{{ctrl.notification}}
Susan Izeh plain

دشت سوسن ایذه

ایذه از شهرستان های استان خوزستان می باشد، شهر ایذه از شهرهای نیمه ‌کوهستانی که دارای بکرترین و رویایی ‌ترین جاهای دیدنی در این استان بشمار می رود، شهرستان ایذه دارای جاذبه های زیبای و منحصربه‌ فردی می باشد که در این مقاله از آس چارتر قصد داریم به معرفی دشت سوسن ایذه که همچون بهشتی سرسبز و بی نظیری می باشد که دل هر ببیننده ای را می برد و شما را محو خود می کند، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با دیدنی های جذاب دشت سوسن آشنا شوید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی دشت سوسن ایذه

دشت سوسن ایذه از جاذبه های گردشگری و تفریحی که دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیادی می باشد، از این جاذبه های دیدنی و تماشایی می توان به رود پر آب و خروشان کارون، دشت های سرسبز، روستاهای پلکانی و با معماری سنتی، طبیعت بکر و منحصربفرد اشاره کرد، دشت سوسن ایذه از دو بخش سوسن غربی و سوسن شرقی تقسیم شده است، بخش‌ سوسن غربی که به دشت گل های نرگس معروف است و این دشت در نزدیکی روستای ترشک، روستای پلکانی مهرنان، روستای لولو، ده شیخ و ده ثریا قرار دارد، روستای پلکانی ثریا از زیباترین روستاهای ایذه که به ماسوله‌ خوزستان شهرت دارد. بخش سوسن شرقی نیز در روستای جنگه قرار  دارد که این روستا مقصدی ایده آل برای گردشگری می باشد، سوسن شرقی شامل روستاهای جنگه موسوی، فالح، ممبین، آب‌ بید و شیمن و چندین روستای دیگر می باشد، سوسن شرقی دارای جنگل‌ های بلوط زیبا و سرسبز، شالیزارهای برنج و کوه‌های سربه‌ فلک ‌کشیده جذابی می باشد، مردم روستاهای ایذه بسیار خونگرم و مهمان نواز می باشمد و اکثر آن ها به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند.

جاذبه‌های تاریخی دشت سوسن ایذه

دشت سوسن ایذه از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در خوزستان که دارای طبیعت مسحور کننده و چشم ‌نوازی می باشد، از این جاذبه ها می توان به دشت های پر گل و سرسبز، درخت ها بلوط و بلند قامت، کوه های سر به فلک کشیده، رود کارون و چشمه‌ های آب فراوان اشاره کرد، اما جالب است بدانید در کنار این همه طبیعت زیبا و جذاب در این منطقه جاذبه های تاریخی نیز وجود دارند که می توان به بناهای تاریخی آن اشاره کرد، بناهای تاریخی که قلعه ها و کاروان سراهایی هستند که در گذشته های دور در منطقه عبور و در یکی از راه‌های باستانی اصفهان و فلات مرکزی ایران را به شوش و بین ‌النهرین قرار گرفته و این مناطق را به هم متصل می کرده است، قلعه‌ هایی که در این راه ساخته شده اند برای رفاه کاروانیان در طول مسیر بوده، از آثار تاریخی و کهن در این منطقه می توان به تپه ‌های باستانی، پل و برد گوری‌ ها، سنگ‌ مزارهایی به‌ شکل شیرهای سنگی اشاره کرد، که اکثر این آثار به دوره پارت ها باز می گردد، شیرهای سنگی در این منطقه نمادی از شجاعت و دلیری شخص متوفی می باشد که بر روی مزارها در آن دوره نصب می ‌شده است.

پوشش گیاهی دشت سوسن ایذه

دشت سوسن شهرستان ایذه دارای پوشش گیاهی متنوعی می باشد، از پوشش گیاهی این منطقه می توان به درختان بلوط، انار، توت، زبان گنجشک، انجیر، گل‌ های لاله، شقایق، یاس بنفش، درختچه‌ های پونه، آویشن، زرشک، گون و انواع و اقسام درخت‌ها و گل‌ های دیگر اشاره کرد، دشت سوسن مانند تکه ای از بهشت که دارای طبیعتی بکر و جذابی می باشد که بازدید از آن شما را به وجد خواهد آورد.

پوشش جانوری دشت سوسن ایذه

دشت سوسن ایذه همچنین دارای پوشش جانوری متعدد و دیدنی نیز می باشد که در این میان می توان به جانورانی نظیر: خرگوش، روباه، قوچ، خرس قهوه‌ای، میش، گرگ، کل، شغال و… و همچنین پرندگانی مانند شاهین، عقاب، قمری، لک ‌لک، کبک و… اشاره کرد، همچنین این منطقه دارای خزندگانی همچون: مار، مارمولک، سوسمار و… نیز می باشد.

تفریحات در دشت سوسن ایذه

دشت سوسن از جاذبه های دیدنی و تفریحی گردشگری در شهرستان ایذه،استان خوزستان می باشد، این جاذبه ی دیدنی دارای تفریحاتی نظیر:

قایق‌ سواری در رود دیدنیو خروشان کارون در میان روستاها و دشت های سرسبز

ماهی گیری در رودخانه کارون که از لذت بخش ترین تفریحات در نزدیکی دشت سوسن ایذه می باشد، لازم است بدانید اگر قصد ماهیگیری در این ممطقه را دارید حتما با خود قلاب ماهی‌گیری به همراه داشته باشید.

پیاده‌ روی و تماشای طبیعت از دیگر تفریحات در دشت ایذه می باشد که بسیار دلنشین و لذت بخش می باشد، پیاده‌ روی در طبیعت سرسبز و دل ‌نواز دشت سوسن و تماشای گل‌ های زیبای شقایق، رود کارون که بسیار لذت بخش است.

روستاگردی در روستاهای سنتی در اطراف دشت سوسن و آشنایی با آداب و رسوم مردم روستا که بسیار جالب می باشد.

عکاسی از دیگر تفریحات در این منطقه می باشد که می توانید با عکاسی از مناظر و چشم ‌انداز‌های دیدنی و جذاب دشت سوسن برای خود خاطره سازی نمایید.

اقامت در دشت سوسن ایذه

برای اقامت و شب مانی در دشت سوسن می توانید با استفاده از چادر و زدن کمپینگ در دشت های زیبای ایذه شبی را در دل طبیعت بگذرانید، لازم است بدانید برای برپایی چادر حتما تجهیزات و لوازم مورد نیاز با خود به همراه داشته باشید، زیرا در این منطقه و روستاهای اطراف هیچ گونه امکاناتی وجود ندارد، اما برای برپایی چادر و کمپ مکان ‌هایی در نظر گرفته شده که می توانید به راحتی در آنجا چادر بزنید، همچنین می توانید برای اقامت از اقامتگاه های بومگردی سنتی پایپلا در دشت سوسن استفاده نمایید.

مسیر دسترسی به دشت سوسن ایذه

دشت سوسن در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه در بخش سوسن استان خوزستان قرار دارد، برای دسترسی به دشت سوسن باید در ابتدا به‌ سمت شمال از جاده خروجی ایذه عبور نمایید و بعد از اینکه به دوراهی رسیدید به سمت چپ منطقه‌ گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم در جوار دریاچه‌ سد شهید عباسپور یا همان سد کارون بروید و از آنجا روستای کفش گلی عبور کرده نموده و بعد از طی پنج کیلومتر به یک دوراهی خواهید رسید که یکی از آن راه ها شما را به دشت سوسن می رساند. با تهیه بلیط هواپیما تهران اهواز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

date_range چهارشنبه 20 تیر 1403 remove_red_eye 90 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0