{{ctrl.notification}}
Pamnar village Dezful

روستای پامنار دزفول

خوزستان از استان های تاریخی کشورمان که دارای تاریخ غنی می باشد، دزفول از شهرهای تاریخی در استان خوزستان می باشد، دزفول دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی که سالانه مقصد گردشگری مسافران زیادی بشمار می رود، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی روستای پامنار یکی از جاذبه های معروف و محبوب در این شهر بپرازد بهشتی گمشده که در نزدیکی سد دزفول قرار دارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی روستای پامنار دزفول

روستای پامنار دزفول از جذابترین جاهای دیدنی دزفول که در فاصله ۴۰ کیلومتری این شهر قرار دارد، روستای پامنار در حد فاصل سد دز و کرخه قرار گرفته که دارای جاذبه های طبیعی و بی نظیری از کوه های با سخاوت، درختانی از سدر، بلوط، نخل، دشت‌هایی پر از گل ‌های شقایق و نرگس با دریاچه با منظره‌ای بی ‌نهایت زیبا و دل ‌فریب می باشد، روستای پامنار دزفول در مقابل دریاچه شهیون قرار دارد که چشم انداز زیبایی را خلق کرده است، خانه های روستای پامنار دزفول دارای معماری بی نظیر و فوق العاده ای که از جنس کاه گل می باشد. روستای پامنار از توریستی ترین روستاهای گردشگری کشور که از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است و هر ساله پذیرای گردشگران بسیار زیادی می باشد.

سوغات روستای پامنار دزفول

روستای پامنار دزفول دارای مردمی مهان نواز و زحمت کشی می باشد، زنان این روستا دارای هنر کپوبافی می باشند که خیلی ماهرانه این کار را انجام می دهند، کپو بافی از صنایع دستی معروف این منطقه بشمار می رود که نوعی بافته حصیری می باشد که از کرتک نوعی گیاه خودرو که در حاشیه نهرها، رودخانه‌ ها و دشت‌ های منطقه شهیون به وفور یافت می ‌شود و همچنین برگ نخل‌ های خرما تهیه و بافته می شود.

جاهای دیدنی نزدیک روستای پامنار دزفول

روستای پامنار با طبیعت بکر و جذابش گردشگران زیادی را جذب خود کرده است، در اطراف این جاذبه ی دیدنی و گردشگری، جاذبه‌ های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که در در ادامه برخی از این جاذبه ها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

قلعه شاداب

قلعه شاداب از جاذبه های دیدنی در اطراف روستای پامنار که در دل کوه قرار دارد. این قلعه طبیعی از مهم‌ ترین آثار تاریخی به جا مانده از دوران ساسانیان می باشد که حدود دوازده هزار مترمربع مساحت دارد، قلعه شاداب یک دژ محکمی بوده که دارای دالان‌ ها و اتاقک‌ های کوچک و دو راه برای ورود و خروج می باشد، دیواره ‌هایی از جنس سنگ فرسایشی در دامنه کوه شاداب قرار دارد که از این قلعه تاریخی به یادگار مانده است. قلعه تاریخی شاداب در دوره تاریخ معاصر تا حدود ۳ دهه پیش، مسکونی بوده و مورد استفاده مردم روستا قرار داشته است.

منطقه کنارستان

از دیگر دیدنی های روستای پامنار منطقه کنارستان می باشد، این منطقه از درختان کنار و صدر پوشیده شده است، منطقه کنارستان پایین ‌تر از روستای پامنار قرار دارد، محلی‌ ها از میوه ی این درختان برای مصارف خوراکی و از برگ آن برای امور دارویی استفاده می کنند.

غار زرده

غار زرده از دیگر دیدنی ها در اطراف روستای پامنار در منطقه پایین کنارستان قرار دارد، غار زرده از جذاب ترین جاذبه های طبیعی که در تابستان ها گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند در این فصل داخل غار دارای فضای مطبوع و دیدنی می باشد، اگر به روستای پامنار سفر کردید از این غار حتما بازدید نمایید.

گورستان قدیمی

یک گورستان قدیمی در نزدیکی قلعه شاداب قرار دارد که در فاصله کمی از روستای پامنار قرار گرفته، این گورستان دارای قدمت چند هزار ساله می باشد و دارای معماری خاصی می باشد، سنگ قبرهای این گورستان تاریخی به شکل عمودی که بر روی آن ها تصاویر مختلفی حک شده که می توان به تصاویری نظیر جنگاوری مردان و یا توانایی زنان در رقص اشاره کرد.

جزیره‌ های شهیون در دیاچه سد دز

سد دریاچه دز از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف روستای پامنار می باشد که این دریاچه دارای جزیره ‌های کوچک و بزرگ بسیار زیادی می باشد، جالب است بدانید این جزیره ها در حقیقت قله ی کوه‌ ها و تپه ‌هایی می باشد، که بعد از ساخت سد دز کاملا به زیر آب رفته است، دریاچه سد دز یکی از زیباترین دریاچه ‌های ایران و جهان که دارای چشم ‌انداز فوق ‌العاده‌ای می باشد و حدود ۶۰۰۰۰متر مربع مساحت دارد، برای گردش در دریاچه دز می توانید از قایق های تفریحی که در این دریاچه قرار دارد استفاده نمایید و از طبیعت بکر جزیره ها دیدن نمایید و لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به روستای پامنار دزفول

بهترین زمان برای سفر به روستای پامنار دزفول و بازدید از زیبایی های طبیعی و گردشگری آن با توجه با شرایط آب و هوایی که بهترین زمان ماه های اردیبهشت و خرداد است وفصل های تابستان و پاییز می باشد.

پوشش گیاهی روستای پامنار دزفول

روستای پامنار از دیدنی ترین روستاهای حذاب گردشگری می باشد، این روستا دارای پوشش گیاهی متنوعی مانند رملیک، کنار، بنه، بادام، جاز، انجیر، بلوط و نخل می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران دزفول  در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

اقامت در روستای پامنار دزفول

برای اقامت در روستای دزفول می توانید در اطراف دریاچه دز در طبیعا بکر اطراف روستا چادر بزنید و از طبیعت و هوای دلپذیر آن استفاده نمایید، توجه داشته باشید که اگر می خواهید کمپ کنید حتما با خود لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. اقامتگاه ‌های مختلفی همچون اقامتگاه بوم گری گشتاسب، اقامتگاه بوم ‌گردی دز و اقامتگاه بوم‌ گردی خانه پامنار نیز وجود دارد که می توانید از این اقامتگاه ها نیز استفاده نمایید. همچنین می توانید از هتل ‌ها و مهمان ‌سراها داخل شهر دزفول استفاده نمایید.

 

date_range پنجشنبه 10 خرداد 1403 remove_red_eye 33 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0