{{ctrl.notification}}
Tourist attractions in Konya

جاذبه های گردشگری قونیه

کشور ترکیه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی گردشگری بسیار زیادی می باشد، شهر قونیه از شهرهای مذهبی ترکیه که شاید کمتر از شهر های دیگر در این کشور در موردش صحبت شده باشد، شهر قونیه در کشور ترکیه جاذبه های تفریحی بسیار کمی دارد و بیشتر بعنوان یک شهر مذهبی از آن یاد می شود. در این مقاله آس چارتر به معرفی شهر تاریخی قونیه در ترکیه می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی شهر قونیه

قونیه از شهرهای تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه که نسبت به دیگر شهرهای ترکیه دارای پیشینه تاریخی زیادی می باشد. شهر قونیه در مسیر جاده ابریشم قرار دارد، شهر قونیه دارای تاریخچه وقدمت بسیار زیادی و از قدیمی ترین شهرهای جهان می باشد که قدمت آن حداقل به هزاره سوم قبل از میلاد باز می گردد، افسانه ای وجود دارد که گفته شده که پس از سیل نابود کننده بشریت قونیه اولین شهری بوده که از زمین سر برآورده است. تپه علاالدین نیز طبق تحقیقات در این شهر می باشد. این شهر تاریخی و کهن بعد از فروپاشی امپراتوری هیتی ها، فریگی ها از قرن سوم پیش از میلاد به تدریج به شهری بزرگ تبدیل شد، قونیه امروزه به یکی از مناطق گردشگری جذاب برای توریست ها و گردشگران خارجی تبدیل شده است و از بزرگ ‌ترین و مهم ‌ترین شهرهای ترکیه در منطقه آناتولی مرکزی بشمار می رود، قونیه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، از جاذبه های دیدنی در شهر قونیه می توان به مسجد علاالدین، کاخ علاالدین اشاره کرد و جالب است بدانید آرامگاه مولانا، شاعر و عارف بزرگ ایرانی نیز در این شهر قرار دارد. در ادامه با جاذبه های گردشگری قونیه بیشتر آشنا خواهید شد.

روستای سیله سوباشی

سیله سوباشی روستایی قدیمی و زیبا که در شمال غرب قونیه قرار دارد، سیله سوباشی حدود ۷۰۰۰ سال قدمت دارد و روی جاده ابریشم قرار دارد، روستای قدیمی سیله سوباشی دارای جاذبه های دیدنی و تاریخی زیادی نظیر ساختمان‌ های سنگی و چوبی، رودخانه ‌ای زیبا، پل رومی، مسجد سلجوقی، کلیساهای غاری و موزه‌های فرهنگی می باشد. اهالی این روستا بخاطر تاریخچه و قدمت طولانی این روستا تحت ‌تاثیر فرهنگ‌ های متفاوتی همچون فریگیان، رومیان، یونانیان و ترک ‌ها قرار دارند.

آرامگاه مولانا

از معروف ترین جاذبه های دیدنی در قونیه آرامگاه مولانا شاعر بزرگ ایرانی مولانا جلال الدین بلخی می باشد، این شاعر ایرانی در این شهر زندگی می کرده است و آثار ماندگار و با ارزشی نظیر نظیر مثنوی معنوی، غزلیات شمس و ... را از خود به یادگار گذاشته است، آرامگاه مولانا دارای معماری زیبایی می باشد و به رنگ سبز است و دارای 16 وجه که روی آن با کاشی هایی که بر روی آن آیات و اشعار زیبایی از خود مولانا حک شده طراحی شده است.

دریاچه دهانه آتش ‌فشان مکه

از دیگر جاذبه های دیدنی در قونیه دریاچه دهانه آتش ‌فشان مکه می باشد، جاذبه ای شگفت انگیز از جاذبه‌ های طبیعی و زیبای شهر قونیه که در ناحیه آناتولی مرکزی قرار دارد، این دریاچه دقیقا در داخل یک آتش ‌فشان باستانی شکل گرفته، قدمت این آتش فشان به حدود چهار میلیون سال پیش می رسد که آخرین فعالیت خود را داشته است. از دلایلی که این دریاچه به آتش ‌فشان مکه معروف شده وجود یک مخروط خاکستری در داخل دهانه می باشد که به کوه مکه معروف شده، دریاچه دهانه آتش ‌فشان مکه در یک منطقه حفاظت شده قرار گرفته و آب آن به رنگ قرمز و آب شوری دارد که حاوی میکروارگانیسم هایی می باشد، از پوشش جانوری این دریاچه می توان به غازهای وحشی اشاره کرد که اهمیت بین المللی دارد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران استانبول را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

کاروان ‌سرای قونیه

از بناهای تاریخی و گردشگری قونیه کاروان ‌سرای تاریخی می باشد که قدمت آن به دوره صفوی باز می گردد، این کاروانسرا توسط سلطان علاالدین کیقباد در آن زمان ساخته شد و و بزرگ ‌ترین کاروان ‌سرای دنیا محسوب می شود. کاروان ‌سرای قونیه دارای معماری و بخش های زیادی می باشد، کاروان ‌سرای قونیه با معماری سبک شرقی ساخته شده و  اشکال هندسی و نقوش زیبایی تزئین شده، از بخش های این کاروان سرا می توان به مسجد، اسطبل، انبار، نانوایی، مغازه ‌ها و حمام ‌های ترکی در داخل آن اشاره کرد.

 

مسجد شمس تبریزی

از جاذبه‌ های گردشگری دیگر در شهر قونیه مسجد شمس تبریزی می باشد، شمس تبریزی از افراد نزدیک مولانا جلال‌ الدین محمد بلخی بود، مسجد شمس تبریزی از بناهای تاریخی که در قرن سیزده میلادی در قونیه ساخته شد، مسجد شمس تبریزی دارای سقف هرمی مخروطی شکلی می باشد که به بخش های دیگر نیز راه دارد، در این مسجد همچنین مقبره شمس تبریزی قرار دارد به همین دلیل این مسجد طرفداران و علاقه مندان زیادی دارد.

بازار تاریخی بدستن قونیه

بازار تاریخی بدستن از دیگر بناهای تاریخی شهر قونیه که قدمت آن به ۲ هزار سال پیش دوران امپراتوری سلجوقیان روم باز می گردد، این بازار تاریخی در گذشته محل داد و ستد دوره های زیادی بوده، و امروز علاوه بر اینکه از بناهای با ارزش و تاریخی قونیه بشمار می رود محلی برای خرید و فروش نیز می باشد، بازار تاریخی بدستن قونیه نزدیک ۳ هزار مغازه را در خود جای داده است؛ محصولات و کالاهایی که در غرفه ها و مغازه ها این بازار به فروش می رسد شامل: لوازم خانگی، جواهرات، پوشاک و صنایع دستی و عتیقه ‌جات دوران‌ های مختلف تاریخی ترکیه، انواع ادوات عبادی دراویش و صوفیان و ... می باشد. جالب است بدانید در این بازار تاریخی دو بنای تاریخی دیگر وجود دارد که این دو مسجد تاریخی کاپو و عزیزیه می باشد، مسجد عزیزیه دارای معماری بی نظیری می باشد که قدمت آن به به سال ۱۶۷۶ میلادی باز می گردد که به دستور مصطفی پاشا، مشاور دربار عثمانی در این بازار بنا شد.

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range پنجشنبه 16 فروردین 1403 remove_red_eye 2513 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0