{{ctrl.notification}}
Spectacular nature of West Azerbaijan

طبیعت دیدنی آذربایجان غربی

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی ایران که ارومیه مرکز این استان می باشد، آذربایجان غربی دارای شهرهای مختلفی از جمله ارومیه، سردشت، تکاب و مهاباد و... می باشد و این استان به سرزمین مهربانی و مهمان نوازی معروف است، آذربایجان ‌غربی دارای زیبایی ‌های طبیعی و تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی طبیعت دیدنی و جاذبه های گردشگری در آذربایجان غربی بپردازد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

دریاچه مارمیشو آذربایجان غربی

دریاچه مارمیشو در ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه در روستای مارمیشو و در مرز ایران و ترکیه واقع شده است، دریاچه‌‌ ی زیبای مارمیشو مساحتی حدود ۵ هکتار و دارای عمقی حدود ۵۰ الی ۶۰ متر می باشد، رودخانه نازلوچای از کوه های ستاره لوند و بایبون سرچشمه می گیرد در نهایت به تنگه ای سرسبز و تماشایی دریاچه نیلی رنگ مارمیشو می پیوندد، دریاچه مارمیشو زیستگاه گیاهان و جانورانی زیادی می باشد، از تنوع گیاهی دریاچه مارمیشو می توان به درختان بید، گردو، بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز، صنوبر و درختچه‌ ها و انواع مختلف گون خارشتر، گزنه، زنبق، لاله کوهی، شیرین ‌بیان، خشخاش، پیاز کوهی، بومادران، کاسنی، آویشن، کنگر و... اشاره کرد، از گونه های جانوری نیز می توان به حیواناتی نظیر خرس، روباه، گرگ، خرگوش، بز کوهی، گراز و پلنگ و پرندگانی مانند: کبک، شاهین، بلدرچین و ... اشاره کرد. همچنین دریاچه مارمیشو زیستگاه ماهی قزل ‌آلا، ماهی سفید و سمور می باشد.

دریاچه ارومیه آذربایجان غربی

از معروف ترین جاذبه های طبیعی در آذربایجان غربی دریاچه ارومیه است، دریاچه ارومیه بزرگ ‌ترین دریاچه ی داخلی ایران و دومین دریاچه ی بزرگ آب ‌شور در جهان می باشد، دریاچه‌ ی ارومیه آذربایجان را به دو قسمت تقسیم کرده است و دارای ۱۰۲ جزیره می باشد، دریاچه ارومیه دارای پوشش گیاهی متنوع و حیات وحش فوق العاده و سواحل زیبایی می باشد، دریاچه ارومیه بزرگ ‌ترین دریاچه ی دائمی که آب آن از حدود ۶۰ رودخانه نظیر زرینه ‌رود، باراندوز، شهرچای، نازلو سیمینه ‌رود، تلخه‌ رود، گادر و زولا تامین می گردد، دریاچه ارومیه دارای۵۵۰ گونه گیاهی و حدود ۵۳ گونه پستاندار و ۲۳ گونه از جمله قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی و ۱۱۵ گونه پرنده نظیر پلیکان سفید، عقاب طلایی، فلامینگو، کرکس مصری، اردک مرمری، اردک سرسفید، اردک سر حنایی و ... می باشد.

جزیره اشک آذربایجان غربی

جزیره اشک از معروف‌ ترین جزیره ‌های دریاچه ‌ی ارومیه می باشد، جزیره ی اشک از جاذبه های دیدنی در قسمت جنوبی کبودان در 40 کیلومتری بندر گلمانخانه و ‌در محدوده‌ ی پارک ملی ارومیه قرار دارد، جزیره اشک حدود 2115 هکتار وسعت دارد، جزیره ی اشک زیستگاه یکی از نادرترین گوزن های جهان گوزن زرد ایرانی و همچنین از جالب ترین زیستگاه های پرندگان بومی و حتی مهاجر می باشد، از پرندگانی که در این جزیره زندگی می کنند می توان به فلامینگو، تنجه، آنقوت، کاکایی و مرغ آتش اشاره کرد، جزیره اشک در محدوده ی پارک ملی دریاچه ی ارومیه قرار دارد، چشمه ی آب معدنی نیز از دیگر دیدنی های این جزیره می باشد.

تفرجگاه بند آذربایجان غربی

تفرجگاه بند از جاذبه های دیگر گردشگری در آذربایجان غربی در ۵ کیلومتری ارومیه و در امتداد خیابان شهید بهشتی واقع شده است، تفرجگاه بند پاتوق مردم ارومیه که در تمام روزهای هفته میزبان گردشگران و مسافران زیادی می باشد، تفرجگاه بند دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری زیادی نظیر: رودخانه شهرچای، باغات میوه، چشم ‌اندازی جذاب از کوهستان و تفرجگاه زمستانی بند، دریاچه پشت سد، امکانات ورزش‌ های آبی، سفره‌ خانه ‌ها و کبابی ‌ها و بستنی فروشی‌ ها می باشد.

 

ییلاق سیلوانا آذربایجان غربی

آذربایجان غربی دارای یکی از ۱۹ منطقه ‌ی دارای اکسیژن خالص در جهان می باشد که این منطقه سیلوانا یا سیلوانه نام دارد، سیلوانا منطقه‌ ای بکر در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه و در ارتفاعات مرزی ایران و ترکیه که دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیار زیادی همچون: دشت‌های سرسبز، مزارع دیمی، چشمه‌ های زلال و جویبارهای روان می باشد، ییلاق سیلوانا قطعه ‌ای از بهشت که طرفداران بسیاری دارد و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، دریاچه ‌ها و چشمه‌ های پرآب در ییلاق سیلوانا از طریق آب شدن طبیعی برف در ارتفاعات تامین می شود.

غار سهولان آذربایجان غربی

در ۳۵ کیلومتری شهرستان مهاباد و جاده مهاباد به بوکان غار تاریخی سهولان قرار دارد، غار سهولان از شگفت انگیزترین و زیباترین غارهای ایران که حدود ۷۰ میلیون سال قدمت دارد، غار سهولان در ارتفاع ۱۷۵۱ متری از سطح دریا قرار دارد و دارای چند حوضچه‌ ی بزرگ با دالان‌ های آبی است که بعد از غار علیصدر دومین غار آبی ایران بشمار می رود، ژاک دو مورگان محقق فرانسوی حدود صد سال پیش برای اولین بار به بررسی و تحقیق درباره ی این غار پرداخت، او توانست اطلاعاتی را درباره ی این غار کسب کند، غار سهولان به اواخر دوره کرتاسه باز می گردد و در طول هزاره دوم و اول قبل از میلاد محل سکونت و همچنین پناهگاهی برای انسان‌ ها بوده است. در غار سهولان قایق‌ های پارویی قرار دارد که می توانید با آن قسمت‌های مختلف داخل غار را بازدید نمایید.

آبشار شلماش آذربایجان غربی

آبشار شلماش از زیباترین آبشارهای استان آذربایجان غربی که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر کردنشین سردشت و نزدیک روستای سرسبز و جنگلی شلماش قرار دارد، آبشار شلماش در منطقه ای خوش ‌آب ‌وهوا و طبیعت زیبا و بدیعی قرار دارد از جاذبه های دیدنی در اطراف آبشار شلماش می توان به دریاچه‌ ی سد و رودخانه زاب، آبشار رزگه و چکوو، جنگل های بلوط، چشمه ‌ی آب معدنی گراوان، گردنه زمزیران، دشت وزینه، تفرجگاه‌ های خدر آباد، دره گرژال، بیوران و باساوه، زوران و باژار اشاره کرد، آبشار شلماش حدود ۵۰ متر ارتفاع دارد و در اطراف آن امکانات بی نظیری همچون رستوران های متعدد، کافه ها، دکه های خوراکی، دکه صنایع دستی، سرویس بهداشتی وجود دارد. با تهیه بلیط هواپیما تهران ارومیه در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range دوشنبه 28 خرداد 1403 remove_red_eye 74 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0