{{ctrl.notification}}
Tehran Computer Museum

موزه کامپیوتر تهران

تهران پایتخت ایران که از لاکچری ترین شهرها در کشورمان بشمار می رود، تهران علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیار زیادی نیز می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی در تهران که بسیار جذاب می باشد موزه کامپیوتر می باشد این موزه در تهران به تازگی افتتاح شده است و در ادامه به معرفی این جاذبه می پردازیم همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی موزه کامپیوتر تهران

موزه کامپیوتر تهران از موزه های دیدنی و تازه تاسیس برای علاقه مندانی که اهل تکنولوژی هستند و می خواهند با ابزار و تجهیزات هوشمند و کامپیوتری آشنا شوند می باشد، موزه کامپیوتر تهران در بهمن ۱۴۰۲ افتتاح گشت و می توان گفت این موزه اولین موزه کامپیوتر در ایران می باشد، موزه کامپیوتر از بهترین فضاها برای یک تفریح هیجان‌ انگیز و تجربه‌ ای بی نظیر و آشنایی و یادگیری تاسیسات و تجهیزات و بازی های کامپیوتری می باشد. موزه کامپیوتر تهران محیطی بسیار جذاب که رابطه بین انسان و ماشین را روایت می کند، در موزه کامپیوتر تهران شما به درون کامپیوترها سفر می ‌کنید و همچنین از طریق شبیه ‌سازی، به شکلی کاملا دیدنی از طریق بازی و تعامل و با  جدیدترین و پیچیده‌ ترین فناوری ‌های و هوش مصنوعی آشنا خواهید شد و تجربه ‌ای آموزنده زنده و جذابی را خواهید داشت.

دیدنی های در موزه کامپیوتر تهران

موزه کامپیوتر تهران دارای جذابیت‌های خاص و فضاهای متنوع و جذابی می باشد، در این موزه شما با تاریخچه اختراع کامپیوتر و تاریخ ورود به ایران، تاریخ واژه ‌پردازی فارسی و شرکت‌ های مهم ایرانی در حوزه ی کامپیوتر آشنا می شوید، موزه کامپیوتر تهران دارای معماری مینیمال و فضایی بسیار کوچکی می باشد اما با این حال از محیطی بسیار آرام و صمیمی برخوردار است و شما در بازدید از تعداد افزارهای تعاملی و تعداد افزارهای تاریخی در این موزه به وجد خواهید آمد و در هر بخش با وسایل، ابزار و افزارهای گوناگون روبه رو خواهید شد.

دستگاه های موزه کامپیوتر تهران

در بدو ورود به موزه کامپیوتر یک دستگاه محاسباتی قرار دارد که خواهید دید، شما می توانید از این دستگاه محاسباتی یک کارت برداشته همانند یک مامور آمارگیری در قرن نوزدهم میلادی داده های خود را وارد حافظه مکانیکی دستگاه نمایید. کار با دستگاه محاسباتی می تواند تجربه ی جالبی برایتان باشد.

در این فضا با اولین ابزارهای محاسباتی بشر در جهان و با افزارهای دستی مثل چرتکه و کیپو آشنا می شوید و می توانید با آنها کار کنید و حس نوستالژی از چرتکه ها خواهید داشت که در گذشته در ایران به جای ماشین حساب های امروزی در هر مغازه و بقالی ها بعد از اتمام خرید از این چرتکه ها برای حسابرسی استفاده می شد.

ماشین حساب های مکانیکی نیز در این موزه به نمایش در آمده، در موزه کامپیوتر بخش های زیادی وجود دارد که با دنیای وسیع و پیچیده کامپیوترها از گذشته های دور تا به امروز که به مرور زمان با ظهور و پیشرفت کامپیوترهای مدرن ماشین ‌حساب‌هایی که خیلی بزرگ بودند به ابعاد جیبی به شکل امروزی رسیدند.

از دیگر بخش های موزه کامپیوتر آشنایی با شرکت‌های مشهور کامپیوتری، تاریخ جذاب هکرها و جنبش متن ‌باز، نسل‌ های گوناگون سیستم‌ عامل‌ها، نرم ‌افزارها و سخت ‌افزارها، داستان شکل ‌گیری اینترنت، تولد وب، ظهور شبکه‌ های اجتماعی و اوج‌ گیری سیستم‌های جمع ‌سپاری، بازی ‌های کامپیوتری آشنا می شوید که می توانید آن ها را از نزدیک بررسی نمایید.

بخش بازی‌ های ویدئویی موزه کامپیوتر تهران

از بخش های جذاب در موزه کامپیوتر می توان به بازی ‌های کامپیوتری اشاره کرد، در موزه کامپیوتر تهران حوزه چندرسانه‌ ای و بازی‌های ویدئویی وجود دارد. اگر به بازی های کامپیوتری علاقه مند هستید در این بخش می توانید با بازی های کامپیوتری از گذشته های دور تا بازی های کامپیوتری امروز آشنا شوید، بازی های و وسایل سرگرم کننده قدیمی که نوستالژی جذابی برایتان می باشد مانند چندین کنسول خاطره‌ انگیز مثل آتاری، میکرو و سه‌ گا که حتی می توانید به یاد گذشته ها به بازی با آن ها بپردازید و لذت ببرید و همچنین بازی های مدرن و جذاب امروزی که با عینک واقعیت مجازی می توانید آن ها را تجربه نمایید و از این بازی ها لذت ببرید.

مسیر دسترسی به موزه کامپیوتر تهران

موزه کامپیوتر در در منطقه ۴ تهران، خیابان استاد حسن بنا روبه ‌روی مرکز مخابرات تندگویان در طبقه همکف ساختمان ندارایانه قرار دارد. برای دسترسی به موزه با خودرو شخصی باید ابتدا وارد خیابان استاد حسن بنا شده و در این خیابان ساختمانی بزرگ و سفید ندایارانه را خواهید دید این موزه در طبقه همکف این ساختمان قرار دارد، همچین مترو بهترین وسیله نقلیه عمومی برای رسیدن به موزه کامپیوتر ایران می باشد که می توانید از خط سه مترو خط قائم سوار شده و در ایستگاه خواجه عبدالله انصاری پیاده شوید و با 15 دقیقه پیاده روی خود را به موزه برسانید، تاکس ی‌های خطی نیز می توانند شما را با کمتر از 10 دقیقه به موزه برسانند.

ساعت و زمان بازدید از موزه کامپیوتر تهران

موزه کامپیوتر ایران از دیدنی ترین جاهای تهران که دارای فضایی صمیمی و مدرن و محیط پویا و هیجان‌ انگیزی می باشد. برای بازدید از آن می توانید در روزهای شنبه تا سه ‌شنبه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ به این موزه مراجعه نمایید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بهترین فصل بازدید از موزه کامپیوتر تهران

برای بازدید از موزه کامپیوتر تهران در هر فصلی که به سفر بپردازید می توانید تجربه ی منحصربفردی از تهران داشته باشید، موزه کامپیوتر تهران در مکانی قرار دارد که اگر حتی در زمستان به موزه بروید می توانید به راحتی به بازدید از آن بپردازید، اما اگر قصد دارید از دیگر جاهای دیدنی تهران نیز دیدن نمایید بهتر است با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل های بهار و تابستان به تهران سفر کنید و به بازدید از موزه و ذدیگر جاذبه های گردشگری تهران بپردازید.

date_range شنبه 09 تیر 1403 remove_red_eye 1049 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0