{{ctrl.notification}}
Sights of Kurdistan

جاذبه ‌های دیدنی کردستان

کردستان از استان های گردشگری و توریستی در غرب و شمال غربی کشور می باشد، کردستان از استان‌ های کردنشین که با داشتن طبیعتی منحصربفرد و دیدنی گردشگران و توریست های زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند، کردستان دارای طبیعتی بی نظیر که در ادامه آس چارت به معرفی جاذبه های دیدنی و گردشگری کردستان می پردازد تا ادامه این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

روستای اورامان کردستان

روستای اورامان از جاهای دیدنی استان کردستان می باشد که در بین دو استان کردستان و کرمانشاه و کشور عراق قرار گرفته است، روستای اورامان در منطقه ای کوهستانی در میان کوه‌ها و دره‌ها واقع شده و جزو اولین و پرطرفدارترین و معروف ‌ترین روستاهای کشور بشمار می رود، روستای اورامان دارای قدمتی حدود ۴۰ هزار ساله که بعنوان یک منطقه تفریحی و گردشگری در این استان بشمار می رود، روستای اورامان دارای بافت و خانه های چوبی آجری می باشد که تا نوک قله قرار گرفته اند و روستای اورامان از نظر بافت تاریخی شباهت زیادی به روستای ماسوله دارد، اگر می خواهید از این روستا بازدید نمایید بهتر است در فصل های تابستان و بهار به این روستا سفر کنید. روستای اورامان دارای چندین چشمه و آبشار و رودخانه می باشد.

دریاچه سد قشلاق کردستان

دریاچه سد قشلاق یا دریاچه وحدت از دیگر جاذبه های دیدنی در استان کردستان که در 20 کیلومتری شمال سنندج قرار گرفته است، دریاچه سد قشلاق از مهم‌ ترین جاذبه های گردشگری در کردستان که دارای زیباترین چشم‌ اندازهای طبیعی می باشد، دریاچه سد قشلاق در مسیر جاده بانه به سقز قرار دارد و دارای منظره ای زیبا و درختکاری شده و کوه های زیبا می باشد، اطراف دریاچه سد قشلاق مراکز تفریحی ورزشی زیادی ساخته شده که می توانید از امکانات رفاهی آن بهره مند شوید از تفریحات لذت بخش در این دریاچه قایق سواری، ماهیگیری و دیگر تفریحات آبی می باشد.

پیست اسکی بین ‌المللی نسار کردستان

از دیگر جاذبه های دیدنی در کردستان پیست اسکی بین ‌المللی نسار می باشد، پیست اسکی بین ‌المللی نسار در دامنه کوه نسار که شمال غرب بیجار قرار گرفته و از بهترین گزینه ها گردشگری در زمستان بشمار می رود، پیست اسکی بین ‌المللی نسار به دلیل نوع ساخت و رعایت شدن ول و پارامترهای فنی به یک پیست اسکی بین ‌المللی تبدیل شده که در آن بازی های بین المللی برگزار می شود.

پارک آبیدر کردستان

پارک آبیدر کردستان از دیگر دیدنی ها در این استان می باشد، پارک آبیدر یکی از تفرجگاه های معروف و محبوب سنندج که در آن تفریحات مهیجی همچون تله ‌کابین و رستوران و مهمان ‌سرا، چای‌ خانه،  پارک کودک و اتاق نگهبانی، سرویس‌های بهداشتی و ... می باشد. در این پارک امکان برپایی چادر نیز وجود دارد. پارک آبیدر کردستان پوشش گیاهی متنوعی از درختان زبان گنجشک، کاج سیاه، سرو نقره ‌ای، سرو خمره‌ ای و اقاقیا می باشد، از جاذبه‌های گردشگری پارک آبیدر کردستان می توان به پارک امیریه، پارک امانیه، پارک کودک، چشمه کانی شفا، کانی بانتا، کانی ماماتکه، کوچک قرآن، چشمه خضر زنده، هفت آسیاب، پارک بان شلانه و جنگل گویزه کویر، پارک مشاهیر و همچنین بزرگ ‌ترین سینمای روباز جهان با پرده ‌ای در ابعاد ۲۵ متر در ۱۲ متر ... اشاره کرد.

آبشار گویله کردستان

از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری وطبیعی در کردستان آبشار گویله می باشد، آبشار گویله در ۲۰ کیلومتری مریوان و در نزدیکی روستای گویله قرار دارد، آبشار گویله در دل جنگل‌های سرسبز و انبوه منطقه مرزی کردستان قرار گرفته و از مقاصد گردشگری محبوب در این استان بشمار می رود، آبشار گویله دارای طبیعتی بکر و منظره ای جذاب می باشد که دارای ارتفاعی حدود ۵۰ متر می باشد که با جریانی تند و خروشان به داخل دره می ریزد.

حمام شیشه کردستان

از دیگر جاهای دیدنی سنندج بنای تاریخی حمام شیشه می باشد، حمام شیشه کردستان از بناهای عمومی و قدیمی که مربوط به دوره قاجاریه و یا متعلق به دوران زندیه می باشد، حمام شیشه برخلاف اسمش از مصالحی همچون سنگ، گچ و ملات ساخته شده، اما به دلیل استفاده شدن از شیشه ‌های رنگی زیبا در این حمام به این نام معروف شده، حمام شیشه سنندج تا  قبل از انقلاب در بخش ‌های مردانه و زنانه فعالیت داشته و یک سال بعد از پیروزی انقلاب در حمام بسته شده، در سال ۱۳۸۳ از سوی اداره کل میراث فرهنگی حمام شیشه مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و امروزه بعنوان یک اثر تاریخی در تماشای عموم قرار گرفته است، حمام شیشه به شماره ۲۸۳۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. حمام شیشه دارای معماری سنتی می باشد و از بخش های همچون فضاهای ورودی، راهروهای ارتباطی، هشتی، بینه، سربینه، حمام گرم با ستون ‌های سنگی، سکوها، آب‌ نماهای گرم و سرد، خزینه، رخت ‌کن، حجره و گرم‌ خانه تشکیل شده است. با تهیه بلیط هواپیما تهران سنندج در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

قلعه قمچقای کردستان

از دیگر جاهای دیدنی در کردستان که در کوهی بلند در منطقه ‌ای سرسبز قرار گرفته، قلعه قمچقای می باشد، قلعه قمچقای دارای قدمت طولانی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد می باشد، قلعه قمچقای از بناهای تاریخی که در گذشته های خیلی دور دارای یک راه ارتباطی بود و این راه گذرگاه باریک و تنها راه ارتباطی قلعه با خارج از قلعه بود، قلعه قمچقای دارای دیواره‌هایی به ارتفاع ۲۰۰ متر می باشد، در قلعه قمچقای کتیبه ‌ای کشف شده که جزو قدیمی ‌ترین کتیبه‌ های نیمه تصویری ایران بشمار می رود و نقش هیروگلیف و به خط هراتیک بر روی آن حک شده است. قلعه قمچقای در سال ۱۳۶۵ هجری شمسی به فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

زیارتگاه حمزه عرب کردستان

از دیگر جاذبه ‌های گردشگری کردستان زیارتگاه حمزه عرب می باشد، زیارتگاه حمزه عرب دارای چشم اندازی زیبا در بالای کوهی بنام حمزه عرب در ارتفاع 2640 متر از سطح دریا قرار گرفته است، امامزاده حمزه عرب‌ درسال ۹۷۳ هجری شمسی طبق وصیت‌ نامه خودش در این زیارتگاه به خاک سپرده شده، مردم محلی این منطقه احترام خاصی به امامزاده حمزه عرب قائل هستند، برای دسترسی به زیارتگاه حمزه عرب کردستان باید ۶۰۰ پله را بالا بروید.

 

date_range پنجشنبه 21 تیر 1403 remove_red_eye 68 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0