{{ctrl.notification}}
Shahandasht waterfall Mazandaran

آبشار شاهاندشت مازندران

استان سرسبز و چشم ‌نواز مازندران در شمال ایران قرار دارد، مازندران دارای طبیعت بی ‌نظیر و آب و هوای معتدلی می باشد و بعنوان قطب گردشگری کشور محسوب می شود، مازندران دارای جاذبه های طبیعی و بکر بسیار زیادی می باشد که گردشگران زیادی سالانه به استان مازندران و شهرهای آن سفر می کنند، استان مازندران دارای جاذبه هایی همچون دریای خزر، جنگل های سرسبز و کوهستانی، رودخانه ‌های پرآب، چشمه ‌های آب‌ معدنی، آبشارها، غارها و بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی می باشد، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی آبشار شاهاندشت بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

                                       

معرفی آبشار شاهاندشت مازندران

آبشار شاهاندشت مازندران از جاذبه های دیدنی که در جاده هزار و در نزدیکی روستای شاهاندشت می باشد، آبشار شاهاندشت از جاهای دیدنی مازندران که حدود ۵۱ متر طول دارد و دارای سه طبقه می باشد و از پر آب ترین آبشارهای دائمی و عظیم استان مازندران که از تنگه الیاس سرچشمه می گیرد وجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز روی کوهی هرمی شکل مشرف‌ به روستای شاهاندشت قرار دارد، آبشار شاهاندشت از هشت آبشار تشکیل شده که طول آبشار اول آن ۱۵ متر، آبشار دوم ۳۰ متر و آبشار سوم، چهارم و پنجم به ‌ترتیب دارای ۱۰، ۱۸ و ۱۲ متر طول دارد، آبشار ششم ۲۵ متر و آبشار هفتم ۲۰ متر و آبشار هشتم ۳۵ متر طول که در مجموع ۱۸۰ متر طول آبشار شاهاندشت می باشد، آبشار شاهاندشت بعنوان بلندترین آبشار استان مازندران از آثار ملی ایران به شمار می ‌آید.

جاذبه‌های اطراف آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار در مازندران می باشد، این آبشار دیدنی و طبیعی با طبیعت بکر و جذابش گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، در نزدیکی آبشار شاهاندشت جاذبه های دیدنی و جذاب دیگری نیز وجود دارد که می توانید به بازدید از دیگر جاذبه های اطراف آبشار بپردازید در ادامه با چند مورد از این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

 

قلعه ملک بهمن

قلعه ملک بهمن از جاذبه های تاریخی که در بالای یکی از عظیم ‌ترین قلاع کوهستانی البرز ایران قرار دارد، قلعه تاریخی ملک بهمن متعلق به حکام پادوسبانیان بود که در سال ۱۰۰۵ به دستور شاه عباس صفوی روی صخره‌ ای حدود ۲۲۰ متر بالاتر از سطح زمین ساخته شد، قلعه ملک بهمن از مصالحی مانند سنگ و ساروج، لاشه سنگ ‌های بزرگ و کوچک و ملاط گچ ساخته شده و دارای قسمت ‌های مختلفی می باشد. قلعه ملک بهمن به نام های ملکه قلاع یا ملک بهمن نیز معروف است، قلعه ملک بهمن به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۷۹ با شماره ۲۷۷۸ به ثبت رسید.

روستای شاهاندشت

از دیدنی ترین جاذبه های دیدنی در نزدیکی آبشار شاهاندشت روستای شاهاندشت می باشد، این روستا از تاریخی ترین روستاهای ایران که دارای جاذبه ‌های دیدنی و گردشگری بسیار زیادی می باشد، از جمله این دیدنی ها می توان به غار الیاس تنگه و غار کبوتر کلی و دشت شونا و تخته سنگی و خانه‌های تاریخی و گلی و همچنین امامزاده الیاس و چشمه خوزک و تکیه شاهاندشت اشاره کرد. در روستای شاهاندشت کتیبه‌های سنگی زیادی کشف گردید که با خط کوفی روی آن نوشته های حک شده است، امامزاده الیاس در دشتی کنار رودخانه و در نزدیکی روستا قرار دارد.

سه طاق

سه طاق از دیگر مکان های تاریخی در نزدیکی آبشار شاهاندشت می باشد، سه طاق ارتفاعی بسیار بالاتر از قلعه و آتشگاه در دیواره خاکی سنگی قرار دارد، این طاق ها هر کدام دارای هفت متر ارتفاع و پنج متر عرض و یک تا دو متر عمق دارند. این بنای تاریخی جذاب دست کند می باشندو به دست انسان ساخته شده اند.

منطقه مرتعی فلالس

فلالس از دیگر جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی آبشار شاهاندشت می باشد، منطقه مرتعی فلالس در ضلع شمال شرق منطقه امیری لاریجان در ارتفاع ۲۷۰۰ تا ۲۹۰۰ متری در بین رشته کوه‌ های البرز قرار دارد، آبشار ۵۰ متری برز در بین دو دیواره ی ۸۵ و ۱۰۰ متری قرار دارد، منطقه مرتعی فلالس دارای چشمه‌ های زیبا و جذابی می باشد و دارای پوشش گیاهی از انواع گیاهان دارویی و گل ‌های معطر و همچنین پلالس که همان فلالس می باشد پوشیده شده، منطقه مرتعی فلالس همچنین بعنوان یک زیستگاه حفاظت‌ شده که دارای پوشش جانوری نظیر حیواناتی چون بز کوهی و قوچ و خرس می باشد.

امکانات آبشار شاهاندشت مازندران

آبشار شاهاندشت از جاذبه های منحصربفرد و رویایی که دارای امکاناتی نظیر مغازه ‌های متعدد، سرویس بهداشتی، غذاخوری ‌ها و رستوران ‌های زیادی مانند رستوران فانوس کوهستان، نمکدون، چشم‌انداز، برادران، صحرا، سالاری و… می باشد.

بهترین زمان بازدید از آبشار شاهاندشت مازندران

برای بازدید از آبشار شاهاندشت می توانید در بهترین فصل و زمان از ایت آبشار بازدید داشته باشید، بهترین زمان بازدید از آبشار شاهاندشت که زمان مناسبی برای سفر می باشد فصول تابستان و بهار می باشد.

بهترین مسیر دسترسی به آبشار شاهاندشت مازندران

برای دسترسی به آبشار شاهاندشت در مازندران می توانید از دو مسیر استفاده نمایید، در مسیر اول می توانید از جاده هراز به شنگلده، جاده روستای شاهاندشت بروید و بعد از طی مسیری در در کنار رودخانه هراز خودروی خود را پارک کنید و بقیه مسیر را تا آبشار که حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد را پیاده روی کنید. در مسیر دوم از جاده هزار، نرسیده به شنگلده از پل روستای وانا، عبور کرده و وارد جاده روستای شاهاندشت بشوید و بعد از اینکه ماشین خود را در پارکینگ گذاشتید برای رسیدن به آبشار ۱۵ دقیقه پیاده ‌‌روی کنید. فاصله تهران تا آبشار شاهاندشت۹۶ کیلومتر حدود ۲ ساعت می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران رشت در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range دوشنبه 21 خرداد 1403 remove_red_eye 71 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0