{{ctrl.notification}}
Souvenirs of Iranian cities

سوغات شهرهای ایران

سوغات هر شهر و کشور نشانه ای از فرهنگ هر ملت و هر کشور می باشد، وقتی به شهری یا کشوری که سفر می کنید، خرید کردن و تهیه سوغات از جمله جاذبه های تفریحی و گردشگری برای مسافران و گردشگران می باشد که در بازارها و مراکز خرید شهری که بعنوان مقصد خود انتخاب کرده اند می توانند آثار با ارزش از صنایع دستی و خوراکی های مخصوص آن شهر با کشور را تهیه نمایند، ایران از جمله کشورهایی است که دارای تاریخچه غنی و تمدن و فرهنگ کهنی می باشد که در هر شهری که سفر کنی می توانید سوغات ارزشمندی را برای خود و دوستانتان تهیه نمایید. در ادامه با سوغاتی های مخصوص هر شهر در ایران آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

سوغات استان تبریز

آذربایجان شرقی از استان های ایران که در شمال غربی کشور قرار گرفته این استان دارای آب و هوای کوهستانی و خاکی حاصلخیز می باشد به همین دلیل دارای محصولات کشاورزی و باغی متنوع و با کیفیتی می باشد، علاوه بر محصولات گیاهی، شهر تبریز دارای صنایع دستی نظیر فرش های دستباف بی نظیری می باشد، که حاصل دست رنج و هنر دختران و زنان این استان می باشد، فرش از برترین محصولات استان آذربایجان شرقی و از درخشان ‌ترین کالاها برای خرید و بعنوان سوغاتی ارزشمند این خطه بشمار می رود. از دیگر سوغات ‌های تبریز می توان به انواع شیرینی‌ هایی نظیر قرابیه، نوقا، ریس و قند پنیری و آثار معرق و منبت و کفش چرم اشاره کرد که از معروف ترین آثار با ارزش تبریز می باشد.

سوغات استان اصفهان

اصفهان معروف به نصف جهان از استان هایی که در بین ایرانیان زبانزد است چه از لحاظ جاذبه های طبیعی چه بناهای تاریخی و چه سوغاتی های بی نظیرش، اصفهان دارای سوغاتی های متفاوتی از صنایع دستی و خوراکی می باشد، از مشهورترین سوغاتی های اصفهان می توان به گز، پولکی، شیرینی کرکی، سوهان عسلی و گلاب کاشان و صنایع دستی جذاب همچون آثار منبت‌ کاری، خاتم‌ کاری و پارچه ‌های قلم‌ کار، ظروف مسی، آثار ملیله ‌گری و کاشی‌ سازی و ... می باشد.

سوغات استان آذربایجان غربی

آذربایجان غربی از بزرگترین استان های کشور که دارای سوغات ‌های متنوع و فراوانی می باشد، از معروف ترین سوغات این استان می توان به انواع مختلفی از نقل ارومیه از جمله نقل گل ‌محمدی، نقل زعفرانی، نقل بیدمشکی و… که محبوب ترین و معروف ترین سوغات این استان می باشد اشاره کرد، لازم است بدانید حلواهای ارومیه هم بی نظیرترین سوغاتی این استان می باشد و از دیگر سوغات این استان می توان به انواع عرقیات گیاهی، شیرینی ‌های خوشمزه مانند سوجوق و نان‌ های سنتی و صنایع دستی چوبی و فرش اشاره کرد.

سوغات استان اردبیل

اردبیل نیز دارای سوغات ارزشمندی می باشد که گردشگران در این استان می توانند سوغاتی های با ارزشی را تهیه نمایند، از معروف ترین سوغات این استان می توان به عسل اردبیل اشاره کرد که عسلی با کیفیت و مرغوبی بشمار می رود، علاوه بر عسل، حلوای زنجبیلی، قچکورگی و حلوای سفید و سیاه نیز از خوشمزه ترین شیرینی های این استان می باشد از صنایع دستی استان اردبیل نیز می توان به لباس‌های سنتی، ظروف مسی و نقاشی روی چرم اشاره کرد.

سوغات استان ایلام

شیرینی ‌هایی نظیری همچون بژی برساق، کله کنجی و حلوای بگل، نان گرده و نان ساج و ترخینه ‌های خشک از خوشمزه ترین سوغاتی های ایلام می باشد، ایلام از صنایع دستی ارزشمندی همچون گیوه و گلیم برجسته نیز می باشد که طرفداران بسیاری دارد.

سوغات استان بوشهر

از زیباترین و دیدنی ‌ترین استان‌های جنوبی کشور استان بوشهر می باشد، از سوغات معروف در جنوب کشور می توان به ماهی های تازه و لذیذ دریای خلیج فارس اشاره کرد، که از محبوب ترین سوغات بشمار می رود، انواع ماهی و میگو را می توانید در بازار ماهی فروشان در بوشهر تهیه نمایید، خرما و خارک نیز جزو اصلی ‌ترین سوغاتی‌ های بوشهر می باشد، حصیربافی و عبابافی نیز از صنایع دستی بوشهر بشمار می رود.

سوغات استان چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری از سرسبز تریت استان های کشور که دارای سوغاتی های بی نظیری همچون بادام درختی، عسل و قره قوروت که از سوغاتی های خوراکی آن می باشد و قالی، گلیم و گبه نیز از صنایع دستی ارزشمند این شهر می باشد. جالب است بدانید گز نیز از دیگر سوغاتی ها معروف در شهر کرد استان چهارمحال و بختیاری می باشد و فقط سوغات اصفهان بشمار نمی رود. 

سوغات استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی از استان هایی که دارای سوغاتی های بسیار زیاد ومتنوعی می باشد، از معروف ترین آن ها می توان به زعفران اشاره کرد که از سوغات اصلی این استان می باشد،  علاوه بر زعفران می توان به عناب، انار، زرشک و نقل و نبات، ادویه و خشکبار، اشاره کرد. صنایع دستی استان خراسان رضوی نیز بسیار متعدد و متفاوت می باشد که می توان به جانماز، عطر، تسبیح، مهر، انواع انگشترهای تزئینی و فیروزه اصل نیشابور که از با ارزش ترین سوغات های استان خراسان رضوی می باشد.

سوغات استان خراسان شمالی

از بی نظیر ترین سوغاتی های بجنورد می توان به انواع آب نبات اشاره کرد که از اصلی ترین سوغاتی های این استان می باشد، همچنین انگورهای بجنورد از خوشمزه ترین سوغاتی های خوراکی در این استان بشمار می رود، از دیگر سوغاتی های استان خراسان شمالی صنایع دستی آن می باشد که می توان فرش های دورو و گلیم های دیدنی و پرطرفدار می باشد.

سوغات استان خوزستان

خوزستان از استان ‌های زیبا و پرنشاط جنوب کشورمان که دارای آب وهوای بسیار گرمی می باشد، انواع خرما و کلیچه که نوعی نوع کلوچه محلی این استان می باشد از دیگر سوغات های اهواز کپوبافی، احرامی ‌بافی و گلیم افشار می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران اهواز در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

 

date_range سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 46 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0