{{ctrl.notification}}
Sights of SiahkolGilan

دیدنی های سیاهکل گیلان

استان گیلان از جذاب ترین و دیدنی ترین استان های کشور که دارای شهرها و روستاهای بسیار سرسبز، خوش آب و هوا و زیبایی می باشد، آس چارتر قصد دارد امروز به معرفی یکی از جذاب ترین جاذبه های بکر این استان دیدنی های سیاهکل می پردازد، شهرسیاهکل از دیدنی ترین مناطق بکر کوهستانی و جلگه‌ ای و طبیعی جذاب در شمال کشور می باشد، نام سیاهکل به معنی آبادی کنار کوه با شیب تند می باشد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دیدنی ‌های فراوان طبیعی و تاریخی شهر سیاهکل بیشتر آشنا شویم. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

قله درفک سیاهکل گیلان

درفک از جاذبه های دیدنی و طبیعی که نام قله ای در رشته ‌کوه البرز مرکزی استان گیلان می باشد، کوه درفک در بخش خورگام شهرستان رودبار و در منطقه جنگلی سیاهکل واقع شده است، کوه درفک دو هزار و 733 متر ارتفاع دارد، از دیدنی های اطراف قله درفک می توان به دیواره آهکی بلندی حدود 500 متر در ضلع شمالی قله، آتشفشان خاموش در انتهای خط الراس غربی البرز و غار یخ بر بالای کاسه درفک اشاره کرد، جالب است بدانید قله ی زیبا درفک خانه ای برای پرندگان مانند عقاب می باشد، در گویش دیلمی، گیلکی نام درفک به معنی عقاب و آشیانه می باشد.

 

آبشار بابا ولی سیاهکل گیلان

از جاهای دیدنی سیاهکل می توان به آبشار بابا ولی اشاره کرد، این آبشار در روستایی به همین نام قرار دارد، آبشار بابا ولی در حدود ۵ کیلومتری جاده دیلمان به آسیابر در ساحل رودخانه پاکرود واقع شده است، آبشار بابا ولی از جذاب ترین آبشارهای فصلی منطقه که بر اثر ذوب شدن برف در ارتفاعات اطراف به وجود می آید. آبشار بابا ولی دارای چشم ‌اندازی طبیعی زیبایی می باشد، این آبشار حدود۲۰ متر ارتفاع دارد.

کاروانسرای تی تی سیاهکل گیلان

از قدیمی ترین بناها و جاهای دیدنی و تاریخی سیاهکل می توان به کاروانسرای تی تی اشاره کرد، کاروانسرای تی تی به دوره صفویان باز می گردد که به دستور تی تی خانم عمه یکی از شاهان صفوی در منطقه ای بکر با چشم انداز بسیار زیبایی از مراتع سرسبز ساخته شده است، در ساخت این کاروانسرا از مصالحی همچون آجر و ملات گچ و ساروج ساخته شده است، معنی کلمه تی تی در زبان محلی شکوفه می باشد.

 

روستای پیرکوه سیاهکل گیلان

روستایی زیبا و کوهستانی بنام پیرکوه، که در فاصله ۶۷ کیلومتری سیاهکل قرار دارد، روستای پیرکوه از جاهای دیدنی سیاهکل دارای آب و هوایی خاصی می باشد که پیش بینی کردن آن امکان پذیر نیست، مردم روستای پیرکوه به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و از مهم ترین و معروف ترین محصولات آن می توان به گردو، گندم، جو و انواع میوه ها اشاره کرد، بهترین فصل بازدید از روستای پیرکوه فصل بهار می باشد که منظره و چشم انداز زیبایی را خواهید دید.

قلعه گرماور سیاهکل گیلان

در فاصله ۱۰۰۰متری ضلع غربی روستای گرماور در ۵۸ کیلو متری شهرستان سیاهکل از دیگر جاذبه های دیدنی سیاهکل قلعه گرمارو قرار دارد، این قلعه تاریخی در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح دریا بر بلندای کوهی بلند ساخته شده، قدمت قلعه تاریخی گرمارو به دوران پیش از اسلام باز می گردد، در قلعه گرمارو آثار تاریخی با ارزشی همچون سفالینه هایی به رنگ قرمز، نخودی و سفال های لعابدار آبی و سبز رنگ وجود دارد که می توانید آنها را از تزدیم ببینید که در سطح تپه به صورت پراکنده قرار گرفته است، قلعه گرمارو از مصالحی همچون خشت خام، قطعات سنگ تراش خورده، ملاط گل و آهک ساخته شده که متاسفانه از این بنای تاریخی فقط برج دیدبانی آن باقی مانده است.

 

منطقه شکارممنوع دیلمان سیاهکل گیلان

منطقه شکار ممنوع دیلمان در ‌۱۰ کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل واقع شده، و مساحتی حدود ‌۴۴۸۸۵/۹۹ هکتار دارد، در منطقه شکار ممنوع دیلمان گونه های گیاهی و جانوری مختلفی همچون مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، شغال، گراز، گربه جنگلی، سمور و رودک زیست می کنند، این منطقه از سال 1374 به منطقه ممنوعه تبدیل شده و تا اکنون نیز ادامه دارد، از پوشش گیاهی این منطقه نیز می توان به درختانی همچون افرا، ممرز، پلت، شیردار، راش، توسکا، لیلکی، صنوبر، انار، تمشک، شب خسب، ون، شمشاد، گردو و ملج اشاره کرد.

قلعه کوتول شاه سیاهکل گیلان

از دیگر جاذبه های تاریخی شهر سیاهکل قلعه تاریخی کوتول شاه در نزدیکی روستای موشای مالفجان در ارتفاع 30 متری بر فراز یک کوه صخره ای می باشد، قلعه کوتول شاه از دیدنی ترین جاذبه های سیاهکل که دارای معماری بی نظیری می باشد، از بخش های مختلف قلعه کوتول شاه می توان به برج های دید بانی، آب انبار، اتاق های جناغی و قوسی آن اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

خانه عضدی سیاهکل گیلان

از قدیمی ترین خانه های سیاهکل خانه عضدی است که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد، خانه عضدی در زیربنای 212 متر مربع ساخته شده، خانه عضدی دارای معماری اصیل ایرانی و دارای 2 طبقه و 13 اتاق می باشد، خانه عضدی در مرکز شهر و در خیابان 16 متری واقع شده است، این خانه تاریخی دیدنی در سال 1384 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

حمام تاریخی دیلمان سیاهکل گیلان

از دیگر جاذبه ها و بناهای تاریخی سیاهکل حمام تاریخی دیلمان می باشد، حمام تاریخی دیلمان مربوط به دوران صفویه می باشد و در ارتفاع 1466 متری و در نزدیکی ورودی دیلمان و 60 کیلومتری سیاهکل واقع شده است، حمام تاریخی دیلمان دارای معماری و تزئینات بسیار زیبایی نظیر تزئینات گچ بری و آینه کاری های جذاب می باشد، حمام تاریخی دیلمان نیز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پناهگاه سنگی گیلارکش سیاهکل گیلان

در 37 کیلومتری سیاهکل قسمت شمالی روستای گیلارکش پناهگاه سنگی گیلارکش قرار دارد که از دیگر جاذبه های شهر سیاهکل محسوب می شود، این پناهگاه دارای یک دهانه به طول یک و نیم و عرض دو متر می باشد و در منطقه ای کوهستانی بسیار سردی قرار گرفته است. این مکان در این کوهستان پناهگاهی برای چوپانان آن منطقه می باشد.

date_range شنبه 04 فروردین 1403 remove_red_eye 1695 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0