{{ctrl.notification}}
Türkiyes Ozone Lake

دریاچه اوزون گل ترکیه

ترکیه از کشورهای دیدنی و توریستی در جهان که دارای شهرهای تاریخی بسیار زیاد با قدمت های طولانی می باشد، این کشور دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی اوزون گل در استان ترابزون ترکیه بپردازد، اوزون گل از مناق جذاب با مناظر زیبا و خیره ‌کننده که سال هاست از مقاصد گردشگری معروف و محبوب در ترکیه بشمار می رود و طرفداران بسیار زیادی می باشد. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با این جاذبه ی گردشگری بیشتر آشما شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دریاچه اوزون گل ترکیه

دریاچه اوزون گل از جاذبه های دیدنی و تفریحی در ترکیه که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز شهر ترابزون در شمال شرقی دریای سیاه قرار دارد، دریاچه اوزون گل منطقه ای آرام و جذاب که ساعاتی شما را در سکوت محو خود خواهد کرد، دریاچه اوزون گل در سال ها قبل بر اثر رانش زمین شکل گرفته و جالب است بدانید قسمت هایی که از سطح زمین بر اثر زمین لرزه بالا آمده است حالت سد طبیعی شده و جریان رودهای کوهستانی را متوقف کرده است، دریاچه اوزون گل دارای طبیعتی بکر و بی نظیر از کاج ‌های سربه ‌فلک ‌کشیده و تپه ‌های سرسبز و تفریحات متنوعی می باشد، دریاچه اوزون گل حدود ۲ کیلومترمربع مساحت و ۳۰ متر عمق دارد، دریاچه اوزون گل دارای از تعداد زیادی چشمه و نهر تامین می شود و  از طریق رودخانه کوچکی به دریای سیاه می ریزد.

پوشش گیاهی دریاچه اوزون گل ترکیه

دریاچه اوزون گل دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیاری می باشد، این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوعی از گیاهانی نظیر گل‌ های وحشی با رنگ‌ های مختلف و درختان سرسبز و تنومند کاج و راش و بلوط می باشد.

پوشش جانوری دریاچه اوزون گل ترکیه

دریاچه اوزون گل علاوه بر داشتن پوشش گیاهی متنوع و سرسبز دارای تنوع جانوری نظیر: عقاب‌، سنجاب وآهو و گراز وحشی اردک و غاز است. در داخل دریاچه نیز بیشتر آبزیان گونه‌ های مختلف ماهی قزل ‌آلا و کپور و باس می باشد.

امکانات رفاهی دریاچه اوزون گل ترکیه

دریاچه اوزون گل ترابزون از جاذبه هایی که گردشگران زیادی دارد به همین دلیل در این منطقه امکانات زیادی برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است که از این امکانات می توان به یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت بیش از 100 ماشین، چندین سرویس بهداشتی، مسیرهای پیاده‌ روی، سوپرمارکت های متعدد و چندین فروشگاه انواع خوراکی و سوغاتی و نوشیدنی ‌ها و تفریحات هیجان انگیز و جذاب که می توانید به راحتی و با آرامش در این منطقه به تفریح بپزدازید.

تفریحات دریاچه اوزون گل ترکیه

از تفریحات متنوع و هیجان انگیز در اطراف دریاچه اوزون گل می توان به تفریحاتی نظیر:

چتربازی روی دریاچه اوزون گل که می توانید در فراز دریاچه مانند پرنده ای پرواز کنید و از دیدن طبیعت زیبای اطراف دریاچه اوزون گل لذت ببرید. چتربازی از رویایی ‌ترین و هیجان ‌انگیزترین تفریحات دریاچه اوزون گل بشمار می رود.

قایق‌‌ سواری روی دریاچه اوزون گل از لذت بخش ترین تفریحات در این منطقه می باشد، که طرفداران بسیاری دارد.

کوهنوردی از دیگر تفریحات دریاچه اوزون گل که با داشتن تجهیزات کوهنوردی مانند: کفش و لباس و کوله مناسب می توانید به کوهنوردی بپردازید، این تفریح بیشتر مورد علاقه کوهنوردانی می باشد که به این منطقه سفر می کنند.

دوچرخه ‌‌سواری و پیاده‌ روی در از دیگر تفریحات دریاچه اوزون گل می باشد، شما می توانید پیاده روی در مسیرهای پیاده ‌روی ساخته شده از مناظر بکر و طبیعت بی نظیر اطراف دریاچه دیدن و لذت ببرید و یا با اجاره دوچرخه با رکاب زدن در اطراف دریاچه از این تفریح لذت ببرید.

عکاسی از مناظری جذاب و دیدنی از دیگر تفریحات در این منطقه می باشد که می توانید زیباترین تصاویر جهان را برای خود ثبت نمایید.

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه اوزون گل ترکیه

از جاهای دیدنی اطراف دریاچه اوزون گل ترکیه می توان به پل چوبی جذاب اوزون گل، مسجد تاریخی از دوره عثمانی با ساختمان سفید و کوچک، روستای شراه با مناظر طبیعی زیبا و معماری بی نظیر، ییلاق گارستر با امکاناتی نظیر پیاده‌ روی و کمپینگ و ماهیگیری، ییلاق هالدیزن و تاریخی ‌ترین و قدیمی‌ ترین صومعه ‌های مسیحیان صومعه سوملا اشاره کرد. که شما می توانید بعد از بازدید و تفریح در دریاچه اوزون گل به بازدید از این جاذبه ها بپردازید.

 

بهترین زمان بازدید از دریاچه اوزون گل ترکیه

دریاچه اوزون گل از جاذبه های دیدنی و تفریحی در ترکیه و در نزدیکی شهر ترابزون که گردشگران زیادی دارد برای بازدید از این جاذبه ی تفریحی و دیدنی مناسب ‌ترین زمان فصل‌ های بهار و پاییز می باشد، در این فصول این منطقه بسیار خلوت و قیمت ها مناسب تر است، اما در فصل تابستان بازدید کنندگان زیادی به این منطقه سفر می کنند و علاوه بر شلوغی باید هزینه های بیشتری را برای تفریح در این منطقه پرداخت نمایید. با تهیه بلیط هواپیما تهران ترابزون در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

اقامت در دریاچه اوزون گل ترکیه

اقامت در اوزون گل یکی از بهترین تفریحات در این منطقه است، برای اقامت در این منطقه می توانید با توجه به بودجه‌ و سلیقه ی خود از هتل‌ ها و مهمان‌ خانه‌ها و هاستل ‌های این منطقه رزرو نمایید، از معروف ترین هتل های این منطقه می توان به هتل سزگین، هتل اینان کاردسلر، هتل کاخ کوزی، متل انال و مهمان‌ خانه یالی آپارت اشاره کرد.

مسیر دسترسی به دریاچه اوزون گل ترکیه

برای دسترسی به دریاچه اوزون گل می توانید اگر از هواپیما استفاده می کنید بلیط هواپیما تهران ترابزون را تهیه نمایید و از فرودگاه تا دریاچه اوزون گل حدود 100 کیلومتر فاصله است که می توانید با تاکسی های فرودگاه به سمت دریاچه بروید که دود ۱.۵ ساعت زمان می برد. همچنین می توانید از قطار و یا اتوبوس نیز استفاده نمایید و از ترمینال اتوبوس و ایستگاه قطار حدود ۲ ساعت زمان لازم است تا به دریاچه اوزون گل برسید. فاصله وان تا اوزون گل حدود ۶۳۳ کیلومتر و فاصله استانبول تا دریاچه اوزون گل حدود ۷۵۲ کیلومتر می باشد.

 

date_range دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 30 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0