{{ctrl.notification}}
Paris Notre Dame Cathedral

کلیسای نوتردام پاریس

پاریس از کشورهای توریستی و جهانگردی که گردشگران و توریست های زیادی سالانه از آن بازدید می کنند، این کشور دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیاد از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری بشمار می رود، برج ایفیل نمادی آهنی غول پیکری که نماد کشور پاریس می باشد که در شهر فرانسه قرار دارد، اما پاریس دارای بناهای مجلل و باشکوه دیگری نیز می باشد که در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی کلیسای نوتردام در پاریس بپردازد، تا ادامه این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

 

معرفی کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام از شاهکارهای معماری در فرانسه و از بزرگ ‌ترین سازه‌های مذهبی جهان می باشد، کلیسای جامع نوتردام جزو بهترین نمونه‌ های سبک معماری گوتیک و اصلی ‌ترین نماد تاریخی کشور فرانسه می باشد، ساخت این کلیسا در سال ۱۱۶۳ آغاز و در سال ۱۳۴۵ به پایان رسید، کلیسای نوتردام پاریس از اهمیت تاریخی و معماری بالایی برخوردار می باشد و گنجینه های ارزشمند مذهبی فرانسه در آن نگهداری می شود،  از این گنجینه های ارزشمند تاریخی می توان به مقدس عیسی مسیح و تکه ‌ای از صلیب مقدس که دارای قدمت بسیار زیادی می باشند اشاره کرد، کلیسای نوتردام از جاذبه های گردشگری فرانسه که دارای تاریخچه ‌ای طولانی و پر فرازونشیبی می باشد.

در گذشته محل فعلی کلیسا بنایی دیگری وجود داشته که یک معبد رومی یا تالار مذهبی معمولی بوده و این معبد متعلق به کاهنان بوده که خدای ژوپیتر را پرستش می کردند، بعد از اینکه دین مسیحیت در قرن چهارم میلادی به اروپا وارد شد این معبد توسط مسیحیان خراب شد و کلیسای نوتردام ساخته شد، در اواخر قرن هشتم میلادی با حمله یاغیان کلیسای نوتردام ویران گشت و نقاشی‌ های ارزشمند این کلیسا از بین رفتند، در قرن ۱۲ میلادی به دستور لویی هفتم پادشاه وقت فرانسه کلیسای نوتردام دوباره تخریب گشت و به جای آن کلیسایی بزرگ ‌تر و زیباتر احداث گردید، در اوایل قرن ۱۹ میلادی مردم انقلابی فرانسه ۲۸ تندیس به شکل پادشاهان یهودا که طراحی و ساخته شده بودند در کلیسا را سر بریدند. که هم اکنون حدود 21 تندیس بی سر در کلیسای نوتردام نگهداری می ‌شوند. در سال ۱۸۴۵ میلادی اوژن ویوله لو دوک معماری فرانسوی همکاری معمار ژان باتیست لاسو به بازسازی کلیسا پرداختند که این بازسازی حدود 25 سال به طول انجامید.

کلیسای نوتردام دارای تاریخچه طولانی می باشد که اتفاقات زیادی را از سر گذرانده است، در سال ۱۸۰۴ میلادی ناپلئون بناپارت امپراطور معروف فرانسه در کلیسای نوتردام تاج ‌گذاری کرد و این تاج گذاری یکی از دلایل معروف شدن کلیسای نوتردام شد، همچنین دوگل ژنرال فرانسوی در این کلیسای تشییع شد، از دیگر اتفاقات مهم کلیسا انتشار رمان گوژپشت نوتردام در سال ۱۸۳۱ بود که باعث شهرت بیشتر کلیسای نوتردام گشت، که ویکتور هوگو شاعر و نویسنده معروف نویسنده ی این رمان بود، از دیگر انفاقاتی که برای کلیسای نوتردام رخ داده بود آتش‌ سوزی عظیم آن در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ میلادی بود، آتشی بزرگ و مخرب که تا مناره ۹۰ متری کلیسا را نیز سوزاند. این آتش مخرب توسط ۴۰۰ آتش ‌نشان و با استفاده از رباتی به نام کولوسوس خاموش شد و توانستند از گنجینه‌ها و آثار کلیسا را در برابر آتش محافظت کنند. رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون بعد از آتش‌ سوزی کلیسای نوتردام را قلب پاریس نامید.

معماری کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام دارای سبک معماری گوتیک می باشد، کلیسای نوتردام در قرون وسطی در اروپا احداث گریده و دارای طرح‌ های خاص، طاق ‌ها یا قوس‌های نوک تیز، سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ، قوس‌ها و ستون‌های بلندی و سازه‌های استوانه ‌ای برخوردار می باشد. همچنین کلیسای نوتردام پاریس دارای تزیینات باشکوه و زیادی از متن‌ ها و کلمات حک شده، تندیس ‌ها و شیشه‌ های نقش ‌دار می باشد که دارای اهمیت مذهبی می باشد و از شکوه و جذابیت خاصی برخوردار می باشد. کلیسای نوتردام دارای ۱۲۸ متر طول و ۴۸ متر عرض و دارای دو برج به ارتفاع حدودا ۶۹ متر در ضلع غربی ساختمان کلیسا می باشد، کلیسای نوتردام دارای ۷۵ ستون که سقف کلیسا روی آنها بنا گردیده، همچنین کلیسای نوتردام دارای ۱۱۳ پنجره می باشد.

بخش‌ های مختلف کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام پاریس از جاذبه های گردشگری در این کشور که دارای معماری باشکوهی می باشد، کلیسای جامع نوتردام شامل بخش هایی نظیر: سه دروازه، یک صحن اصلی، یک راهروی جانبی، نمازخانه‌ های کوچک یا شاپل، ساختمانی برای نگهداری گنجینه ‌ها، تعدادی زنگ و ناقوس، تعدادی مجسمه و تندیس، شهری زیر ساختمان، پنجره‌های بلند و ارغنون می باشد، در ادامه به معرفی این بخش ها می پردازیم.

نمازخانه‌ های کوچک یا شاپل یکی از بخش های کلیسای نوتردام پاریس می باشد که دارای کاربردهایی همچون عبادتگاه شخصی، مقبره بزرگان، اتاقک‌های اعتراف یا قسمت پاسخ به سوالات شرعی می باشد.

برج‌ های کلیسای نوتردام از دیگر بخش های کلیسا که از بلندترین برج‌ های دوقلو که به شکل متقارن در کنار هم قرار گرفته اند و بلندترین نقطه کلیسا بشمار می روند و این دو برج حدود ۶۹ متر ارتفاع دارند. برای رسیدن به بالای برج‌ های دوقلو حدود ۳۸۰ عدد پله را باید بالا بروید.

ناقوس‌های کلیسای نوتردام از دیگر دیدتی ها و بخش های کلیسای نوتردام که حدود 10 عدد ناقوس می باشد که هر کدام از آن ها دارای نام می باشد، این ناقوس ها به نام های ماری، اتین، امانوئل، گابریل، دنی، بنوا ژوزف، آن ژنویو، مارسل، موریس و ژان مری می باشند، مانوئل با ۱۳ تن وزن بزرگ ‌ترین ناقوس این کلیسا و همچنین در جهان بشمار می رود که امانوئل لادوویس سازنده آن بوده و به نام خودش نیز معروف شده است، ناقوس مانوئل روی برج سمت راست کلیسا در ضلع غربی قرار دارد که در سال ۱۶۸۱ میلادی نصب شده، ناقوس مانوئل در سال فقط یکبار به صدا در می آید که آن هم ۱۱ نوامبر سا ل‌روز پایان جنگ جهانی اول است. بقیه ناقوس های کلیسا حدود ۷ تا ۷۸۲ کیلوگرم وزن دارند و روزی چندبار به صدا در می‌آیند.

مجسمه ‌های کلیسای نوتردام در کلیسا نقش خاصی را دارند، این تندیس ها نقش مذهبی، تاریخی و معماری در کلیسا دارند و از سنگ و چوب درست شده اند و تزیینات آنها حکاکی، نقاشی و طلاکاری های زیبایی می باشد، مجسمه‌ها و تندیس ‌های کلیسای نوتردام باعث شهرت این کلیسا هستند و برای ساخت آن ها از داستان ‌های کتاب مقدس الهام گرفته شده، از مجسمه‌ها و تندیس ‌های کلیسای نوتردام می توان به مجسمه مریم مقدس، حضرت مسیح، سنت مارکل، میکائیل، حضرت آدم، حوا، شبانان، پادشاهان یهود، توما، قدیسین، فرشته‌ها، زنان، پیامبران و بزرگان دینی، شهدا و مجسمه‌هایی از صحنه‌های روز رستاخیز اشاره کرد، مجسمه سنگی در ارتفاع ۲۰ متری بالای در اصلی نصب شده ‌اند که نمادی از پادشاهان قبل از ظهور حضرت عیسی مسیح هستند که حکم ‌رانان اسرائیل بودند. همچنین مجسمه‌ هایی که ظاهری مختلف از شیاطین، موجودات خیالی و حیوانات را دارد نیز در این کلیسا قرار دارند. با تهیه بلیط هواپیما تهران پاریس در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range چهارشنبه 13 تیر 1403 remove_red_eye 56 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0