{{ctrl.notification}}
Tehran Botanical Garden

باغ گیاه شناسی تهران

شهر بزرگ تهران دارای جاذبه های بی نظیر و دیدنی فراوانی می باشد، از جاذبه های تاریخی و طبیعی تا دیگر دیدنی های این شهر سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، در این مقاله قصد داریم به معرفی باغ گیاه شناسی تهران که از جاذبه های دیدنی و منحصربفرد پایتخت کشور می باشد بپردازیم. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی تهران بزرگترین باغ گیاه شناسی در خاورمیانه بشمار می رود که دارای وسعت بی نظیر حدود 145 هکتار که از لحاظ وسعت جزو ۱۰ باغ گیاه شناسی برتر جهان محسوب می شود. باغ گیاه شناسی در قسمت شمال غربی شهر تهران در دامنه جنوبی رشته ‌کوه‌های البرز در منطقه چیتگر قرار دارد. باغ گیاه شناسی تهران توسط تعدادی کارشناسان ایرانی و خارجی طراحی و در سال 1348 احداث گردید. باغ گیاه شناسی تهران حدود ۳۰۰۰ گونه درخت، درختچه و گل، کلکسیون از گیاهان جهان را در خود نگهداری و پرورش می دهد. باغ گیاه شناسی تهران به موزه گیاه شناسی ایران نیز شهرت دارد.

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی تهران دارای بخش‌ های زیادی می باشد، در این باغ گیاه شناسی ملی ایران گونه خاصی از گیاهان نقاط مختلف ایران و جهان نگهداری و پرورش داده می شود، از بخش های مختلف باغ گیاه شناسی ملی ایران می توان به بخش رویشگاه قاره اروپا، بخش رویشگاه قاره آمریکا، بخش رویشگاه چین و ژاپن، بخش رویشگاه گیاهان هیمالیا، بخش پرورش گیاهان دارویی، بخش ناحیه ایرانی و تورانی، بخش گیاهان آذربایجان و قفقاز، بخش گیاهان حوزه البرز، بخش گیاهان حوزه زاگرس، بخش باغ میوه ایرانی، بخش گیاهان گلخانه‌ ای جنوب، بخش آربراتوم، بخش باغ سیستماتیک و بخش خزر می باشد، در ادامه با بخش هایی از این باغ وسیع زیبا آشنا خواهید شد.

بخش رویشگاه قاره اروپا

بخش رویشگاه قاره اروپا حدود ۴۲۰۰ هکتار دارد، در این بخش گیاهان وارداتی از اروپا پرورش داده می شود، بخش رویشگاه قاره اروپا دارای معماری و طراحی بی نظیری از معماری یونان باستان می باشد که این بخش از دو قسمت اروپا مشاهیر و اروپا یک می باشد، بخش رویشگاه قاره اروپا از خیره‌ کننده‌ ترین و دیدنی‌ ترین بخش های باغ گیاه شناسی تهران می باشد که در آن تندیس هایی از گیاه‌ شناسان مشهور اروپایی مانند: داروین، واسیر، مندل، رشینگر و لینائوس قرار دارد.

بخش باغ میوه ایرانی

در این بخش میوه های بومی ایران پرورش داده می شود، بخش باغ میوه ایرانی حدود ۴٫۵ هکتار وسعت دارد و از درختان میوه ای که در این باغ پرورش داده می شود می توان به درختان میوه انجیر، انار، آلو، زالزالک، زیتون، سنجد، گلابی، فندق، هلو، شلیل، عناب، زردآلو، توت، انگور و پسته اشاره کرد. هدف از ایجاد این بخش حفظ میراث ژنتیکی میوه‌ های بومی ایران می باشد.

امکانات باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی ملی ایران در شهر تهران در منطقه چیتگر قرار دارد و این باغ بی نظیر از جاذبه های دیدنی و گردشگری در شهر تهران که روزانه گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، از این رو در این باغ گیاه شناسی امکانات رفاهی زیادی در نظر گرفته شده که می توان به کافه، رستوران، آلاچیق، پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد و در ضمن می توانید از باغ گیاه شناسی گیاهان مورد علاقه خود را خرید و آموزش های لازم برای پرورش گل ها را ببنید.

قوانین بازدید از باغ گیاه شناسی تهران

در بازدید از باغ گیاه شناسی تهران قوانینی وجود دارد که قبل از بازدید حتما آن را مطالعه نمایید، از قوانین بازدید از باغ گیاه شناسی تهران عبارتند از:

به هیچ عنوان  گل ‌ها و گیاهان را نچییند.

برروی محوطه چمن کاری و مناطق کشت شده راه نروید و از پیاد ه‌ روها و خیابان‌های مخصوص پیاده روی عبور نمایید.

به دریاچه‌ها و آبشارها نزدیک نشوید.

در هنگام عکاسی به گیاهان آسیب نرسانید.

زباله خود را در سطل های مخصوص زباله بیندازید.

از روشن کردن آتش و پخت و پز خودداری نمایید.

از سکو ها و صندلی های موجود در باغ برای استراحت استفاده نمایید.

از بستن طناب  به تنه درختان خودداری نمایید و ممنوع می باشد.

از آوردن هر گونه لوازم بازی در باغ گیاه شناسی خودداری نمایید.

حتما با خود آب معدنی به همراه داشته باشید زیرا آب های داخل باغ آشامیدنی نمی باشد.

این قوانین به دلیل وجود برخی از گونه‌ های در حال انقراض کشورمان می باشد که بسیار آسیب پذیر هستند و دچار خسارت جبران ناپذیری نشیم.

ساعت کاری باغ گیاه شناسی تهران

باغ گیاه شناسی تهران همه‌ روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ باز می باشد و برای بازدید حتما باید مبلغی را برای تهیه بلیط بپردازید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما مشهد تهران را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

جاذبه های دیدنی در نزدیکی باغ گیاه شناسی تهران

در نزدیکی باغ گیاه شناسی جاهای دیدنی دیگری نظیر: پارک جنگلی چیتگر، دریاچه چیتگر، پارک آبی اپارک، استادیوم آزادی تهران، باغ وحش ارم سبز قرار دارند که می توانید بعد از بازدید از باغ گیاه شناسی ملی تهران از این جاذبه های دیدنی نیز دیدن نمایید.

 

بهترین فصل بازدید از باغ گیاه شناسی تهران

برای بازدید از باغ گیاه شناسی تهران می توانید در هر فصلی که دوست دارید به بازدید از آن بپردازید، اما اگر شرایط آب و هوایی برای شما مهم می باشد، می توانید بهترین فصل را انتخاب نمایید، بهترین فصل برای بازدید از باغ گیاه شناسی فصل بهار می باشد که باغ دارای طبیعت زیبا و چشم نوازی می باشد هچنین اگر در فصل پاییز از این باغ دیدن نمایید زیبایی وصف‌ ناپذیری را از گل های رنگارنگ خواهید دید،

مسیر دسترسی به باغ گیاه شناسی تهران

برای رسیدن به باغ گیاه شناسی تهران می توانید از مسیر بزرگراه تهران کرج به سمت خروجی پیکانشهر و شهرک سرو آزاد رفته و از آنجا وارد خیابان شهید گودرزی و درنهایت به خیابان هشتم غربی وارد شوید، مسیر دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید با مترو در ایستگاه ایران خودرو یا ورد آورد پیاده شده و قسمتی را با پیاده روی به باغ بروید.

آدرس باغ گیاه شناسی تهران

اتوبان تهران، کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران، موسسه تحقیقات جنگل‌ ها و مراتع کشور

date_range یکشنبه 19 فروردین 1403 remove_red_eye 2580 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0