{{ctrl.notification}}
Swan Lake Armenia

دریاچه سوان ارمنستان

ارمنستان از کشورهای گردشگری و توریستی که طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی زیادی را در خود جای داده است، ارمنستان به دلیل نزدیک بودن به کشورمان ایران، از مقاصد گردشگری و پرطرفدار در بین مردم ایران بشمار می رود، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی دریاچه سوان در ارمنستان که از بزرگ ‌ترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان می باشد بپردازد با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان از جاذبه های دیدنی و منحصربفرد در ارمنستان می باشد، دریاچه سوان بزرگ‌ ترین دریاچه قفقاز در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک واقع شده است، دریاچه سوان در ارتفاع ۱۹۰۵ متری از سطح دریا قرار دارد و دارای از آب ‌وهوای خنکی می باشد، دریاچه سوان حدود ۵۰۰۰ کیلومترمربع مساحت دارد که معادل یک ششم مساحت کل ارمنستان می باشد، میانگین عمق دریاچه سوان آن ۲۶.۵ متر و عمیق ‌ترین نقطه دریاچه حدود ۸۶ متر است. عمر دریاچه سوان حدود۲۵ تا ۳۰ هزار سال تخمین زده شده که در گذشته مساحت آن ۱۰ برابر بزرگتر و بیشتر از مساحت کنونی آن می باشد، کلمه سوان به معنی سرزمین دریاچه ‌ها می باشد، دریاچه سوان ارمنستان شامل دو بخش می باشد، بولشوی سوان به معنی سوان بزرگ که در جنوب شرق  قرار گرفته و عمق آن ۳۹ متر است و بخش مالی سوان به معنی سوان کوچک در شمال غرب قرار دارد و عمق آن ۸۵ متر می باشد.

جاهای دیدنی نزدیک دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان از جاهای دیدنی در ارمنستان که در اطراف آن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ارزشمند بسیار زیادی وجود دارد، از بهترین جاهای دیدنی نزدیک دریاچه سوان ارمنستان می توان به پارک ملی سوان، قبرستان نوراتوس، روستای نرکین گتاشن در جنوب غرب دریاچه سوان، قلعه آدزبرد در سمت جنوب دریاچه سوان، صومعه هایراوانک حواری ارمنی در ساحل دریاچه سوان که قدمت آن به سده نهم میلادی باز می گردد، صومعه سواناوانک در استان گغارکونیک، در شمال غربی ساحل دریاچه سوان که در قرن نهم میلادی توسط شاهدخت ماریام دختر آشوت یکم ساخته شده می باشد.

اقامت در نزدیکی دریاچه سوان ارمنستان

برای اقامت در نزدیکی دریاچه سوان ارمنستان می توانید از هتل‌ های لوکس نظیر: هتل ازیس، نویلند هتل، هتل بلو سوان، پارک آبی و هتل هارسنگر، ست وسترن، بوهمین هتل ریزوت و هتل لواش استفاده نمایید و یا از اقامتگاه های بومگردی استفاده نمایید، که انتخاب هتل و یا اقامتگاه به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

تجهیزات مورد نیاز در سفر به دریاچه سوان ارمنستان

اگر به دریاچه سوان در ارمنستان سفر می کنید بهتر است تجهیزاتی کمی با خود به همراه داشته باشید، اینکه زیا به لوازم و تجهیزات خاصی نیاز ندارید به خاطر وجود امکانات رفاهی مناسب در این دریاچه می باشد، تنها لوازمی که نیاز دارید داشته باشید فقط لوازم شخصی، شارژر و پاور بانک، لباس راحت و لباس گرم و کفش مناسب پیاده ‌روی می باشد.

مسیر دسترسی دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان از جاذبه های دیدنی در ارمنستان که با طبیعت بکر و دیدنی گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده، برای دسترسی به دریاچه سوان می توانید از وسایل نقلیه مختلفی مانند مینی بوس، اتوبوس، تاکسی استفاده نمایید، برای دسترسی به دریاچه سوان با مینی ‌بوس، باید به ایستگاه اتوبوس شمالی ایروان بروید و حدود ۵۰ دقیقه از مرکز شهر ایروان تا دریاچه سوان زمان نیاز است، اگر از قطار استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم طولانی ‌ترین مسیری که برای سفر به دریاچه وجود دارد را انتخاب نمایید، شاید برای خیلی ‌ها انتخاب مطلوبی نباشد، اما شما می توانید با استفاده از قطار از مناظر فوق العاده جذابی دیدن نمایید در طی مسیر و لذت ببرید. سفر از ایروان به سوان با استفاده از قطار حدود سه ساعت زمان می برد، همچنین در ایروان می توانید از تاکسی هایی آنلاین مانند جی ‌جی، یاندکس و یوتاکسی استفاده نمایید، با تاکسی در حدود یک ساعت از ایروان تا دریاچه زمان نیاز است و لازم است بدانید استفاده از تاکسی هزینه بالایی دارد.

بهترین زمان سفر به دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان از جاذبه های دیدنی در ارمنستان می باشد، بهترین زمان سفر به سوان با توجه به شرایط آب ‌وهوایی می توانید به سفر بپردازید، اگر می خواهید از تفریحات آبی استفاده نمایید بهتر است در فصل تابستان به دریاچه سوان سفر کنید اگر از شلوغی فراری هستید بهترین زمان، فصل ‌های بهار و پاییز می باشد. همچنین زمستان ها این منطقه دارای آب‌ وهوای بسیار سردی می باشد و آب دریاچه نیز یخ می زند، شما می توانید در این فصل به ورزش ‌های زمستانی بپردازید.

پوشش جانوری دریاچه سوان ارمنستان

در اطراف دریاچه سوان ارمنستان پوشش جانوری متعددی وجود دارد از این جانداران می توان به ۳۹ گونه پستاندار، چهار گونه دوزیست و ۱۸ گونه خزنده اشاره کرد، همچنین گونه ‌های از پرندگان مهاجر نیز در این منطقه وجود دارد و گونه‌ های شکاری سنقر گندم‌ زار، عقاب صحرایی، گونه‌های آبی مثل اردک بلوطی غواص، اردک ساکت کاکل قرمز، قوی تندرا و کاکایی سربزرگ اشاره کرد، غاز پیشانی سفید کوچک نیز از پرندگان بومی و کمیاب در این منطقه می باشد، مشهورترین گونه جانوری دریاچه سوان نیز می توان به ماهی قزل ‌آلا، ماهی قرمز و آزاد ماهی چشمه‌ ای اشاره کرد.

 پوشش گیاهی دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان از جاذبه های دیدنی با طبیعتی بکر و سرسبز، که اطراف آن از پوشش گیاهی خاص و زیبایی برخوردار است، پوشش گیاهی اطراف دریاچه سوان بسیار متنوع است و به حدود ۳۲۰۰ نوع گیاه می رسد، از پوشش گیاهی اطراف دریاچه می توان به جنگل های انبوه دیلیجان، جرموک، آزات و آرپا، از درختان انار وحشی و درختان بادام، و همچنین درختان بلوط و کاج در سیونیک و ویتس دزر می باشد،

امکانات دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان دارای امکانات زیادی نظیر اقامت شبانه اطراف دریاچه، هتل‌ ها و اقامتگاه ‌های بومگردی، انواع کافه رستوران، مسیر دوچرخه‌ سواری، سواحل، زمین‌های ورزشی، سرویس بهداشتی، کمک ‌های اولیه و نجات، پلاژهای زیادی با امکانات لازم، زمین بازی مخصوص کودکان و پارکینگ رایگان می باشد، با تهیه بلیط هواپیما تهران ایروان در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

تفریحات دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان دارای تفریحات بی نظیری می باشد، از تفریحات در این دریاچه می توان به شنا و آب تنی در سواحل مخصوص شنا، قایق سواری،  جت اسکی، پاراگلایدر سواری، کایت کاتاماران سواری، ویک بوردینگ روی آب دریاچه می باشد.

 

date_range سه شنبه 29 خرداد 1403 remove_red_eye 120 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0