{{ctrl.notification}}
Nova Damavand ice waterfall

آبشار یخی نوا دماوند

استان مازندران از استان های سرسبز شمالی که دارای جاذبه های طبیعی و جذاب زیادی می باشد، این استان سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و کشورهای جهان می باشد، استان مازندران علاوه بر جاذبه های طبیعی و سرسبز متنوع دارای آبشارهای متعدد، اماکن مذهبی و ... می باشد، در این مقاله آس چارتر به معرفی آبشار یخی دماوند در استان مازندران می پردازد، همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی آبشار یخی نوا دماوند

آبشار یخی نوا از جاذبه های جذاب و دیدنی در توابع لاریجان از شهرستان آمل در استان مازندران که در جبهه جنوبی کوه دماوند واقع شده است، ارتفاع این آبشار حدود 12 متر و در ارتفاع ۵۱۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، آبشار یخی نوا از زیباترین و جالب ‌ترین آبشارهای ایران بشمار می رود، این آبشار جذاب و دیدنی در تمام طول سال به صورت یخ زده می باشد و فقط در مدت کوتاهی از تابستان آب این آبشار جاری می شود. اما دوام بسیار زیادی ندارد و بعد از چند ساعت کامل منجمد می شود.  به همین دلیل این آبشار به آبشار یخی معروف شده، آب این آبشار از ذوب شدن برف های گودال بالای آن تشکیل شده است. آبشار یخی نوا دماوند از ‌آبشارهای عجیب و منحصربه فرد جهان محسوب می شود.

جاذبه های دیدنی در اطراف آبشار نوا دماوند

آبشار زیبای نوا از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند، علاوه بر این آبشار زیبا و دیدنی، دیدنی ‌های دیگری نیز در حوالی آبشار قرار دارد که در ادامه به معرفی چند مورد از آنها می پردازیم.

 

روستای نوا

از جمله جاذبه های دیدنی در اطراف آبشار یخی روستای نوا می باشد که آبشار در آن قرار دارد، روستای ییلاقی نوا با آب و هوای دلپذیر و چشم ‌اندازهای طبیعی بسیار زیاد و مناظر بکر و خیره کننده از مورد جاذبه هایی می باشد که پبشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید نمایید.

قله پاشوره

از دیگر دیدنی ‌ها و مقاصد گردشگری در اطراف آبشار قله پاشوره می باشد، این قله حدود ۳۹۰۰ متر ارتفاع دارد و مقصدی جذاب برای کوهنوردان است. برای رسیدن به قله پاشوره باید جدود 8 ساعت کوهپیمایی نمایید.

 

آبشار آب مردا لاسم

آبشار معروف  دیگر در اطراف آبشار یخی نوا قرار دارد بنام آبشار آب مردا لاسم، این آبشار از با ارزش ترین آبشارهای مردم این منطقه می باشد که برای آنها ارزش بسیار زیادی دارد، آنها معتقدند هرکس زیر آب این آبشار قرار گیرد حاجت روا می شود، جالب است بدانید در کنار آبشار کتیبه ای تاریخی و سنگی از دوران قاجار نیز به چشم می خورد که نشان دهنده ای این است زمانی این منطقه شکارگاه سلطنتی سران قاجار بوده است.

دخمه‌ های کافرکلی

دخمه‌ های کافرکلی از دیگر جاذبه های دیدنی و تاریخی در اطراف آبشار یخی نوا می باشد، دخمه‌ های کافرکلی دارای قدمت تاریخی طولانی می باشد که قدمت آن به دوران ساسانیان بازمی گردد، این قلعه دارای 250 دخمه می باشد که در زمان حمله اعراب ساسانیان به این دخمه ها پناه می بردند.

                               

آبشار ناندل

از دیگر جاذبه های دیدنی در اطراف آبشار نوا می توان به آبشار ناندل در روستای ناندل لاریجان اشاره کرد، آبشار ناندل در کیلومتر ۵۳ جاده هراز قرار دارد و برای دسترسی به آن باید سمت دهستان دلارستاق بروید. روستای ناندل که آبشار در آن قرار دارد دارای طبیعتی بی نظیر و منحصربفردی می باشد. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران از سامانه آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آبشار لاکوه یا نقره سر

از دیگر آبشار های زیبا و دیدنی در اطراف آبشار یخی نوا دماوند می توان به آبشار لاکوه یا نقره سر در نزدیکی آمل اشاره کرد، این آبشار زیبا و جذاب در مسیر دشت وسیعی از  گل‌ های وحشی و گیاهان بومی دامنه دماوند قرار دارد و از منظره ای حیرت ‌انگیز و جذابی برخوردار است.

 

بهترین فصل برای بازدید از آبشار یخی نوا دماوند

برای بازدید از آبشار یخی نوا باید در شرایط مناسب آب و هوایی به این منطقه بروید، بهترین زمان سفر به آبشار یخی دماوند فصل زمستان می باشد، این آبشار در این فصل به اوج زیبایی خود می رسد و به صورت بلوک‌های یخی شگفت ‌انگیز تبدیل می شود که دیدن آن بسیار هیجان انگیز می باشد.

تجهیزات مناسب برای بازدید از آبشار یخی نوا دماوند

اگر در فصل زمستان به بازدید از آبشار یخی نوا می روید بهتر است امکانات و تجهیزات مناسبی به همراه خود داشته باشید، زیرا در هوای سر زمستان در این منطقه ی کوهستانی دچار یخ زدگی و سرما نشوید، از تجهیزات مورد نیاز می توان به لباس‌ های گرم، کفش مناسب با زیره ضد لغزش کلاه، دستکش، جوراب گرم و کاورهای گرم و لوازم بهداشتی ضروری، چسب ضد آب، دستمال مرطوب و دستمال کاغذی، کرم ضد آفتاب، دوربین و لوازم فیلم‌ برداری برای ثبت خاطرات و مناظر زیبای آبشار یخی، همراه داشتن نقشه و قطب ‌نما، کوله پشتی، آب و غذا و ... همچنین اگر به کوهنوردی نیز علاقه مند هستید می توانید با گرفتن مجوز و یا داشتن راهنما و تجهیزات لازم به کوهنوردی در این منطقه بپردازید، تجهیزات مورد نیاز برای کوهنوردی شامل چاقو، فلاش ‌لایت، سیم برش، بطری آب قابل بازیابی، دستکش ‌های کوهنوردی و جعبه ابزار کوچک می باشد.

پوشش جانوری آبشار یخی نوا دماوند

آبشار یخی دماوند از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و خیره ‌کننده می باشد، در اطراف این آبشار زیبا علاوه بر کوهستان ‌ها، دره‌ها و مناظر طبیعی زیبا جانورانی نیز زندگی می کنند، برخی از جانوران وحشی و پرندگان متنوع عبارتند از: سنجاب، مارمولک، خرگوش، لک ‌لک، قرقاول، پروانه‌ ها.

 

پوشش گیاهی آبشار یخی نوا دماوند

آبشار یخی نوا دماوند در قلب کوهستان‌های البرز که دارای پوشش گیاهی متنوعی نیز می باشد، از پوشش گیاهی آبشار یخی نوا دماوند می توان به گیاهان و درختان بلند همچون درختان سرو، بلوط، کاج، بید و بسیاری از گونه‌ های گیاهی دیگر اشاره کرد.

مسیر دسترسی به آبشار نوا دماوند

برای دسترسی به آبشار نوا باید به روستای نوا بروید و این روستا از توابع لاریجان می باشد که در فاصله ۸۰ کیلومتری آمل قرار دارد، با توجه به موقعیت مکانی این روستا و آبشار نوا باید از خودروی شخصی استفاده نمایید. از تهران تا روستای نوا نیز حدود 2 ساعت و نیم زمان را باید طی کنید.

 

آدرس آبشار نوا دماوند

ایران، استان مازندران، ۸۵ کیلومتری جنوب آمل، جاده هراز، محدوده روستاهای نوا و نیاک

 

نویسنده: شادی شادکام

date_range چهارشنبه 15 فروردین 1403 remove_red_eye 2062 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0