{{ctrl.notification}}
Sightseeing attractions of Shahrood

جاذبه های دیدنی شاهرود

شهر شاهرود از زیباترین شهرهای استان سمنان می باشد، شاهرود از شهرهای محبوب ایران و بهشت طبیعت‌ دوستان در ایران شناخته شده است، شاهرود شهری پر از آثار تاریخی، بناهای مذهبی، کویر، کوهستان، آبشار، رودخانه، چشمه و جنگل ‌های سرسبز می باشد، شهری خوش آب و هوا و مملو از درختان چنار تنومند که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به جنگل‌ ابر، تپه رمل ‌های رضاآ باد، قله‌ شاهوار، نخلستان طرود، موزه‌ آب، بازار انارکی ‌ها، بازار شاهرود، دشت شقایق‌ های کالپوش، روستای پلکانی مجن، آبشار مجن، چشمه هفت ‌رنگ، مقبره‌ ی بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی، اولنگ و قطری، کویر حاج علی ‌قلی و چاه جم، زیستگاه یوزپلنگ ایرانی، کاروان‌ سرای میاندشت و … اشاره کرد. در این مقاله آس چارتر به معرفی چند مورد از جاذبه های دیدنی شاهرود می پردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر از معروف ترین جاذبه های دیدنی در شهر شاهرود که این جنگل از بکرترین و قدیمی ‌ترین جنگل ‌های ایران بشمار می رود، جنگل ابر در اقیانوسی از ابر پوشیده شده که به جنگل ابر معروف شده است. این جنگل رویایی کهنسال ‌ترین درختان را در خود جای داده که سن آنها به سه میلیون و ۳۰۰ هزار سال پیش به دوران ژوراسیک باز می گردد، جنگل ابر خاص ‌ترین گونه‌ های گیاهی و جانوری نادر را در خود جای داده است. اسب، خرس قهوه ‌ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، شوکا و بز از حیواناتی هستند که در این جنگل زیست می کنند. جنگل ابر در 45 کیلومتری شمال شاهرود در مسیر شاهرود به آزاد شهر و در 12 کیلومتری روستای ابر واقع شده است،

چشمه ی هفت رنگ مجن شاهرود

در 25 کیلومتری شمال شهر شاهرود چشمه ی زیبا و بی نظیر هفت رنگ مجن قرار دارد، این چشمه از زیباترین جاذبه های طبیعی در شاهرود که در میان دره ها و دامنه ی قله ی شاهوار قرار دارد و دارای آبی زلال و شفاف است، چشمه ی هفت رنگ مجن شاهرود دارای مواد معدنی گوناگونی می باشد و گونه های مختلف گیاهی و جانوری بسیاری در اطراف این چشکه زندگی می کنند. چشمه ی هفت رنگ مجن از جاذبه های پرطرفدار در شاهرود که گردشگران زیادی سالانه از آن بازدید می نمایند. 

موزه ی بزرگ شاهرود

موزه ی بزرگ شاهرود از دیگر جاهای دیدنی در شاهرود که در بتای تاریخی ساختمان شهرداری قرار دارد این بنای تاریخی حدود 100 سال قدمت دارد، موزه ی بزرگ شاهرود دارای دو قسمت باستان شناسی و مردم شناسی می باشد که مجموعه ای از آثار تاریخی و فرهنگی شاهرود را به نمایش گذاشته است، از آثار تاریخی در این موزه می توان به لباس ها و زیورآلات مردم منطقه و آثاری تاریخی با ارزشی از تپه های تاریخی شاهرود و سمنان که مربوط به هزار سال قبل از میلاد می باشد، اشاره کرد.

 

خانه ی یغمایی ها شاهرود

از خانه های تاریخی شاهرود خانه ی یغمایی ها است که حدود 100 سال قدمت دارد، این خانه ی تاریخی استاد مهدی حیدریان معمار یزدی ساخته شده است، معماری خانه ی یغمایی ها به سبک معماری یزد می باشد که دارای بادگیر، حیاط بادگیر، حوضخانه، اتاق های میهمان، ایوان و آب انبار و اتاق های زمستانه می باشد. خانه یغمایی‌ ها در خیابان تهران، خیابان ۸ شهریور قرار دارد.

پارک ملی خارتوران شاهرود

پارک ملی خارتوران شاهرود که به آفریقای ایران معروف است در 250 کیلومتری جنوب شرق شهرستان شاهرود در مجاورت استان خراسان قرار دارد و حدود یک میلیون هکتار وسعت دارد، منطقه ی حفاظت شده ی خارتوران دومین منطقه ی وسیع حفاظت شده در کشور و دومین منطقه ی بیوسفردر جهان بعد از سرنگتی آفریقا واقع در تانزانیا بشمار می رود و دارای پوشش گیاهی خاص و نادر و اکوسیستم متنوعی می باشد، در منطقه ی حفاظت شده ی خارتوران گونه های گیاهی و جانوری نادری زندگی می کنند. از جمله کمیاب ‌ترین حیوانات می توان به یوزپلنگ آسیایی، گورخر کمیاب ایرانی، بوستارد ایرانی و یوز که نوعی پرنده‌ ی کمیاب هستند، اشاره کرد.

 

بازار تاریخی شاهرود

از جمله دیدنی های شاهرود بازار تاریخی می باشد که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد و دارای معماری به سبک قاجاری ساخته شده و این بازار تاریخی سرپوشیده شامل چند کاروانسرا، بارانداز، مسجد و حمام، دو راسته اصلی به نام‌های راسته بازار و بازار انارکی‌ ها می باشد. بازار تاریخی شاهرود در خیابان جمهوری شاهرود قرار دارد. با تهیه بلیط هواپیما تهران شاهرود در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 آرامگاه بایزید بسطامی شاهرود

آرامگاه بایزید بسطامی شاهرود از دیگر بناهای تاریخی در شاهرود که متعلق به ابویزید طیفور بن عیسی بن آدم بن سروشان بسطامی معروف به بایزید بسطامی می باشد، بایزید بسطامی از عارفان بزرگ و نامی ایران که در خانواده‌ ای زرتشتی دیده به جهان گشود و که بعدها طی اتفاقات به دین اسلام رجوع کرد و به گسترش اسلام پراخت، آرامگاه بایزید بسطامی شاهرود در فاصله 5 کیلومتری از شهر شاهرود قرار دارد. آرامگاه بایزید بسطامی شاهرود در کنار آرامگاه امامزاده محمد قرار دارد.

سوغات و صنایع دستی شاهرود

در سفر به شاهرود و بازدید از جاهای دیدنی این شهر می توانید از دیگر جاذبه های دیدنی که این شهر سوغات و صنایع دستی متنوع آن می باشد، از سوغات و صنایع  دستی  شهر شاهرود می توان به سوغاتی های خوراکی نظیر: انواع نان مانند نان قندی و نان شیری، زرد آلوی خشک و دوشاب میوه ‌هایی مانند انگور و زردآلو و... اشاره کرد و از صنایع دستی آن می توان به انواع ظروف سفالی و سرامیکی، گلیم، جاجیم و دست بافت‌ های سنتی، دکوری ‌های منبت کاری و... اشاره کرد.

 

بهترین زمان سفر به شاهرود

شهر شاهرود دارای آب و هوای معتدل و گرم کویری است. به همین دلیل در اواخر بهار و تابستان این شهر برای سفر مناسب نمی باشد و اواخر زمستان و اوایل بهار که آب و هوا خنک تر است بهترین زمان برای سفر می باشد.

date_range سه شنبه 21 فروردین 1403 remove_red_eye 17 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0