{{ctrl.notification}}
Sights of Hormozgan

دیدنی های هرمزگان

هرمزگان از استان های باصفا و جذاب که یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری ایران در جنوب کشور بشمار می رود، هرمزگان دارای جاهای دیدنی بسیار زیادی می باشد از جزایر زیبای جنوبی تا شهرهای تاریخی و مناطق بکر طبیعی و آثار تاریخی با ارزش که این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده است، در ادامه آس چارتر در این مقاله قصد دارد به معرفی دیدنی های جذاب در هرمزگان بپردازد با ما در این مقاله همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

قلعه فین

قلعه فین از بناهای تاریخی در هرمزگان که در شهرستان فین قرار دارد، قلعه فین از جاهای دیدنی استان هرمزگان که بر روی تپه ‌ای مرتفع در فاصله ۹۵ کیلومتری از بندر عباس در بخش فین قرار دارد، قلعه فین دارای دیوارهای مستحکم و بلند می باشد که در گذشته جنبه نظامی داشته‌، قدمت قلعه فین طبق آثار به دست آمده به قرون میانه اسلامی باز می گردد، قلعه فین دارای ارزش بالای تاریخی می باشد که در سال ۱۳۸۱ با شماره ۷۲۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آدرس قلعه فین: استان هرمزگان، ۹۵ کیلومتری بندر عباس، بخش فین

شهر زیرزمینی کاریز

از دیگر دیدنی های استان هرمزگان شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش می باشد، شهر زیرزمینی کاریز حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و تنها بنای موجود در جهان می باشد که دارای معماری جالب و شگفت انگیزی می باشد که از صدف و مرجان‌های کاملا اصل و طبیعی در ساخت آن استفاده شده، صدف‌ها و مرجان‌ هایی که در ساخت این بنا استفاده شده حدود ۲۷۰ تا ۵۷۰ سال عمر دارد، سقف شهر زیرزمینی کاریز ۸ متر ارتفاع و این شهر در عمق ۱۶متری زیر زمین قرار دارد، در شهر زیرزمینی کاریز آب شیرینی نیز جریان دارد که اهالی منطقه به ‌عنوان آب شامیدنی از آن آب استفاده می‌ کنند.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز: استان هرمزگان، کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش

عمارت فکری

از جمله جاهای دیدنی هرمزگان عمارت فکری می باشد، عمارت فکری دارای معماری زیبا و تاریخی که در ساخت آن از الگوهای اصیل معماری جنوب بهره گرفته شده، عمارت فکری مربوط به اواخر دوره قاجاریه که توسط یکی از تجار معروف بندرلنگه عبدالواحد فکری ساخته شد، عمارت فکری در گذشته بعنوان سکونتگاه و مرکز تجارت و بازرگانی کاربری داشته، عمارت فکری دارای چشم ‌انداز بی نظیری می باشد و دارای بادگیرهای بلند و زیبایی می باشد، خانه فکری حدود ۳۴۰۰ متر مربع مساحت و زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع می باشد و از بخش های عمارت فکری می توان به دو بخش اندرونی و بیرونی، پنج بادگیر، دو زیرزمین، ۲۵ اتاق و حیاط مرکزی اشاره کرد، عمارت فکری بعنوان یک اثرتاریخی در بندر لنگه که در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده و امروزه به موزه مردم ‌شناسی تبدیل شده است.

آدرس عمارت فکری: استان هرمزگان، بندر لنگه، محله پاکرتی ها، بلوار شهید چمران

موزه دکتر نادعلیان

موزه دکتر نادعلیان از جاهای دیدنی جزیره هرمز می باشد، موزه دکتر نادعلیان متعلق به حمد نادعلیان کارشناس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود، دکتر نادعلیان فعالیت‌های هنری خود را  در این موزه به نمایش گذاشته است، در این موزه دکتر نادعلیان فرهنگ و هنر بومیان جزیره هرمز همچون نقاشی روی کوزه، نقاشی روی شیشه، سوزن‌ دوزی، صنایع دستی زنان بومی، حجاری، چیدمان ویدئویی، کارهای تعاملی و... را به نمایش گذاشته، از زیباترین تصاویر در میان نقاشی‌های موزه می توان به نقش زنان جنوبی با لباس‌های سنتی و بومی اشاره کرد.

آدرس موزه دکتر نادعلیان: استان هرمزگان، جزیره هرمز، موزه دکتر احمد نادعلیان

مسجد جامع دلگشا

از مهمترین بناهای مذهبی بندرعباس مسجد جامع اهل سنت معروف به مسجد دلگشا می باشد، مسجد دلگشا از قدیمی ترین مساجد این استان و بزرگترین بندر ایران در جنوب کشور می باشد، مسجد جامع دلگشا دارای معماری خاص و فضای معنوی که تصاویر زیبای معماری ایرانی و اسلامی با المان‌های خاص مناطق جنوبی کشور را در آن خواهید دید، در سال ۱۶۲۲ نام این بندر گمبرون بود که سپاهیان شاه عباس به رهبری فرمانده ایرانی به نام امام قل خان به افتخار این پیروزی در شکست دادن پرتغالی ها بنام بندر عباس تغییر پیدا کرد.

آدرس مسجد دلگشا: استان هرمزگان، بندرعباس، بلوار طالقانی

غار خرسین

از مناطق دیدنی هرمزگان می توان به غار خرسین اشاره کرد، غار خرسین از سازه‌های طبیعی گنبد نمکی خرسین می باشد که در نزدیکی سیاهو قرار دارد، غار خرسین از بکرترین غارهای استان هرمزگان می باشد، از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف غار خرسین می توان به آبشارها و چشمه‌ها، بلورها و قندیل‌های گل کلم اشاره کرد، کوه نمکی خرسین نوعی گنبد نمکی می باشد که از بادام کوهی پوشیده شده، غار خرسین که در دل گنبد نمکی خرسین قرار دارد و اشکال انحلالی نمکی می باشد، از گنبد آب شوری سرچشمه می ‌گیرد، غار خرسین از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری استان هرمزگان محسوب می شود. برای بازدید از غار خرسین تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید.

 آدرس غار خرسین: استان هرمزگان، صد کیلومتری بندرعباس، نزدیک روستای خرسین

تنگه بنو

از جاهای دیدنی استان هرمزگان می توان به تنگه بنو اشاره کرد، تنگه بنو بهترین گزینه برای کوهنوردان و طبیعت ‌گردان می باشد، تنگه بنو دارای آبگیرها و حوضچه‌ های بکر و طبیعی و مناظر خیره‌ کننده می باشد، تنگه بنو دارای ۱۰ آبشار و ۱۲ حوضچه می باشد که می توانید در آن حوضچه ها به شنا و آب تنی بپردازید، تنگه بنو حدود سه تا پنج متر عمق دارد، برای بازدید از تنگه بنو تجهیزات لازم با خود به همراه داشته باشید، تنگه بنو از محبوبیت زیادی برخوردار است و می توانید در میان دیوارهای عظیم تنگه قدم بزنید و به تفریح بپردازید. با تهیه بلیط هواپیما تهران بندرعباس در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس تنگه بنو: استان هرمزگان، بدر لنگه، شهرستان لمزان

date_range دوشنبه 25 تیر 1403 remove_red_eye 386 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0