{{ctrl.notification}}
Sights of Shahrekord

دیدنی های شهرکرد

در این مقاله از آس چارتر قصد داریم به معرفی یکی از جذاب ترین شهرهای دیدنی در ایران بپردازیم، شهرکرد از شهرهای سرسبز و زیبای ایران در استان چهارمحال و بختیاری که دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد، شهرکرد دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد و قدمت آن به حکومت ساسانیان و اشکانیان باز می گردد، شهرکرد دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان می باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، شهرکرد مرتفع ‌ترین مرکز استان ایران که به بام ایران معروف می باشد، در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی در شهرمرد می پردازیم. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

پل زمان خان شهرکرد

از جاذبه های دیدنی و تاریخی در شهر کرد، بنای تاریخی پل زمان خان می باشد، پل زمان خان در دو دوره ساسانیان و اشکانیان در سال ۱۰۲۲ هجری قمری توسط کارگزاران حکومت ساسانی ساخته شد و در سال ۱۳۲۲ هجری قمری دوره اشکانیان توسط حاج عبدالحسین قزوینی مالک قریه چمعالی مرمت گردید، پل زمان خان دارای دو دهنه هشت متری می باشد و بر روی زاینده رود قرار دارد، در این روستا می توانید به تفریحات قایق سواری و رفتینگ بپردازید و از طبیعت بکر اطراف لذت ببرید. پل تاریخی زمان خان در فاصله ۲۷ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

 

پارک ملی تنگه صیاد شهرکرد

از دیگر جاهای دیدنی شهرکرد می توان به تنگه صیاد اشاره کرد، این جاذبه ی دیدنی در فاصله‌ ۱۵ کیلومتری از شهرکرد قرار گرفته است،  پارک ملی تنگه صیاد در مسیر شهرکرد به اصفهان قرار دارد و بعنوان یک منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگه صیاد مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد، از پوشش گیاهی این منطقه می توان به گون، کرک، جاز اشاره کرد که از گونه های گیاه انحصاری در ایران می باشند، قوچ، میش، پلنگ، کل و بز نیز از گونه های جانوری پارک ملی تنگه صیاد می باشند، پارک ملی تنگه صیاد دارای آب و هوای معتدل و دلپذیری می باشد، پارک ملی تنگه صیاد با طبیعتی بکر و دیدنی محل بسیار مناسبی برای طبیعت گردان و گردشگران می باشد.

قلعه دزک شهرکرد

از جاهای دیدنی شهرکرد در استان چهارمحال بختیاری قلعه دزک می باشد، قلعه دزک از قلعه‌ های زیباو تاریخی با معماری زیبا و بی نظیر که قدمت آن به دوره قاجار بازمی گردد، جالب است بدانید علامه دهخدا در حدود مدت شش ماه در قلعه دزک سکونت کرده و در این مدت وی کتاب امثال و حکم را با توجه به قلعه دزک و الهام گرفتن از قلعه نوشته است.

 

مسجد جامع شهرکرد

مسجد جامع شهرکرد از دیگر بناهای تاریخی در شهرکرد که در مساحتی حدود ۲۵۰۰ متر مربع در قرن ۱۳ هجری قمری به دستور فرمان حاج محمد رضا خان ساخته شده است، مسجد جامع شهرکرد دارای معماری سنتی و طراحی بی نظیری می باشد، تزئینات و کاشی ‌کاری‌ های هفت رنگ بسیار زیبا از تزئینات این مسجد می باشد، مسجد جامع شهرکرد دارای سه ورودی در شمال، شرق و غرب می باشد. مسجد جامع شهرکرد از جاهای دیدنی در شهر کرد که گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

خانه ستوده چالشتری شهر کرد

خانه ستوده چالشتری از بناهای تاریخی ارزشمند در ۸ کیلومتری شمال شرق شهرکرد می باشد، این خانه تاریخی مربوط به دوران صفوی و قاجار می باشد و دارای معماری تلفیقی از هنر ایرانی و اروپایی می باشد، خانه ستوده چاشتری دارای نقوش زیبایی از خوشه ‌های انگور و صحنه های شکار و سوارکاری بهرام گور ‏پادشاه ساسانی را در خود جای داده است و در ورودی خانه هشت ستون قرار دارد. خانه ستوده چالشتری امروزه بعنوان یک موزه مورد استفاده قرار گرفته است، خانه ستوده چالشتری دارای سه موزه آثار سنگی، موزه کار و زندگی و موزه مردم ‌شناسی می باشد.

موزه باستان شناسی شهر کرد

از جاهای دیدنی شهرکرد و از بناهای تاریخی مربوط به دوران پهلوی حمام پرهیزکار می باشد، حمام پرهیزگار از بناهای دیدنی و تاریخی در ایران که در دهه ۲۰ هجری شمسی ساخته شده است، حمام پرهیزکار در دهه ۳۰ هجری شمسی توسط خانواده‌ آزاده وقف شد و بعدها به موزه باستان شناسی تغییر کاربری داد، که امروزه در آن آثار تاریخی با ارزشی در آن نگه داری می شود، از این آثار می توان به ابزارهای سنگی متعلق به دوران نوسنگی، مجسمه‌ های گلی با پیشینه ۹۰۰ ساله، ابزار و ظروفی مربوط به هزاره دوم و پنجم قبل از میلاد اشاره کرد.

دریاچه شلمزار شهر کرد

در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد در جنوب شرقی شهر شلمزار از توابع شهرستان کیار از جذاب ترین جاهای دیدنی شهرکرد دریاچه شلمزار قرار دارد،  دریاچه شلمزار از جاذبه‌ های گردشگری شهرستان کیار که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، به همین دلیل این جاذبه ی طبیعی بسیار زیبا دارای امکانات رفاهی بی نظیر مانند: ماهیگیری، پارک بازی کودکان، آلاچیق ‌های متعدد، باغ زیبای پرندگان و مزارع توت فرنگی و زعفران می باشد. دریاچه شلمزار همچنین دارای دو رودخانه که یکی به سمت مرکز شهر و دیگری به سمت روستای دستنا می باشد.

آبشار دره عشق شهر کرد

آبشار دره عشق در ۱۳۰ کیلو متری شهرکرد منطقه مشایخ شهرستان اردل مجاور روستای دره عشق واقع شده است، آبشار دره عشق از دل کوه بیرون می آید و دارای 100 متر ارتفاع می باشد که آب با سرعت بسیار بالایی از دل کوه به بیرون می جهد، آبشار دره عشق دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیاد و طبیعتی بکری می باشد که می توان به انارستان و شالیزارهای روستای دره عشق و دورک اناری اشاره کرد. با تهیه بلیط هواپیما مشهد کرمانشاه از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید

چشمه دیمه شهرکرد

چشمه دیمه از جاذبه های دیدنی در شهرکرد که از اصلی ترین چشمه‌ هایی که آب زاینده‌ رود را تامین می ‌کند، چشمه دیمه دارای آبی زلال مواد مغذی و املاح معدنی بالایی می باشد، چشمه دیمه شهرکرد دارای مناظر بی نظیر در اطرافش می باشد و از امکانات مناسبی نیز برخوردار می باشد، گردشگران می توانند در این اطراف این چشمه کمپ . چادر بزنند و شب را به راحتی می توانند اقامت کنند. چشمه دیمه شهرکرد بعنوان یکی از جاذبه های طبیعی در فهرست میراث طبیعی ایران نیز ثبت شده است.

date_range یکشنبه 02 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 57 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0