{{ctrl.notification}}
Nahj Balagha Park Tehran

پارک نهج البلاغه تهران

تهران پایتخت ایران از شهرهای توریستی و گردشگری که دارای بهترین امکانات و تفریحات در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی خود می باشد، در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از بوستان های معروف و محبوب در تهران پارک نهج البلاغه می باشد، پارک نهج البلاغه از بهترین پارک‌‌ های تهران بوستان خوش آب و هوا با فضای سبز و درختان بلند، سایه‌ های دنج و چمنزارهای باصفا می باشد، در ادامه با پارک نهج البلاغه تهران بیشتر آشنا خواهید شد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه تهران از جذاب ترین و باصفا ترین پارک های تهران که در منطقه فرحزاد غرب تهران قرار دارد، بوستان نهج البلاغه از بزرگ ‌ترین بوستان ‌های کشور با 35 هزار هکتار که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شد، البته در زمین وسیع فرحزاد در این سال فاز یک پارک نهج البلاغه که حدود ۳۵ هکتار می باشد و از شمال بزرگراه شهید همت تا بلوار همیلا می باشد و فاز دوم بوستان نهج البلاغه در سال ۱۳۹۲ در نزدیکی بزرگراه حکیم تا بزرگراه همت ساخته شد، وسعت زمین در فرحزاد بسیار زیاد است که دوفاز دیگرنیز به پارک نهج البلاغه تهران اضافه شده که مساحت پارک به ۲۰۰ هکتار رسیده است. پارک نهج البلاغه تهران در زمینی ساخته شده که دارای شیبی حدود ۱۰ الی ۳۵ متر می باشد و ارتفاع تا کف پارک حدود ۵۵ متر می باشد، این شیب به این دلیل می باشد که پارک در کنار رودخانه و دره دارای شیب ساخته شده، پارک نهج البلاغه تهران شکل طبقاتی احداث شده و به دلیل قرار گیری رودخانه در وسط آن به دو قسمت تقسیم شده است، همچنین فاز یک و دو پارک به وسیله تونل به یکدیگر وصل می ‌شوند. پارک نهج‌ البلاغه تهران در چهار فاز ساخته شده که بعد از افتتاح کامل، طول پارک نهج البلاغه به ۶.۵۰۰ متر و مساحت آن به ۲۰۰ هکتار رسیده است.

جاهای دیدنی پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه تهران از جذاب ترین پارک های تفریحی و پرطرفدار در تهران که دارای جاذبه های و جاهای دیدنی زیادی می باشد در ادامه با این دیدنی ها آشنا شوید.

پل معلق پارک نهج البلاغه تهران از دیدنی ترین جاذبه های پارک نهج البلاغه می باشد که حدود ۲۸۵ طول و ۶۵ متر ارتفاع دارد، این پل معلق پارک نهج البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می کند، پل معلق جدود ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد که با استانداردهای زیادی طراحی شده و اولین پل معلق پایتخت بشمار می رود، پل معلق پارک نهج البلاغه دارای چشم‌ انداز بسیار جذابی می باشد و بهترین گزینه برای عکاسی کردن می باشد.

بوستان شهدا از دیگر جاذبه‌های بوستان نهج البلاغه که در آن بازی‌ های زیادی برای سرگرمی‌ وجود دارد، بوستان شهدا همچین یاد آوری از هشت سال جنگ تحمیلی و تلاش مجاهدین در طول این هشت سال می باشد، از بازی ها و تفریحات متنوع در بوستان شهدا می توان به بانجی جامپینگ، پیست پرس، لانگچر، سینما ۶بعدی، مجموعه بازی کودکان، سرزمین شگفت انگیز، وسایل ورزشی، شهربازی بیلینو، زمین اسکیت، مسیر دوچرخه سواری و ... اشاره کرد.  در این بوستان همچنین مزار شهدای گمنام قرار دارد که  هم ‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق ع در سال ۱۳۸۹ سه شهید گمنام جنگ تحمیلی که در عملیات والفجر چهار به شهادت رسیده بودن به خاک سپرده شد، در بوستان شهدا همچنین در برنامه ‌های مذهبی، فرهنگی و هنری در مناسبت‌ های مختلف برگزار می شود.

تونل نوری از دیدنی ترین و قشنگترین بخش‌ های پارک نهج البلاغه می باشد، تونل نوری حدود ۲۶۰ متر طول دارد و در فروردین سال ۱۴۰۰ طراحی و افتتاح شده، تونل نوری بوستان نهج البلاغه تهران بزرگ ترین تونل نوری کشور که دارای نورپردازی بسیار زیبا و جذابی می باشد، تونل نوری بوستان نهج البلاغه تهران بهترین گزینه برای شب گردی و عکاسی در بین نور پردازی های زیبای آن می باشد.

امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه تهران دارای امکانات تفریحی متنوعی می باشد که گردشگران و مسافران بتوانند به راحتی در این پارک به تفریح و گردش بپردازند و از آن نهایت استفاده را ببرند، از امکانات تفریحی پارک نهج البلاغه تهران می توان به سینما ۶ بعدی و سینما گیم ۷ بعدی، آمفی تئاتر و باغ هنر، سه مجموعه بازی کودکان، تشک بادی، چرخ و فلک، فوتبال دستی، خانه کودک و محوطه ماسه، شهربازی بیلینو و سرزمین شگفت انگیز، بانجی جامپینگ، سافاری، یادمان شهدای پارک، لانگچر و سوئینگ، راپل هوایی، قایق پرش در آب، زمین اسکیت، وسایل ورزشی و بدنسازی، فضای ورزش همگانی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع، مسیرهای مختلف دوچرخه سواری به همراه خانه‌ های دوچرخه با ظرفیت ۱۲۰ دوچرخه، مسیرهای پیاده روی عرضی ۳۰۰ متری و مسیرهای پیاده روی طولی ۱۲۰۰ متری و ... اشاره کرد.

امکانات رفاهی پارک نهج البلاغه تهران

پارک نهج البلاغه تهران دارای خدمات و امکانات رفاهی بی نظیری مانند: بوفه و رستوران، مسجد، سه پارکینگ با ظرفیت ۷۵۰ دستگاه خودرو، تونل ارتباطی فاز یک و دو، ۸۰ واحد آلاچیق، صدها نیمکت و چراغ برق، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و سایر فضاهای جانبی ویژه استراحت خانواده‌ ها و ... از دیگر امکانات پارک نهج البلاغه تهران می باشد.

مسیر دسترسی به پارک نهج البلاغه تهران

برای دسترسی به پارک نهج البلاغه تهران می توانید از تاکسی، اتوبوس، مترو و با خودروی شخصی استفاده نمایید، شما می توانید از هر مسیری که هستید خود را به پارک نهج البلاغه تهران برسانید اگر در شرق پارک نهج البلاغه قرار دارید از بزرگراه یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی استفاده نمایید اگر در غرب پارک هستید از بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری به سمت پارک بروید و از سمت غرب پارک نیز از از بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیلا تردد نموده و به پارک نهج البلاغه تهران خود را برسانید. همچنین اگر از مترو استفاده می کنید باید می‌توانید سوار خط هفت مترو تهران شده و در ایستگاه میدان صنعت پیاده شده و بقیه را را با تاکسی تا مقصد ادامه دهید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range چهارشنبه 30 خرداد 1403 remove_red_eye 118 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0