آبشار ویکتوریا به پرواز در آیید.

زیپ‌لاین نیز می تواند از تفریحات شگفت ‌انگیز و مهیجی باشد بر فراز رودخانه زامبزی در ارتفاع  ۱۲۰ متری از سطح رودخانه با سرعت ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در چند ثانیه تجربه ای متفاوتی را در تنگه باتوکا با طول ۴۲۵ متر طی نمایید.

پوشش گیاهی آبشار ویکتوریا                          

آبشار ویکتوریا دارای پوشش گیاهی بی نظیر و دلربایی از گیاهانی کمیاب مانند ماهون، آبنوس، نخل عاج، نخل خرما وحشی، آلوچه باتوکو و گیاهان رونده و لیانا می باشد که در جنگل های اطراف آبشار زیاد وجود دارد، در حاشیه‌ ای رودخانه درختان نخل زیادی پوشانده شده همچنین جنگل‌های ساوانا، دشت‌های پوشیده از درختان و علف‌ ها، جنگل ‌های میومبو، درخت ساج و بوته ‌زارها که از پوشش گیاهی منطقه می باشد.

پوشش جانوری آبشار ویکتوریا

از پوشش جانوری آبشار ویکتوریا می توان به جانوران متعددی اشاره کرد، پارک ملی موسی ‌واتونیا، چوبو، هوانگ و لوئر زامبزی در اطراف آبشار ویکتوریا قرار دارند، در این پارک های ملی انواع جانورانی نظیر: فیل، گاومیش دماغه، زرافه، گورخر گرنت و انواع آنتلوپ، شیر، پلنگ آفریقایی و یوزپلنگ آفریقایی، میمون ‌های سبز و بابون‌ ها، کرگدن سفید، دینگوها، سمورهای عسل، مارمولک‌ها و سمورهای بدون پنجه، فیل‌ های بوته ‌ای، اسب آبی و تمساح در رودخانه بالای آبشار ویکتوریا نیز بسیار زیاد وجود دارد، همچنین در اطراف آبشار ویکتوریا حدود به ۳۵ گونه پرنده شکاری از جمله: شاهین تایتا، عقاب ورو، شاهین شکاری و سارگپه پیشگو و همچنین حواصیل‌، عقاب ماهی‌ خوار آفریقایی و انواع پرندگان آبزی وجود دارد که اگر به پرنده‌ نگری علاقه دارید می توانید در این منطقه به این تفریح جذاب بپردازید. در رودخانه آبشار همچنین حدود 123 نوع آبزی وجود دارد که ۳۹ گونه ماهی در قسمت پایینی رودخانه و ۸۴ گونه ماهی نیز در بالای آبشار زیست می کنند.

اقامت در نزدیکی آبشار ویکتوریا آفریقا

آبشار ویکتوریا از جاذبه های گردشگری در جنوب آفریقا که ساللانه میزبان گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا می باشد، برای اقامت در نزدیکی آبشار ویکتوریا از گزینه های مختلف اقامتی نظیر: هتل لوکس ویکتوریا فالز، کمپ فیل، کلبه اولد دریفت و بوتیک هتل استنلی و لیوینگستون، هتل لوکس رویال لیوینگستون، پناهگاه سسی و چوما، کلبه تونگابزی و کلبه رودخانه‌ای ثورنتری می باشد، فقط لازم است بدانید انتخاب هتل برای اقامتتان به بودجه تان بستگی دارد. با تهیه بلیط هواپیما تهران آفریقا در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range یکشنبه 24 تیر 1403 remove_red_eye 84 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0