{{ctrl.notification}}
Shiraz Elephant Mansion

عمارت فیل شیراز

شیراز شهری زیبا و تاریخی که دارای آب وهوای دلچسب و جاذبه های گردشگری فراوان که از مقاصد محبوب گردشگری در ایران بشمار می رود، این شهر تاریخی با داشتن با ارزش ترین بناهای تاریخی همچون تخت جمشید که از بزرگ‌ ترین و معروف ترین بناهای تاریخی جهان می باشد تا جاذبه های طبیعی متعدد و شهر باغ و ادب ایران با بوی خوش بهار نارنج که هر گردشگری را مجذوب خود می کند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی عمارت فیل یکی از بناهای تاریخی در شیراز بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی عمارت فیل شیراز

عمارت فیل شیراز از بناهای تاریخی در شیراز که قدمت آن به حدود ۲۶۰ سال پیش یعنی اواخر حکومت زندیه و اوایل دوره قاجار باز می گردد، عمارت فیل شیراز دارای بنایی سنتی و تاریخی و معماری بی نظیر با پنجره ‌های ارسی و چوبی، درهای چوبی، کاشی های لاجوردی، گچبری های بسیار زیبا در اتاق ‌ها و حوض جذاب وسط حیاط که بسیار دیدنی و دلنواز است، عمارت فیل شیراز یک جای چند منظوره است می توان گفت امروزه از آن بعنوان یک اقامتگاه سنتی، بوتیک هتل از آن استفاده می شود، این عمارت تاریخی زیبا از سال ۱۳۹۷ بعد از بازسازی به اقامتگاهی زیبا و جذاب تبدیل شد، و اکنون به‌ عنوان یک اقامتگاه بوم‌ گردی در شهر شیراز فعالیت دارد.

 

اقامتگاه عمارت فیل شیراز

عمارت فیل شیراز بنایی تاریخی که در فهرست سازمان میراث فرهنگی هم به ثبت رسیده است امروزه بعنوان اقامتگاهی سنتی و بوم گردی در اختیار گردشگران قرار گرفته است، اقامتگاه عمارت فیل شیراز ۲ طبقه  دارای ۳ ساختمان و ۱۰ اتاق می باشد که در دور تا دور حیاطی زیبا این اتاق ها قرار گرفته اند، اقامتگاه عمارت فیل شیراز همچنین دارای سوئیت ‌های یک، دو و سه نفره به سبک زندیه و قاجاریه است که هر اتاق دارای طراحی متفاوتی می باشد، اقامتگاه عمارت فیل شیراز از متفاوت‌ ترین هتل ‎‌های شهر شیراز که علاوه بر طراحی زیبا و دیدنی اتاق های دلباز آن همچنین دارای امکانات متعدد رفاهی نیز می باشد. حوض بسیار زیبایی در مرکز حیاط این عمارت قرار دارد که اطراف آن چند میز و صندلی چوبی برای استراحت و پذیرایی از مهمان ها در نظر گرفته شده است.

امکانات اقامتگاه عمارت فیل شیراز

اقامتگاه عمارت فیل شیراز که از بهترین هتل های شیراز بشمار می رود دارای خدمات و امکانات رفاهی زیادی می باشد، که از این خدمات و امکانات می توان به روم سرویس، کافی‌ شاپ فضای باز، خدمات خانه‌ داری، کرایه اتومبیل با راننده، خدمات تهیه بلیط، خدمات تور، جعبه کمک های اولیه، اینترنت رایگان و نامحدود، روم سرویس، گشت غیررایگان، لباسشویی، غذای محلی، کپسول آتش ‌نشانی، فروشگاه صنایع ‌دستی و سوغات، کرایه اتومبیل بدون راننده، صبحانه رایگان، خدمات وای ‌فای، خدمات پذیرش ۲۴ ساعته، مینی‌ بار، گاوصندوق، رستوران، کافه، خدمات لاندری و خشک‌ شویی، سرویس رفت ‌و برگشت فرودگاهی، دوش و وان حمام، اتاق‌ های تمیز، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی فرنگی عمومی، تاکسی سرویس، صندوق امانات و گشت در شهر می باشد.

رستوران اقامتگاه فیل شیراز

اگر اهل شکم گردی هستید می توانید در رستوران اقامتگاه عمارت فیل شیراز غذایی خوشمزه و خوش عطری را سفارش داده و نوش جان کنید. در رستوران اقامتگاه عمارت فیل شیراز غذاهای سنتی و محلی شیراز با بهترین کیفیت سرو می ‌شود، از غذاهای خوشمزه در رستوران اقامتگاه عمارت فیل شیراز شیرازی پلو، شکرپلو، هویج پلو، قورمه به، اشکنه شیرازی، کوفته هلو، کلم پلو، لوبیا پلو شیراز می باشد. همچنین در پشت بام این عمارت چایخانه سنتی قرار دارد که بسیار جذاب و دیدنی و چشم‌ اندازی زیبا می باشد. در رستوران عمارت فیل شیراز همچنین جلسات و دورهمی های گوناگون و جلسات تجاری برگزار می شود، شما همچنین می توانید غذای خود را یا در حیاط در کنار حوض زیبا و گل های رنگارنگ و یا در رستوران در قسمت شاه نشین و یا در پشت بام این عمارت سرو نمایید که دارای چشم انداز زیبایی می باشد. ظرفیت فضای درونی حدود ۴۰ نفر  و ظرفیت فضای بیرون حداکثر ۷۰ نفر می باشد.

جاهای دیدنی در اطراف عمارت فیل شیراز     

عمارت فیل شیراز به مکان ‌های دیدنی و تاریخی شیراز نظیر نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، حمام وکیل و ارگ کریم‌ خان، خانه پرهامی نزدیک می باشد که می توانید با حدود 15 دقیقه پیاده روی به این جاذبه ها دسترسی داشته باشید. که در مقاله های بعدی ما در آس چارتر به معرفی این جاذبه های دیدنی خواهیم پرداخت.

 

بهترین فصل سفر به شیراز

اگر قصد سفر به شیراز را دارید بهترین زمان فصل بهار و اردبیهشت ماه می باشد که از عطر گل های بهاری آن سرمست شوید، در هر صورت شهر شیراز بخاطر داشتن آب‌ وهوای معتدل و مدیترانه‌ ای برای سفر در هر فصلی مناسب می باشد، اما اگر گرمی هوا در تابستان و یا سردی هوا در زمستان را نمی توانید تحمل کنید بهتر است در همان فصل بهار به سفر بپردازید و حتما از اقامتگاه عمارت فیل شیراز برای اقامت خود استفاده نمایید و اقامت در عمارتی سنتی و جذاب را تجربه نمایید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران شیراز را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

بهترین مسیر دسترسی به عمارت فیل شیراز

برای دسترسی به عمارت فیل در شیراز در هر مسیری که هستید می توانید با استفاده از وسایل نقلیه مختلف خود را به خیابان زند برسانید، اگر با خودروی شخصی به بازدید از عمارت فیل می روید نگران جای پارک ماشین خود نباشید، می توانید در نزدیکی عمارت از پارکینگ‌ های عمومی خیابان زند استفاده نمایید. عمارت فیل داخل کوچه ای قرار دارد و ورود خودرو به آن امکان پذیر نیست، شما می توانید از متر نیز استفاده کنید و بعد از پیاده شدن از مترو با کمی پیاده روی به عمارت فیل برسید.

date_range دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 remove_red_eye 60 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0