{{ctrl.notification}}
Places to see in Lordegan

جاهای دیدنی لردگان

شهرستان لردگان در استان چهارمحال ‌وبختیاری قرار دارد و در دشت وسیعی در میان رشته ‌کوه‌های البرز قرار گرفته است، شهرستان لردگان دارای طبیعت زیبایی از دریاچه و رودخانه ‌ها، مناطق حفاظت ‌شده و جنگل‌ های بی ‌نظیر می باشد، این شهرستان علاوه بر طبیعت بکر دارای گونه های مختلف جانوری و گیاهی می باشد، بیشترین درختان پسته و بلوط و زالزالک را می توانید در این شهرستان ببنید. در ادامه آس چارتر قصد دارد به معرفی جاهای دیدنی لردگان بپردازد تا پایان این مقاله جذاب با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

 

آبشار تنگ زندان شهرستان لردگان

آبشار تنگ زندان از دیدنی های لردگان که صعب ‌العبوترین آبشار ایران بشمار می رود، آبشار تنگ زندان آبشاری غول ‌پیکر با ۱۲۰ متر ارتفاع که به بام ایران معروف است، آبشار تنگ زندان جزو یکی از سخت ‌ترین جاهای دیدنی لردگان که بازدید از آن بسیار سخت و مشکل می باشد، آبشار تنگ زندان، آبشاری خروشان، دارای صحنه اعجاب ‌آوری می باشد که در اطراف آن با مه غلیظی پوشیده شده، آبشار تنگ زندان از هشت تا ده آبشار کوچک و بزرگ فصلی تشکیل شده که از میان صخره‌ها در منطقه حفاظت ‌شده سبزکوه سرازیر می شود و به رودخانه کره بس می ریزد. آبشار تنگ زندان دارای مسیری با شیب سرازیری حدود حدود ۴۵ درجه که در روزهای بارانی بسیار لغزنده می شود و  بیشتر مسیر سنگ ‌ریزه دارد که بسیار عبور کردن از آن سخت می باشد و برای عبور افرادی که مانند سالمندان، کودکان، افراد با معلولیت و افراد با قدرت جسمانی بسیار کم احتمال سقوط می باشد و اصلا بازدید از این آبشار برای آن ها توصیه نمی شود. سعی کنید برای بازدید از این آبشار حتما از یک لیدر محلی کمک بگیرید.

آبشار آتشگاه شهرستان لردگان

از دیگر جاهای دیدنی لردگان آبشار آتشگاه است. آبشار آتشگاه از جاذبه های طبیعی و دیدنی در شهر لردگان که طولانی ‌ترین آبشار ایران بشمار می رود، آبشار آتشگاه از آبشارهای مینیاتوری ایران که به بهشت گمشده لردگان معروف است و لقب زیبای خروشان را به خود اختصاص داده است. آبشار آتشگاه در حدود ۴۰ کیلومتری لردگان در روستای آتشگاه واقع شده است، آبشار آتشگاه از جاذبه های گردشگری لردگان که از دل‌ چسب ‌ترین مقاصد گردشگری در چهارمحال ‌وبختیاری می باشد، به همین منظور در اطراف این آبشار امکانات رفاهی بی نظیری همچون اقامتگاه، رستوران، سرویس بهداشتی و مغازه می باشد.

 منطقه حفاظت ‌شده هلن شهرستان لردگان

منطقه حفاظت ‌شده هلن از جاهای دیدنی لردگان که دارای منظره ‌ای خیره‌ کننده و طبیعت سرسبزی می باشد، منطقه حفاظت ‌شده هلن در جنوب غربی کشور قرار دارد و حدود ۴۰ هزار هکتار وسعت دارد، درباره نام این منطقه داستان جالبی وجود دارد، این نام از هلن جفریز بختیار گرفته شده که هلن جفریز یک پرستار دلسوز ایرانی آمریکایی بود که سال‌ها در این منطقه به مداوای مردم بختیاری مشغول بود و مردم بختیاری برای اشکر از زحمات و پاسداشت از خدمات ارزنده این منطقه حفاظت ‌شده را به نام هلن نامگذاری کردند. منطقه حفاظت ‌شده هلن یا تنگه هلن از زیباترین جاذبه های استان چهارمحال ‌وبختیاری که به عروس ایران شهرت پیدا کرده، منطقه حفاظت ‌شده هلن از مقاصد محبوب گردشگری که گردشگران زیادی برای کمپینگ و بازی‌های آبی به این منطقه سفر می کنند، از تفریحات این منطقه می توان به زیپ لاین، رفتینگ، شاتل، تشک پرتاب در آب، تورهای کمپینگ و طبیعت ‌گردی و ماهیگیری اشاره کرد. لازم است بدانید امکانات رفاهی نظیر آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و مغازه در این منطقه وجود ندارد، اگر قصد ماندن و استراحت در این منطقه حفاظت شده را دارید بهتر است تجهیزات کافی با خود به همراه داشته باشید.

 

سد کارون چهار شهرستان لردگان

از دیگر جاهای دیدنی لردگان سد عظیم روی رودخانه بازفت بنام سد کارون چهار می باشد، سد کارون چهار از رویایی ترین سدهای کشور که دارای طبیعت بکر و دست ‌نخورده، دریاچه رویایی با آب زلال، صخره‌های عظیم و طبیعت سرسبز و جذاب، سد کارون چهار سرشاخه اصلی رود کارون می باشد. سد کارون چهار بعنوان یک مقصد گردشگری که گردشگران زیادی برای تماشای این جاذبه ی بکر به بازدید از آن می پردازند، لازم است بدانید هنوز امکاناتی برای این منطقه در نظر گرفته نشده و اگر قصد اقامت دارید باید تجهیزات و وسایلی لازم را به همراه داشته باشید، شما می توانید برای اقامت و همچنین ماهیگری در سد کارون چهار از افراد محلی در آن منطقه کمک بگیرید.

تپه کندر شهرستان لردگان

یکی از جاهای دیدنی لردگان تپه کندر یا تل کندر می باشد، تپه کندر یک قلعه تاریخی که دارای قدمت باستانی می باشد که به دستور تیمور لنگ ساخته شده است، در ساخت این قلعه تاریخی از خشت خام استفاده شده است، تپه کندر در بخش فلارد شهرستان لردگان و نزدیکی چشمه سندگان واقع شده و از جذاب ترین جاهای دیدنی در شهرستان لردگان بشمار می رود.

رودخانه ارمند شهرستان لردگان

از هیجان ‌انگیزترین جاهای دیدنی لردگان رودخانه ارمند می باشد، رودخانه ارمند از محبوب ترین جاهای دیدنی در لردگان که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، رودخانه ارمند مکانی مناسب برای تفریحات هیجان ‌انگیز آبی مانند رفتینگ یا کلک‌ سوار، نوعی از قایق ‌سواری می باشد، که در میان موج های خروشان رودخانه ارمند توسط قایق ‌های بادی حرفه‌ ای و به ‌صورت گروهی انجام می گیرد، طبیعت دیدنی و بکر در کنار آرامش وصف ناپذیر جنگل و نوشیدن یک چای زغالی در اطراف رودخانه ارمند بسیار لذت بخش می باشد. رودخانه ارمند در مرکز شهرستان لردگان و در نزدیکی روستای دوپلان واقع شده است.

چشمه میلاس شهرستان لردگان

چشمه میلاس از دیگر جاذبه های دیدنی در لردگان که شاهراه حیات این شهرستان می باشد، چشمه میلاس مهم ‌ترین منبع آب زمین ‌های کشاورزی شهرستان لردگان که صدها سال از آن استفاده شده است، چشمه میلاس از جاهای دیدنی لردگان که دارای مناظر بکر و طبیعتی بی نظیری می باشد در اطراف این چشمه باغ های زیادی قرار دارد که بازدید و گشت و گذار در آن در آرامشی محض و آب و هوای ملس و معتدل آن بسیار دلچسب و لذت بخش می باشد. لازم است بدانید باغ های اطراف چشمه شخصی می باشد و برای تفریح و استراحت باید از صاحبان آن ها اجازه بگیرید. با تهیه بلیط هواپیما تهران ایلام در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

date_range شنبه 05 خرداد 1403 remove_red_eye 106 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0