{{ctrl.notification}}
Talash Gilan sled

سورتمه تالش گیلان

گیلان از استان های دیدنی و پرطرفدار در شمال کشور که دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیار زیادی می باشد، تالش از شهرهای گردشگری و سرسبز در گیلان که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، شهر تالش با طبیعت منحصربفرد و دیدنی و طبیعتی بکر دارای یکی از مجهزترین‌ و مدرن ‌ترین سورتمه‌ های ریلی کشور نیز می باشد، آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی سورتمه تالش از جاذبه های تفریحی بام تالش بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی سورتمه تالش گیلان

سورتمه وسیله‌ نقلیه‌ بدون چرخی که برای حمل ‌ونقل در مسیرهای برفی در گذشته های دور استفاده می شده، همچنین در تمام شهربازی های جهان سورتمه سواری امروزه بعنوان یک تفریح مفرح و مهیج وجود دارد و می تواند تجربه ای لذت بخش و هیجان انگیزی برای شما باشد، سورتمه ها واگن‌های یک ‌نفره، دونفره یا قطاری می باشند که روی یک ریل حرکت می‌ کنند و شباهتی به سورتمه های قدیمی ندارند. سورتمه تالش در بام تالش در دل جنگل سیاهداران در میان جاذبه های حیرت ‌انگیز کوه، جنگل و دریا  قرار دارد، سورتمه‌‌ تالش از جاهای دیدنی گیلان که ۱۰۵۵ متر طول دارد و در سال ۱۳۸۹ خورشیدی توسط شرکت آلمانی ویگاند با استفاده از اصول مهندسی روز دنیا و با استانداردهای ایمنی بسیار بالا به بهره ‌برداری رسیده، سورتمه تالش دارای دو مسیر لیفت و مارپیچ می باشد، سورتمه تالش دارای مسیری هیجان ‌انگیزمی باشد که مناظر و چشم‌ اندازهای بسیار زیبایی از دریا و جنگل سیاهداران در نقابل دیدگان شما قرار دارد.

سورتمه سواری یکی از متفاوت‌ ترین تجربه‌ های زندگی برای مسافران و گردشگرانی می باشد که می توانند گردشگران از آن استفاده کنند و لذت ببرند، سورتمه تالش دارای واگن ‌‌های تک‌ نفره و دونفره می باشد که مجموع وزن دو نفر آن به بیش از ۱۲۰ کیلوگرم نباید برسد و فردی که در قسمت عقب سورتمه می نشیند باید وزن سنگین تری نسبت به فرد جلویی داشته باشد، سورتمه سواری در دل جنگل یک سواری پرسرعت و پرهیجان که شما را یاد فیلم های هالیوودی کریسمس، بابانوئل می اندازد که تعدادی گوزن‌ زیبا آن را می کشند، سورتمه تالش در بام تالش و در منطقه کوهی سیاهداران شما را بالا می برد که می توانید در طول مسیر گوزن قرمز ایرانی و گونه ‌های زیبای حیات ‌وحش را از نزدیک ببینید.

ساعت بازدید سورتمه تالش گیلان

برای بازدید از سورتمه تالش باید بدانید ساعات کار و فعالیت این مجموعه در نیمه ی اول سال و نیمه دوم فرق دارد شما می توانید در بهار و تابستان در ساعت های ۱۰ تا ۲۱ و در در پاییز و زمستان در ساعت های ۹ تا ۱۸ به بازدید از سورتمه تالش بروید.

قیمت بلیط سورتمه تالش گیلان

 برای بازدید و تفریج در مجموعه سورتمه‌ سواری تالش باید مبلغی را بعنوان هزینه ورودی و استفاده از سورتمه پرداخت نمایید که قیمت آن برای هر نفر حدود 100 هزار تومان بوده است.

امکانات رفاهی و تفریحی سورتمه تالش گیلان

مجموعه سورتمه‌ سواری تالش از جاذبه های گردشگری و توریستی در گیلان که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، از این رو این مجموعه دارای امکانات رفاهی نسبتا مناسبی نظیر: رستوران، بوفه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و پارکینگ می باشد.

جاهای دیدنی نزدیک سورتمه تالش گیلان

مجموعه سورتمه‌ سواری تالش از جاذبه‌ های دیدنی و پر طرفدار که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند، در نزدیکی مجموعه سورتمه‌ سواری تالش جاذبه های معروف دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها نیز بازدید نمایید در ادامه با ما همراه باشید تا با این جاذبه ها آشنا شوید.

پارک جنگلی گیسوم تالش

زیباترین مناطق جنگلی ایران که در حدود ۲۰ کیلومتری از مجموعه سورتمه‌ سواری تالش قرار دارد پارک جنگلی گیسوم است، پارک جنگلی گیسوم در مسیر بزرگراه ساحلی رشت آستارا قرار دارد و دارای طبیعتی بکر و انبوهی از درختان سرسبز و جذاب می باشد، پارک جنگلی گیسوم دارای پوشش گیاهی و جانوری هیجان ‌انگیزی می باشد و حدود ۷۶ گونه‌ ی گیاهی مختلف و گونه ‌های جانوری نظیر: پلنگ، بز کوهی، گرگ، پلنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، قرقاول و... می باشد.

قلعه صلصال تالش

از جاهای دیدنی و تاریخی تالش در نزدیکی مجموعه سورتمه‌ سواری تالش قلعه صلصال لیسار می باشد، قلعه صلصال لیسار از بناهای تاریخی که قدمت آن به دوره سلجوقیان بازمی ‌گردد، قلعه صلصال لیسار با قدمتی باستانی ازدیدنی ترین جاذبه های تالش که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، قلعه سلسال در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این قلعه تاریخی دارای منظره ای جذاب و دیدنی می باشد و بنای آن با خزه‌ های سبزرنگ پوشیده شده است.

 

بهترین زمان بازدید از سورتمه تالش گیلان

سورتمه ‌سواری در تالش استان گیلان از تفریحات مهیج گردشگری و توریستی که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است، برای سفر به تالش و تفریحی در سورتمه تالش در هر فصلی می توانید به این منطقه سفر نمایید، سورتمه سواری در تالش هوای خنک در در فصل بهار و تابستان ، طبیعت سرسبز و بکر و امواج  زیبای دریا بسیار هیجان انگیز و جذاب می باشد، همچنین در هنگام بارش برف و باران در زمستان نیز امکان سورتمه ‌سواری برای شما فراهم شده است، تمامی واگن ها در فصل زمستان با نصب پوشش‌ های محافظ مسافران و گردشگران می توانند به راحتی بر آنها سوار شوند و به سورتکه سواری در منظره ی جذاب منطقه بپردازند.

 

مسیر دسترسی به سورتمه تالش گیلان

برای دسترسی به سورتمه تالش گیلان از رشت به ‌سمت جاده اسالم بروید و به میدان امام علی که رسیدید، خیابان جعفر طیار خارج شوید و به پارک جنگلی سیاهداران که رسیدید می توانید خودروی خود را در پارکینگ پارک کرده و بقیه مسیر را پیاده روی نمایید تا به بام تالش و سکوی سورتمه ‌سواری برسید. شما می ‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید، مسیر دسترسی به سورتمه تالش گیلان بسیار مسیر هیجان‌ انگیز سبز و جنگلی می باشد که دارای طبیعتی بکر و بی نظیر می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range شنبه 26 خرداد 1403 remove_red_eye 99 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0