{{ctrl.notification}}
Silvana villa in Urmia

ییلاق سیلوانا ارومیه

استان آذربایجان غربی دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد و زیباترین مکان ‌های دیدنی و گردشگری را در خود جای داده است، اگر علاقه مند به گردشگری در طبیعت هستید در این مقاله با آس چارتر همراه باشید تا با یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی ییلاق سیلوانا در در جنوب غربی استان آذربایجان غربی آشنا شوید با ما تا پایات این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی ییلاق سیلوانا ارومیه

ییلاق سیلوانا در جنوب غربی استان آذربایجان غربی در دامنه ارتفاعات بلند مشرف بر خط مرزی ایران و ترکیه و در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه واقع شده است، ییلاق سیلوانا دارای منطقه ‌ای بکر و بسیار زیبا، سرسبز و تماشایی می باشد، ییلاق سیلوانا منطقه ای با اکسیژن خالص که می توانید ریه ها تان را از هوای تازه پر کنید، ییلاق سیلوانا از مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان غربی و جزو یکی از ۱۹ منطقه جهانی با اکسیژن خالص می باشد، از دیدنی ها و جاذبه های دیدنی در ییلاق سیلوانا وجود دریاچه های کوچک در پای کوه ها و رودخانه و آبشارهای زیبا می باشد.

نام گذاری ییلاق سیلوانا ارومیه

واژه سیلوانا دارای ریشه ‌ای ایتالیایی می باشد و به زبان ایتالیایی به معنای بهشت است و از دیگر معناهای آن دختر جنگل و منطقه ‌ای خوش ‌‌‌آب‌ و‌هوا می باشد، سیلوانا منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا که یکی از دلایل نامگذاری آن آب‌ و‌هوای دلپذیر و مطبوع آن می باشد، ییلاق سیلوانا همچنین به بهشت گمشده ایران نیز معروف می باشد.

پوشش گیاهی ییلاق سیلوانا ارومیه

ییلاق سیلوانا از جذاب ترین دیدنی ها و جاذبه های گردشگری در ارومیه که دارای طبیعتی سرسبز و منحصربفردی می باشد، ییلاق سیلوانا دارای پوشش گیاهی بی نظیری و سرسبزی می باشد از پوشش گیاهی این منطقه می توان به باغ های سیب، گلابی، گردو، زرد آلو، گیلاس، آلوچه، هلو، به و درختانی نظیر سیب وحشی ِگلابی وحشی ِبوته سماق، گردو، ِبلوط، زالزالک، بادام وحشی، سنجد و … اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی ییلاق سیلوانا ارومیه

ییلاق سیلوانا دارای چشم انداز زیبای چشمه ها و دریاچه ها و طبیعتی بکر می باشد، ییلاق سیلوانا از مناطق گردشگری که در فاصله ‌ای ۳۰کیلومتری در غرب ارومیه در دامنه کوه‌های بلندی در بین خط مرزی ایران و ترکیه قرار دارد، از لحاظ موقعیتی از شرق به شهر ارومیه و از غرب با شهر شمزینان ترکیه و از شمال با شهر سرو و از سمت جنوب در داخل کشور با منطقه دشتبیل شهرستان اشنویه منتهی می شود.

سوغات و صنایع دستی ییلاق سیلوانا ارومیه

ییلاق سیلوانا از مناطق بکر و گردشگری در غرب ارومیه آذربایجان غربی، که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی می باشد، ییلاق سیلوانا دارای سوغات و صنایع دستی بی نظیری می باشد که هنر دست مردم بومی این منطقه می باشد، شغل بیشتر مردم سیلوانا کشاورزی و دامپروری و زنبورداری می باشد، مرغوب ترین و بهترین عسل طبیعی ایران در این منطقه تولید می شود، ار دیگر سوغاتی های این منطقه می توان به فرش ، گلیم ، جاجیم ، کلاه و جوراب پشمی و فرآورده های لبنی مثل ماست، کره ، پنیر، روغن حیوانی و پشم اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری ییلاق سیلوانا ارومیه

ییلاق سیلوانا ارومیه بهشت گمشده ی ایران و سرزمین دریاچه‌ های کوچک می باشد، ییلاق سیلوانا دارای چشمه‌ های جوشان، مزارع دیمی و دشت ‌های سرسبز می باشد، در ییلاق سیلوانا باغ های میوه زیادی وجود دارد که دارای میوه های تازه و آب داری نظیر: سیب، گلابی، گردو، زرد آلو، گیلاس، آلوچه، هلو می باشد، همچنین سیلوانا در ناحیه ‌ای کوهستانی قرار دارد که برای کسانی که به کوهپیمایی علاقه مند هستند بهترین گزینه ارتفاعات سیلوانا می باشد. ییلاق سیلوانا جاذبه‌ اول گردشگری در ارومیه که هوای دلپذیر و طبیعت بکر آن گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، همچنین معروف ترین آبشار سولار توکلن که از مرتفع‌ ترین آبشارهای آذربایجان غربی می باشد نیز در این منطقه قرار دارد.

مسیر دسترسی به ییلاق سیلوانا ارومیه

برای دسترسی به ییلاق سیلوانا باید ابتدا به شمال غرب ایران شهر زیبای ارومیه بروید، بعد از اینکه به ارومیه رسیدید، باید به ۳۰‌ کیلومتری غرب ارومیه بروید، تا به ییلاق سیلوانا برسید، در این منطقه ییلاقی سرسبز و خوش‌ منظره در مقابل خود خواهید دید. برای رسیدن به ییلاق سیلوانا حدود یک ساعت زمان نیاز دارید.

بهترین زمان برای بازدید و سفر به ییلاق سیلوانا ارومیه

ارومیه دارای آب و هوای بسیار دلپذیر و مطبوعی می باشد که در هر فصلی شما می توانید به آن سفر کنید، ییلاق سیلوانا دارای مراتع سرسبز و طبیعتی زیبا و خوش‌ آب ‌و‌هوا می باشد، بهترین فصل برای سفر به ییلاق سیلوانا فصل بهار می باشد، در فصل بهار جویبارهای این ناحیه پر آب و گل ها شکوفه می ‌دهد. همچنین فصل تابستان نیز درختان باغ های ییلاق سیلوانا با میوه های تازه و آبدار و هوای بسیار مطبوع بهترین فصل برای سفر می باشد، جالب است بدانید ییلاق سیلوانا در فصل پاییز به اوج زیبایی می رسد در این فصل هوا نسبتا سرد می شود و اگر سفر در این فصل را دوست دارید می توانید در این فصل به ییلاق سیلوانا بروید و از زیبایی ها و مناظر جذاب در این ییلاق لذت ببرید. اما زمستان های ییلاق سیلوانا بسیار سرد و طاقت فرسات که نمی توانید سردی هوا را طاقت بیاورید. بنابراین زمستان فصل مناسبی برای سفر به ییلاق سیلوانا نمی باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران ارومیه در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

date_range سه شنبه 29 خرداد 1403 remove_red_eye 177 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0