{{ctrl.notification}}
Tafaresh lost paradise of Iran

تفرش بهشت گمشده ایران

از دیدنی ها و جاذبه های کشورمان ایران هر چه بگوییم کم است هر تقطه از خاک این کشور مملو از جاذبه  و دیدنی های شگفت انگیز و منحصربفردی می باشد که توصیف آن کار بسیار دشواری است، از دیگر شهرهای زیبا و دیدنی در ایران که در استان مرکزی قرار دارد، شهر زیبا و تاریخی تفرش می باشد، شهر تاریخی که زادگاه مشاهیر بزرگ ایران زمین و زادگاه هنر، تمدن تاریخی کشور است، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و مناطق طبیعی بی نظیر که باعث جذب گردشگران و مسافران بسیار زیادی شده، در ادامه آس چارتر به معرفی بهشت گمشده ایران شهر تفرش می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما در سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

معرفی تفرش بهشت گمشده ایران

تفرش شهر تاریخی ایران، زادگاه مشاهیر بزرگ از شهرهای استان مرکزی که در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک قرار گرفته است، شهر تفرش در ارتفاع حدود ۲هزار متری از سطح دریا دارد، جالب است بدانید این شهر دارای هفتاد روستا که معروف ترین آنها کبوران، نقوسان، بازرجان، فرک، جفتان و رودبار می باشد،  شهر تفرش در بین رشته کوه‌ ها قرار گرفته و دارای آب و هوایی بسیار مطبوعی می باشد. شهر تاریخی تفرش زادگاه دانشمندان و بزرگان ایرانی می باشد که به شهر پدران نامدار معروف شده است. همچنین این شهر در دوره های تاریخی مختلف دارای نام‌ های همچون تورفشک در دوران ساسانیان و تفرش در دوران اسلامی و تفرش قهستان در دوران قاجار بوده است.

جاذبه های دیدنی شهر تفرش

شهر تفرش که به بهشت گمشده ی ایران معروف است دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی و تاریخی بسیار زیادی نظیر کوه‌های سربه ‌فلک‌ کشیده، غارهای شگفت‌ انگیز و روستاهای زیبا و سرسبز و چشمه‌ سارهای متعددی می باشد. در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی شهر تفرش خواهیم پرداخت.

 

بام تفرش

در فاصله حدود ۱۰کیلومتری مرکز شهر تفرش در گردنه نقره‌ کمر بام تفرش قرار دارد، که از جاذبه های دیدنی، زیباترین مکان‌ های تفریحی و معروف در شهر تفرش می باشد، برای رسیدن به بام تفرش باید حدود 1 کیلومتر در گردنه نقره‌ کمر پیاده ‌روی کنید، در ایستادن در بام تفرش منظره ای چشم نواز و زیبایی از کوه ‌های تفرش، جنگل‌ های سرسبز و روستاهای اطراف را در مقابل نگاه خود دارید، امکانات رفاهی و تفریحی بام تفرش می توانید به: پارکینگ، رستوران، سرویس بهداشتی عمومی، آلاچیق، آب آشامیدنی، مسیر پیاده‌ روی، کوهنوردی، عکاسی و پیک ‌نیک اشاره کرد.

آرامگاه دکتر محمود حسابی تفرش

دکتر محمود حسابی از بزرگان و دانشمندان ایرانی در شهر تفرش به خاک سپرده شده اند، آرامگاه این دانشمند بزرگ ایرانی امروزه یکی از دیدنی های شهر تفرش به حساب می آید، آرامگاه دکتر حسابی در مرکز شهر تفرش قرار دارد، و بازدید از آن رایگان می باشد، از امکانات رفاهی و تفریحی آرامگاه دکتر حسابی می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، فضای سبز، آلاچیق و بوفه اشاره کرد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران اراک را به راحتی تهیه نمایید.

 

پارک جنگلی کناربر تفرش

پارک جنگلی کناربر از جاذبه های دیدنی تفرش و از زیبا ترین پارک‌های جنگلی در ایران که در خیابان بهشتی در کنار رودخانه قره‌ چای و در دل کوه‌های تفرش قرار گرفته و مکان بسیار مناسبی برای ساعاتی استراحت و تفریح برای مسافران و گردشگران می باشد، از امکانات رفاهی پارک جنگلی کناربر می توان به سرویس بهداشتی عمومی، پارکینگ، آلاچیق، زمین‌ بازی کودکان، نیمکت هایی برای پیک ‌نیک، آب آشامیدنی، مسیر پیاده ‌روی، مسیر دوچرخه ‌سواری، ورزش ‌های آبی و محلی برای کمپینگ می باشد.

روستاهای تفرش

شهر تفرش زادگاه بزرگان و مشاهیر که هر کدام خالق نقشی بر پیکره علم و فرهنگ ایران داشته اند، از دیگر جاذبه های دیدنی در تفرش روستای زیبای دلارام تفرش می باشد، که این روستا زادگاه بزرگانی همچون پرفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان و زادگاه پرفسور احمد پارسا پدر گیاه شناسی ایران می باشد.

غار امجک تفرش

در فاصله 63 کیلومتری شمال غرب شهر تفرش و در ارتفاعات کوه امجک غار امجک قرار دارد که از زیباترین و جذاب ترین دیدنی های شهر تفرش محسوب می شود، غار امجک دارای 4 تالار به طول 500 متر و عمق 100 متر می باشد، در ورودی این غار دیواره‌ ای به طول 12 متر قرار دارد و داخل غار دهلیزی پر از آب، قندیل های آهکی و گل فشنگ ‌هایی زیبایی وجود دارد، این قندیل ها به دلیل وجود آب از چشمه ای که در زیر این کوهی که غاردر آن قرار گرفته به وجود آمده اند. برای بازدید از غار امجک باید از تجهیزات غارنوردی استفاده نمایید. لازم است بدانید انتهای غار زیستگاه خفاشان می باشد.

آبشار قطره باران تفرش

از دیگر جاذبه‌های دیدنی و طبیعی تفرش می توان به آبشار زیبای قطره باران اشاره کرد، آبشار قطره باران در فاصله 30 کیلومتری شمال غرب تفرش، دهستان بازرجان، نزدیکی روستای کوریان در داخل یک دره عریض در میان انبوهی از درختان سرسبز قرار گرفته است، اطراف  این آبشار از گیاه زیبای پرسیاوشان و درختان تنومند سر به فلک کشیده ای پوشانده شده است، این آبشار دارای منظره ای شگفت انگیز و زیبایی می باشد که شما را ساعت ها به خود خیره خواهد کرد، در سفر به تفرش از آبشار زیبای قطره باران حتما بازدید نمایید.

 

روستای نقوسان تفرش

از از زیباترین روستاها  وجاهای دیدنی تفرش که در حدود ۱۲کیلومتری تفرش قرار دارد، روستای نقوسان می باشد، روستای نقوسان با طبیعتی بکر و دست ‌نخورده دارای کوه‌های سربه ‌فلک‌ کشیده، جنگل‌ های سرسبز و چشمه‌ سارهای زیادی می باشد، کسانی که عاشق آرامش و طبیعت‌ گردی و کوهنوردی‌ هستند روستای نقوسان بهترین گزینه برای آنها می باشد، روستای نقوسان  دارای امکانات رفاهی و تفریحی همچون: سرویس بهداشتی عمومی، پارکینگ، امکانات اقامتی و پذیرایی، پیاده‌ روی در طبیعت

کوهنوردی، عکاسی، گشت‌ وگذار در روستاهای اطراف می باشد.

منطقه شکار ممنوع بازرجان تفرش

یکی از مناطق محبوب و دیدنی شهر تفرش منطقه شکار ممنوع بازرجان می باشد، منطقه شکار ممنوع بازرجان در شمال استان مرکزی و بخش شمالی شهرستان تفرش قرار دارد، منطقه شکار ممنوع بازرجان از جاذبه‌های گردشگری تفرش که دارای چشم‌ اندازی طبیعی و بی ‌نظیری می باشد، در منطقه شکار ممنوع بازرجان حدود 29 چشمه آب و رودخانه قره چای وجود دارد که در جریان است، منطقه شکار ممنوع بازرجان دارای انواع گونه‌های گیاهی نظیر: گیاهان علفی، درختچه ‌ای، گل بابونه و همچنین گونه های و جانوری نظیر: دوزیستان،پستانداران، خزندگان ازجمله گرگ، گراز، کفتار، بز، میش، لاک‌پشت، انواع مارها و انواع پرندگان همچون کبک، مرغابی، قمری که در این منطقه کوهستانی زیست می کنند.

 

date_range جمعه 03 فروردین 1403 remove_red_eye 1884 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0