{{ctrl.notification}}
Sera Monastery Gilan

صومعه سرا گیلان

استان گیلان دارای جاذبه ‌های بسیار دیدنی، آب و هوای پاکیزه و ملایم و طبیعت سرسبزی می باشد، صومعه ‌سرا از دیدنی ترین روستاهای جذاب در استان گیلان که در منطقه ‌ای جلگه‌ ای قرار گرفته است. صومعه سرا مساحتی برابر با ۶۰۰ کیلومترمربع دارد و در ۲۵ کیلومتری گیلان قرار دارد. در این مقاله آس چارتر به معرفی صومعه سرا می پردازد، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجه ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

بهترین فصل سفر به صومعه سرا

صومعه سرا در قلب استان گیلان قرار دارد، در همه‌ ی فصول می توانید به این روستا سفر و از آن بازدید نمایید، اما اگر گرمای تابستان و هوای شرجی این منطقه شما را اذیت می کند می توانید اوایل بهار و پاییز و اواخر تابستان به این شهر سفر کنید، هوای دلپذیر و بهشتی در صومعه سرا را در فصل بهار و ابتدای پاییز تجربه کنید. 

مسیر دسترسی به صومعه سرا

برای دسترسی به صومعه سرا می توانید از چند مسیر استفاده نمایید، صومعه سرا از شمال به انزلی و از جنوب به فومن منتهی می شود، اگر از تهران به سمت صومعه سرا حرکت می کنید باید از جاده قزوین به سمت رشت رفته و از آنجا از منجیل و امامزاده هاشم، به جاده فومن و سراوان عبور کنید و از کمربندی فومن به صومعه سرا برسید. ازتهران تا صومعه سرا حدود 4 ساعت زمان نیاز دارید.

جاذبه های دیدنی در صومعه سرا

شهر زیبای صومعه سرا از جاذبه های دیدنی و گردشگری در استان گیلان که در آن زمین ‌های کشاورزی، شالیزارها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و روستاهای بکر و زیبای متعدد و زیادی وجود دارد، صومعه سرا علاوه بر داشتن جاذبه های دیدنی دارای آب و هوای معتدل و دلپذیری نیز می باشد که می توانید با چند روز اقامت از آب وهوا این شهر لذت ببرید و از جاذبه های دیدنی آن نیز بازدید نمایید. در ادامه با چند مورد از دیدنی های صومعه سرا آشنا خواهید شد.

تالاب نرگستان

از دیدنی ترین جاذبه های صومعه سرا تالاب نرگستان می باشد، این تالاب زیبا در روستای زیبایی به همین نام قرار دارد، شما می توانید با طی مسیر خیلی کوتاهی از صومعه سرا به سمت این تالاب نرگستان بروید. تالاب نرگستان در سمت شمال صومعه سرا قرار دارد،

تالاب هند خاله

در ۱۵ کیلومتری شهر رشت دهستان هند خاله‌ قرار دارد، این تالاب زیبا و تماشایی زیستگاه پرندگان مهاجر بسیاری در فصل های پاییز و زمستان می باشد، تالاب هند خاله از جاهای دیدنی در صومعه سرا که لذت پیک نیک و اتراق کردن در این تالاب بسیار جذاب و دلپذیر می باشد.

تالاب سیاه درویشان

از دیگر تالاب های زیبا در صومعه سرا تالاب سیاه‌ درویشان می باشد، این تالاب دیدنی و جذاب دارای طبیعتی بی نظیر از جاهای دیدنی صومعه سرا بشمار می رود و لازم است بدانید این منطقه یک منطقه ی حفاظت شده می باشد، در این منطقه ی حفاظت شده جانوران و پرندگانی همچون لک لک، انواع آبزیان، فیلوش و خوتکای زیست می کنند، گردشگران می توانند در نزدیکی این تالاب به قایق سواری بپردازند و از کافه و رستوران‌ های اطراف نیز دیدن نمایند.

تالاب سیاه کشیم

از دیگر مناطق حفاظت شده توسط محیط زیست و از دیگر تالاب های زیبا و دیدنی در صومعه سرا تالاب سیاه کشیم می باشد، تالاب سیاه کشیم از بهترین زیستگاه ها برای تولید مثل پرستوها می باشد.

روستای کسما

از روستاهای زیبا و دیدنی در اطراف صومعه سرا روستای کسما می باشد، روستای کسما از روستاهای جذاب صومعه سرا که علاوه بر طبیعت زیبا و جذابش، چندین بقعه و حمام تاریخی نیز در خود دارد، روستای سرسبز کسما دارای قدمت زیادی می باشد، حمام تاریخی این روستا دارای ۹ گنبد می باشد که در طول روز نور آسمان را به داخل منعکس می کند و صحنه ای بسیار زیبا و دیدنی به وجود آورده است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران رشت را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

غذاهای محلی صومعه سرا

صومعه سرا دارای غذاهای سنتی و محلی بسیاز خوشمزه ای می باشد که می توانید در اقامتگاهی که اسکان دارید و یا از رستوران  های صومعه سرا غذای محلی و خوشمزه ای سفارش داده و نوش جان نمایید، از خوشمزه ترین غذاهای این شهر می توان به برنج اصیل ایرانی، باقلاقاتوق، پامادورقاتق، خوشکو واویج، چغرتمه، خولی، کباب ترش، ترش تره، پلا کباب و… اشاره کرد. که خوردن آنها تجربه ی بسیار منحصربفرد و جذابی را به شما هدیه می دهد. در کنار این غذاهای خوشمزه از سیر ترشی، زیتون پرورده، ترشی و سیر نیز استفاده کنید که لذت غذاخوردن را چند برابر می کند.

 

سوغات و صنایع دستی صومعه سرا

صومعه سرا نیز مانند دیگر شهرهای ایران دارای سوغات و صنایع دستی می باشد، از سوغاتی های با ارزش این شهر می توان به برنج درجه یک ایرانی که عطر و بوی آن در هنگام پخت هوش از سرتان می برد، علاوه بر برنج درجه یک می توان به چای خوش عطر، حلوای ضیا بر، نیشکر، انواع مرباها و ترشیجات شمالی، زیتون و رب اناراشاره کرد. از سوغاتی های دیگر صومعه سرا می توان به صنایع دستی نظیر لوازم چوبی، تابلوهای نقاشی و مینیاتوری، انواع وسایل حصیری، دست‌ بافته‌های پشمی و فرش‌‌های دست ‌باف اشاره کرد.

اقامت در صومعه سرا

شهر زیبای صومعه سرا دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی می باشد که برای بازدید از آنها نیاز به چند شب اقامت دارید، از این رو می توانید از سوئیت، خانه روستایی، کلبه چوبی و ویلاهای لوکس و استخردار برای اقامت خود رزرو و اجاره نمایید.

date_range جمعه 31 فروردین 1403 remove_red_eye 27 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0