{{ctrl.notification}}
Opert Semnan village

روستای اوپرت سمنان

سمنان از شهرهای استان تهران، که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری می باشد، سمنان در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویردر راه تهران به خراسان قرار گرفته و دارای آب و هوای آن خشک و معتدل می ‌باشد. سمنان جاذبه های طبیعی و تاریخی چند هزار ساله ای را در خود جای داده است و سالانه گردشگران و مسافران زیادی به برای بازدید از این جاذبه ها به سمنان سفر می کنند، از جمله جاذبه های دیدنی در اطراف سمنان روستای زیبای اوپرت می باشد، در این مقاله آس چارتر شما را با این جاذبه ی سرسبز و جذاب آشنا خواهد کرد. آس چارتر بهترین مرجع بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی روستای اوپرت سمنان

روستای اوپرت از جاذبه های دیدنی در شهر سمنان که در میان دو استان سمنان و مازندران، در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدی شهر منطقه ای بکر و فوق العاده زیبا قرار گرفته است مرزی دیدنی و جذاب از تلاقی کویر و جنگل و اقیانوسی از ابرها که منظره ای فوق العاده ای را به وجود آورده اند. زیبایی این منطقه ییلاقی به همین جا ختم نمی شود جذابیت های دیگری نظیر دشت‌ های وسیع زیبا، کوه های پوشیده شده از سبزه، چشمه های جوشان، خانه‌ های روستایی آن می باشد. جالب است بدانید اوپرت در واقع یک کوه با ارتفاع بسیار زیاد می باشد که همچون دیواری از عبور ابرها باران زا جلوگیری می کند و ابرها در دامنه شمالی متوقف می ‌کند به همین دلیل باعث ایجاد دو منطقه کاملا متفاوت شده است، یکی منطقه جنگلی و سرسبز و دیگری منطقه ای خشک و بیابانی که منظره ای جالب و دیدنی را به وجود آورده است.

پوشش گیاهی روستای اوپرت سمنان

روستای اوپرت سمنان به دلیل موقعیت حغرافیایی مناسبی که دارد، دارای پوشش گیاهی متنوعی نظیر: گیاهان اورشمک، گوگ په، سیروک، زیره، اوک چو، قعلب، کولک، زولنگ، پاروک، مازش کو، الزی و اوجی می باشد، جالب است بدانید روستای اوپرت سمنان به لحاظ رشد و نمو گیاهان مختلف به قطب پرورش گیاهان دارویی تبدیل شده است.

 

جاذبه‌های گردشگری روستای اوپرت

روستای اوپرت دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی می باشد که می توانید علاوه بر تماشای مناظر زیبا و شگفت‌ انگیز اوپرت به بازدید از دیگر جاذبه های اطراف آن نیز بپردازید. مناظری نظیر اقیانوس ابرها، چرای گوسفندان و گاوها در مراتع، اسب ‌های وحشی در دشت‌های اوپرت و خانه‌ های روستا با معماری بی نظیر و شیروانی‌های رنگی و دیگر جاذبه ها مانند: چشمه‌ های رنگين باداب سورت و عمارت سرچشمه، عمارت ابراهیم ‌خان ملاده، راه گوگلی، تنگه هیکو، آبشار خزه بن، جنگل بولا و جنگل‌های راش و انجيلی، كنگل چشمه، قل ‌قل چشمه، كله چشمه، بالا لوتی گرد چشمه، پايين لوتی گرد چشمه، چشمه فينسک که می توانید از آنها بازدید نمایید. 

غار دربند

یکی از جاذبه‌ های دیدنی در اطراف روستای اوپرت غار دربند می باشد، غار دربند یک مکان تاریخی در مهدی شهر می باشد که قدمت آن به 200 هزار سال پیش باز می گردد که علاوه بر قدمت دومین غار آهکی کشورنیز محسوب می ‌شود، درباره ی غار دربند افسانه ‌ها و داستان‌ های بسیاری وجود دارد، بومیان این منطقه غار دربند را غار مرموز و اسرار آمیزی می دانند، در غار دربند همچنین آثار تاریخی با ارزشی نیز کشف شده است.

 

جنگل راش سنگده

از جذاب ترین دیدنی های روستای اوپرت جنگل راش سنگده است، جنگل راش سنگده جنگل خیال‌ انگیز و رازآلود با وسعت بسیار زیاد با آب و هوای مطبوع و دل انگیز، درختان این جنگل سرسبز دارای طول بسیار زیادی می باشند که طول آنها به 40 متر می ‌رسد. جنگل راش سنگده بسیار جذاب دیدنی می باشد که بازدید از آن شما را به آرامشی وصف ناپذیر دعوت می کند.

دریاچه چورت

دریاچه‌ چورت دریاچه ‌ای بسیار دیدنی که در در 25 کیلومتری روستای اوپرت قرار دارد، دریاچه‌ چورت در دل جنگل ‌های چهاردانگه مازندران واقع شده است، دریاچه چورت دارای منظره‌ای بسیار چشم‌ نواز با درخت‌های سبز انبوه می باشد.

 

چشمه‌های رنگین باداب سورت

از دیگر جاذبه های دیدنی و محبوب در اطراف روستای اوپرت چشمه‌ های شگفت انگیز باداب سورت می باشند، که در بخش چهاردانگه و روستای اروست قرار گرفته اند. چشمه‌ های باداب سورت دارای منظره ای بسیار زیبا و منحصربفردی می باشند، چشمه ‌هایی پلکانی و رنگارنگ که هر کدام از آنها دارای رنگ، بو و مزه خاص خود هستند، این جاذبه شگفت انگیز و جذاب دارای خاصیت درمانی می باشند و به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده اند.

روستای هیکو

روستایی خوش آب وهوا با طبیعتی بی نظیر در 5 کیلومتری شهرستان مهدی‌ شهر ونزدیکی ییلاق اوپرت بنام روستای هیکو، از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به رودهای جاری آن اشاره کرد که از طریق رودخانه تجن به دریای خزر می ریزد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما مشهد تهران را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

آبشار اوبن

آبشار اوبن از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف روستای اوپرت که به نام بولا نیز شناخته می ‌شود، بولا از نام منطقه ای که در آن قرار دارد گرفته شده است، آبشار اوبن در دل جنگلی سرسبز در بین مرز سمنان و مازندران در نزدیکی روستای اوپرت قرار گرفته است، در این منطقه بولا که آبشار اوبن در آن قرار دارد، چشمه‌ ها و رودخانه ‌های زیادی وجود دارد که به دلیل به وجود آمدن آنها بارش‌های فراوان در این منطقه می باشد.

بهترین زمان برای سفر به روستای اوپرت

روستای ییلاقی اوپرت از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار در ایران که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، روستای ییلاقی اوپرت  دارای آب و هوای مطبوع و معتدلی می باشد، بهترین زمان برای سفر به اوپرت بهار و تابستان می باشد، در ضمن روستای اوپرت دارای زمستان های بسیار سردی می باشد، و میزان بارش باران و برف بالایی دارد.  

اقامت در روستای اوپرت

جاذبه های دیدنی و گیرای روستای اوپرت اینقدر شما را در جذب و محو خود می کند که ممکن است هوس کنید، شبی را در طبیعت بکر و زیبای آنجا اقامت کنید، برای اقامت در روستای اوپرت می توانید خانه ای از خانه های روستا را اجاره نمایید و یا در اقامت‌ گاه‌های بوم ‌گردی شبی را اقامت کنید، همچنین اگر چادر و لوازم کمپینگ همراه خود دارید می توانید شبی را در طبیعت بکر بگذرانید.

date_range دوشنبه 06 فروردین 1403 remove_red_eye 1709 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0

روستای اوپرت کجاست؟

روستای اوپرت بین دو استان سمنان و مازندران قرار دارد

بهترین زمان بازدید از روستای اوپرت چه موقع می باشد؟

بهترین زمان بازدید از روستای اوپرت فصل‌های بهار و تابستان است.