{{ctrl.notification}}
Souvenirs of Bulgaria

سوغات بلغارستان

بلغارستان از کشورهای تاریخی در جنوب شرقی اروپا می باشد، بلغارستان دارای قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای جهان می باشد که بناهای تاریخی زیادی را در خود جای داده است، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی سوغاتی های بلغارستان بپردازد، خرید و تهیه سوغاتی و بازار گردی از هیجان ‌انگیزترین بخش‌ های سفر می باشد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

ادویه شرناسول بلغارستان

از معروف ترین و محبوب ترین سوغاتی های بلغارستان ادویه شرناسول می باشد این ادویه شامل گیاهانی مانند: آویشن، فلفل قرمز، شنبلیله و نمک می باشد، شرناسول از ادویه های معروف و مخصوص که در لیست سوغاتی های پرطرفدار در این کشور قرار دارد.

پنیر بلغاری

از معروف ترین سوغاتی های بلغارستان که در کشور ما هم آن را می شناسند، پنیر بلغاری می باشد، این پنیر سفید از شیر گاو یا گوسفند تهیه می شود و شباهت زیادی به پنیر فتای یونانی دارد، پنیر بلغاری از پنیرهای مورد علاقه مردم بلغارستان می باشد، جالب است بدانید برای صرف این پنیر باید حدود 60 روز از تهیه آن گذشته باشد، پنیر بلغاری در سالاد شوپسکا در بلغارستان زیاد استفاده می شود که دارای طعم بی نظیری می باشد.

گلیم بلغارستان

از معروف ترین صنایع دستی در بلغارستان گلیم بلغارستان می باشد که به دو صورت ماشینی و دستی تولید می ‌شود، گلیم دستی بلغارستان از جنس پشم است و گلیم ماشینی از نخ‌ های دیگر تولید می شود، این گلیم ها بسیار زیبا و جذاب که در رنگ های شاد و زیبایی طراحی و بافته می شود، لازم است بدانید قیمت گلیم‌ های دستی با گلیم ‌های ماشینی متفاوت است و قیمت گلیم های دستی  بالاتر از گلیم های ماشینی است، گلیم ‌ها را می توانید در فروشگاه‌ های سنتی بلغارستان تهیه نمایید.

منبت کاری بلغارستان

از دیگر سوغاتی های بلغارستان که دارای ارزش بسیار زیادی می باشد، منبت ‌کاری است، این هنر ارزشمند و محبوب بسیار گران بها می باشد و سوغات با ارزشی بشمار می رود، منبت کاری کنده کاری های بسیار زیبایی بر روی چوب و وسایل می باشد که توسط هنرمندان بلغاری نقش هایی روی آن حک می شود، شما می توانید این منبت کاری ها را به صورت تابلو، جعبه جواهرات یا حتی وسایل آشپزی تهیه نمایید.

چای گیاهی بلغاری

از دیگر سوغاتی های معروف در بلغارستان چای مورسالسکی می باشد، چای گیاهی مورسالسکی دارای خواص درمانی فوق‌ العاده‌ای می باشد که بیشتر در زمستان ها کاربرد دارد، در بلغارستان این چای را در عطاری ها بعنوان سوغات می توانید تهیه نمایید.

 

ظروف مسی مخصوص بلغارستان

از زیبا ترین و پرکاربرد ترین سوغات بلغارستان که در تمام فروشگاه های این کشور می توانید تهیه نمایید ظروف مسی می باشد که در شکل ‌های مختلفی به فروش می رسد، از پرطرفدارترین محصولان مسی در بلغارستان که ایرانی ها از آن زیاد تهیه می کنند قهوه جوش جذوه می باشد، که به همراه سینی و فنجان ها به فروش می رسد. این ظروف مسی قهوه جوش از جذاب ترین سوغاتی های بلغارستان بشمار می رود.

رومیزی های دستباف بلغارستان

از دیگر سوغاتی ها و صنایع دستی بسیار زیبا و اصیل که فرهنگ و رسوم مردم بلغارستان را به نمایش گذاشته است، رومیزی ‌های دستباف می باشد که توسط زنان هنرمند بلغاری در طرح ‌های زیبایی بافته می شود، این رومیزی ها دارای رنگ ‌ها و شکل ‌های زیبا و متفاوت می باشد که می توانید بعنوان سوغات تهیه نمایید.

 

محصولات چرمی بلغارستان

از محصولات چرمی فوق‌ العاده زیبا در بلغارستان که از سوغات های ارزشمند این کشور می باشد، محصولات چرمی است، هنر چرم دوزی از معروف ترین هنرهای رایج در این کشور می باشد، که در این هنر محصولاتی همچون کلاه، کیف، کفش، یا حتی وسایل تزئینی و پوشاک تهیه می شود. شما می توانید بعنوان سوغات از این محصولات چرمی تهیه نمایید.

عروسک سنتی بلغارستان

عروسک سنتی بلغارستان از دیگر صنایع دستی و سوغات محبوب در بلغارستان بشمار می رود و نشانی از فرهنگ این کشور می باشد، عروسک سنتی بلغارستان با لباس‌های محلی و طرح‌های مختلف در اندازه های ریز ودرشت توسط بانوان بلغاری درست می شود، این عروسک های زیبا رامی توانید در فروشگاه های این کشور بعنوان سوغات برای کودکان تهیه نمایید و جالب است بدانید در بلغارستان عروسک ‌های جن و پری هم در فروشگاه وجود دارد که از این عروسک ها برای مراسم‌ های خاص استفاده می شود.

محصولات پشمی بلغارستان

محصولات پشمی بلغارستان در نقش و نگارهای خاص و زیبا که مناسب برای فصول سرد می باشد که با پوشیدن آن ها از سرما در امان خواهید ماند، ازمحصولات پشمی می توان به جوراب ‌های پشمی، پلیورهای رنگارنگ و پتوهای زیبا اشاره کرد که می توانید بعنوان سوغات آنها را در فروشگاه های بلغارستان تهیه نمایید.

فلفل پز  بلغارستان

از جالب ترین سوغاتی های بلغارستان و البته عجیب ترین دستگاهی است بنام چاشکوپک که در اکثر خانه‌های بلغاری وجود دارد، این دستگاه یک یک دستگاه فلفل پز می باشد که از اختراعات بلغارستان بشمار می رود، فلفل های دلمه ایی از محبوب ترین غذاهای ارمنی ها می باشد به همین خاطر این  دستگاه توسط خود ارمنی ها اختراع شده است، این دستگاه معمولا در زمستان ها کاربرد دارد.

دیگچه سفالی بلغارستان

از دیگر سوغات بلغارستان می توان به دیگچه سفالی آن اشاره کرد این قابلمه سفالی کوچک به جایووش معروف می باشد، که در ایران نیز بسیار زیاد وجود دارد، این دیگچه ها اصالتا از محصولات و صنایع دستی بلغارستان می باشد، در ایران از این دیگچه های سفالی برای پخت دیزی استفاده می شود و در بلغارستان نیز برای تهیه و پخت غذایی همچون گوشت و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران وارنا از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

 

ظروف مخصوص سرامیکی بلغارستان

ظروف سرامیکی از دیگر سوغاتی های بلغارستان که از بی نظیرترین آثار و صنایع دستی در بلغارستان محسوب می شود، این ظروف سرامیکی در رنگ‌ هایی زیبای سبز و قهوه‌ ای در نقش های بی نظیر طراحی شده اند. شما می توانید بعنوان یک سوغات بی نظیر و جذاب از این ظروف سرامیکی تهیه نمایید.

date_range شنبه 22 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 34 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0