{{ctrl.notification}}
Saleh bin Tehran village

روستای سله بن تهران

استان تهران دارای شهرهای بسیار زیادی می باشد، شهرهای تاریخی با جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیار زیاد که سالانه میزبان گردشگران زیادی می باشد، شهر فیروزکوه از دیدنی ترین شهرهایی که به اندازه شهرهای خطه شمال سرسبز و جذاب می باشد و در شمال شرق تهران شهر فیروزکوه دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی می باشد در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی و طبیعی شهر فیروز کوه روستای سله بن  بپردازد تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

                                

معرفی روستای سله بن تهران

روستای سله بن از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار جذاب با طبیعتی بکر و زیبا که یکی از مقاصد گردشگری برای بسیاری از پایتخت ‌نشینان و گردشگران و مسافران بسیار زیادی می باشد، روستای سله بن روستایی زیبا و خنک که طبیعت آن به ستودنی است. روستای سله بن یکی از جاهای دیدنی فیروزکوه که در مجاورت سد معروف نمرود و از توابع بخش ارجمند شهرستان ارجمند در استان تهران قرار دارد. این روستای جذاب و سرسبز دور از شلوغی زندگی شهری دارای آرامش خاصی می باشد و بهترین گزینه برای فرار از روزهای گرم سال می باشد. روستای سله بن فیروزکوه دارای تاریخچه غنی می باشد، روستای سله بن به‌ عنوان پایگاه نظامی و دفاعی نقشی حیاتی مهمی در دوران ساسانیان داشته و یک مرکز مهم حکومتی بوده و در دوره صفویه نیز اهمیت استراتژیک بالایی داشته، در دوره قاجار نیز به یک مرکز گردشگری برای استراحت شاهان و اشراف قاجار تبدیل شده بود. روستای سله بن مقصدی منحصربه ‌فرد که به ‌عنوان قطب تولید کشاورزی و دامداری یک ستون اقتصادی در منطقه بشمار می رود و همچنین اهمیت فرهنگی بالایی دارد.

مسیر دسترسی به روستای سله بن تهران

روستای سله بن در ۱۰۰ کیلومتری جاده فیروزکوه به‌ تهران و و ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهر فیروزکوه در دهستان دو بلوک و توابع بخش ارجمند شهرستان ارجمند واقع شده است. برای دسترسی و بازدید از این روستای سله بن باید از جاده قدیم جاجرود یا بزرگراه پردیس، آزاد راه شهید سلیمانی و یا از طریق بزرگراه زین ‌الدین یا بزرگراه بابایی به سمت رودهن حرکت کنید و از رودهن در جاده فیروزکوه در حدود ۲۰ کیلومتری شهر فیروزکوه یک دوربرگردان در سمت چپ جاده به‌ سمت سد معروف نمرود بروید و از آنجا به روستای سله بن خواهید رسید. از تهران تا روستای سله بن حدود ۱۵۵ کیلومتر که حدود  ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان لازم می باشد.

بهترین زمان بازدید از روستای سله بن تهران

برای سفر به روستای سله بن می توانید قبل از رفتن از شرایط آب و هوایی مطلع شوید و با توجه به وضعیت هوا به سفر بپردازید. روستای سله بن تهران دارای آب ‌وهوای خنک و دلپذیری می باشد و بهترین زمان تابستان می باشد، توحه داشته باشید در فصا تابستان تعطیلاتی مثل نوروز روستای سله بن تهران به اوج شاوغی می رسد، اما اگر در زمان خلوتی و پایین آمدن هزینه سفر بهتر است در زمان‌های کم پیک، مثل اواخر بهار، اردیبهشت ماه یا اوایل پاییز به این منطقه سفر نمایید. در این فصول نیز شرایط آب‌ وهوایی مطلوب و دلپذیر می باشد.

پوشش گیاهی روستای سله بن تهران

روستای سله بن تهران دارای پوشش گیاهی متنوع و غنی می باشد از گونه‌های گیاهی این منطقه می توان به گل ‌های وحشی مثل خشخاش و بابونه و نیلوفر، درختان مختلفی مثل بلوط و گردو و چنار، بوته‌های زالزالک و رز وحشی می باشد.

پوشش جانوری روستای سله بن تهران

روستای سله بن تهران با مناظر طبیعی خیره ‌کننده و جذاب دارای و پوشش گیاهی غنی دارای گونه‌های جانوری زیادی نیز می باشد، به دلیل پوشش گیاهی در این منطقه گونه‌های متعدد پرندگانی مثل گنجشک و فنچ و بلبل وجود دارد که به بهشت پرنده‌ها معروف شده است، پرندگان شکاری مثل شاهین و عقاب نیز در زمین‌ های کوهستانی وجود دارد، همچنین جانورانی دیگری نظیر روباه و خرگوش و جوجه ‌تیغی، قورباغه و وزغ و خزندگانی مثل مارمولک و مار آبی در رودخانه و آب ‌های اطراف آن زندگی می کنند.

جاهای دیدنی اطراف روستای سله بن تهران

روستای سله بن فیروزکوه از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در اطراف تهران بزرگ که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر ایران می باشد، در اطراف روستای سله بن جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی این جاهای دیدنی می پردازیم با ما در ادمه همراه باشید.

روستای لزور

روستای لزور از روستاهای سرسبز و دیدنی با آب ‌و‌هوای خوش و رودهای جاری که در دهستان قزقانچای و بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه و ۳۵ کیلومتری روستای سله بن قرار دارد، روستای لزور دارای طبیعت بکر و سر‌سبز که مردم آن به شغل هایی مانند کشاورزی، دامداری، نجاری و خیاطی مشغول هستند.

روستای طهنه

از دیگر روستاهای دیدنی وجذاب در ۱۲ کیلومتری روستای سله بن روستای طهنه می باشد، روستای طهنه در دهستان دو بلوک توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه قرار دارد که می توانید سری نیز به این روستای سرسبز بزنید.

امامزاده دوازده ‌تن

در فاصله ۱۳ کیلومتری از روستای سله بن امامزادگان دوازده تن قرار دارد، امامزادگان دوازده تن در شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند، در انتهای شمال غرب شهر ارجمند قرار دارد و از جاذبه های مذهبی در این منطقه بشمار می رود که دارای ارزش بالایی برای مردم می باشد، امامزاده‌های متعدد دیگری نیز در این منطقه قرار دارد که مهم ترین آنها آرامگاه امامزادگان دوازده تن می باشد که سالانه میزبان زائران و مسافران بسیار زیادی می باشد.

تنگه واشی

در ۱۷کیلومتری شمال غربی فیروزکوه و در فاصله ۴۳ کیلومتری روستای سله بن تنگه واشی قرار دارد، تنگه واشی از جاذبه های دیدنی و طبیعی که برای تفریح و گردش بهترین گزینه می باشد شما می توانید در تنگه واشی به آب ‌بازی و رودخانه ‌نوردی بپردازید و لذت ببرید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

چشمه دریابک

از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف روستای سله بن چشمه دریابک می باشد، روستای دریابک از توابع دهستان دو بلوک و از روستاهای بخش ارجمند در شهرستان فیروزکوه می باشد، چشمه دریابک از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است. چشمه دریابک روستای دریابک فیروزکوه قرار دارد و شغل مردم این روستا کشاورزی، دامداری، باغداری، و تولید لبنیات می باشد و همچنین این روستا دارای صنایع ‌دستی بی نظیری نیز می باشد.

date_range جمعه 25 خرداد 1403 remove_red_eye 84 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0