{{ctrl.notification}}
Motorcycle travel guide

راهنمای سفر با موتور سیکلت

در مقاله های قبل سفر درباره وسایل نقلیه ای که می توانیم با آنها به سفر برویم را در اختیار شما قرار داده ایم که با وسایل نقلیه ای مانند: هواپیما، قطار، اتوبوس، خودروی شخصی چگونه به سفر برویم و اطلاعاتی در این باره که در مقالات قبل به آن ها پرداختیم، در این مقاله آس چارتر قصد دارد اطلاعاتی را برای سفر رفتن با موتورسیکلت در اختیار شم قرار دهد همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

 

موتورسیکلت از وسایل نقلیه ای بسیار مورد علاقه اکثر مردم می باشد، ولی بیشتر در داخل شهرها از آن استفاده شده و یا برای سفرهایی که مسافت های کمی دارند، اما برای سفرهای طولانی که باید ساعت های زیادی در جاده باشید، سفر با موتور سیکلت لذت خاصی دارد، صدای غرش موتور،‌ نسیم خنکی  که به صورت برخورد می‌ کند، جذابیت های جاده که در هر مسیر و منظره ای که دوست دارید می توانید کمی توقف کنید و به تفریحی و استراحت بپردازید. حس هیجان انگیز و جذابی که می توانید با موتور سیکلت تجربه کنید هیچ وسیله نقلیه دیگری قابل مقایسه نیست. سفر با موتور سیکلت برای کسانی که عاشق ماجراجویی‌ و چالش‌های جدید هستند و می خواهند سفری متفاوت و هیجان انگیزی را تجربه کنند مناسب می باشد،

هر چند که باید توجه داشته باشید در کنار این حس‌های جذاب و مهیج خطرات و حوادثس نیز به طور ناخواسته و رعایت نکردن اصول و قوانین احتمال بروز خطراتی و مشکلاتی برایتان خواهد بود. پس بهتر است قبل از استارت سفرتان برنامه ریزی درست و مناسبی داشته باشید و نکاتی را نیز به آن توجه داشته باشید تا از احتمال بروز هر گونه خطری در امان باشیم.

انتخاب موتور سیکلت مناسب سفر

در ابتدای مقاله به معرفی انتخاب موتور سیکلت مناسب می پردازیم تا بتوانید با موتورسیکلت مناسب یک سفر امن و جذاب را تجربه کنید، از دیگر مواردی که باید آن را در نظر داشته باشید، عواملی مانند مسافت و نوع زمین خاکی، آسفالت و ... مصرف سوخت مورد نیاز، فضای کافی، سواری و هندلینگ می باشد و اینکه موتوری که انتخاب می کنید وسیله ای باشد که به راحتی بتوانید آن را تعمیر نمایید و یا موتور سیکلتی که دارید نمایندگی ‌های پس از فروش در کشور یا شهر مقصد داشته باشد که بتوانید در صورت هر گونه مشکل و خرابی موتور بتوانید به این مراکز مراجعه نمایید.

انتخاب بهترین مدل موتور سیکلت برای سفر

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین موتور سیکلت برای سفر خواهیم پرداخت که با کلاس‌های متنوع موتور آشنا شوید، از معروف ترین مدل های موتور سیکلت برای سفر و از رایج ترین آنها موتورهای کلاس تورینگ می باشد که برای سفرهای طولانی مدت بسیار مناسب می باشد، در ادامه با این موتورها آشنا خواهید شد.

موتور سیکلت بنلی مدل TNT25N

موتور سیکلت بنلی مدل TNT25N از بهترین مدل ها در کلاس استریت کروز می باشد، که دارای فضای کافی برای دو نفر است و دارای حجمی حدود ۲۴۹ سی‌ سی با سرعتی برابر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد و مصرف سوخت پایینی دارد و دارای ترمزهایی از نوع دیسکی می باشد، که برای مسافت ‌های طولانی بسیار مناسب می باشد.

موتور سیکلت باجاج مدل اونجر ۲۲۰

موتور سیکلت باجاج مدل اونجر ۲۲۰ از دیگر موتور سیکلت های کلاس استریت تورینگ معروف و محبوب که دارای سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و حجم موتوری حدود ۲۲۰ سی ‌سی و دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS که برای مسافت های کوتاه تر مناسب می باشد.

 

موتور سیکلت اس وای ام مدل NA180

از دیگر موتور سیکلت های زیبا و مناسب موتور سیکلت اس وای ام مدل NA180 می باشد که دارای یک موتور ۱۸۰ سی ‌سی با توان تولید ۱۸ اسب بخار و سیستم تحریک سوپاپ SOHC می باشد، موتور سیکلت اس وای ام برای در سفرهای تقریبا طولانی مناسب می باشد و می توانید سواری نرم و راحت و لذت بخشی داشته باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای سفر با موتور سیکلت

برای سفر با موتور سیکلت لازم نیست از موتورهای گران قیمت و لاکچری استفاده نمایید، می توانید با داشتن یک موتور ساده و ارزا‌ن به سفر بپردازید، قبل از اینکه به سفر بپردازید از سالم بودن موتور خود مطلع باشید، که در سفر به علت خرابی موتور در راه نمانید و سفرتان عذاب‌ آور نشود. از وسایل مورد نیازی که باید به همراه داشته باشید جعبه ابزار می باشد، جعبه ابزار کوچکی که در داخل آن وسایلی از جمله پیچ گوشتی، چکش، آچار فرانسه، آچارهای آلن و خورشیدی، آچار جغجغه ‌ای، سیم باتری و انبردست داخل آن وجود داشته باشد، که بتوانید به راحتی از وضعیت ترمزها، زنجیر چرخ، کمک فنر، لاستیک‌ها، چراغ‌ ها و سیستم برقی موتور چک کرده و با خیال راحت به حرکت خود ادامه بدهید. برای سفر با موتور سیکلت باید وسایل و مدارک لازم دیگری با خود به همراه داشته باشید، از جمله می توان به مدارک شناسایی، پاسپورت برای سفرهای خارجی، کارت موتور و گواهینامه، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه اختیاری، جعبه کمک‌ های اولیه، کمپرسور هوا، خوراکی، آب و لوازم یدکی پرمصرف موتور سیکلت، کلاه ایمنی، دستکش و عینک می باشد.

لباس مناسب برای سفر با موتور سیکلت

برای سفر با موتور سیکلت باید پوشش مناسبی داشته باشید که راحت باشید و در سفر اذیت نشوید، برای سفر با موتور سعی کنید از لباس ‌های بادوام و ترجیحا ضدآب استفاده نمایید تا از باد، باران و گل در امان باشید، استفاده از دستکش ‌‌های دارای لایه حرارتی و ضد آب، کفش‌ های محکم و ترجیحا ساق‌ بلند با کفی ضد لغزش، عینک ‌های آفتابی یا عینک ‌های نشکن طلقی و مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش که دارای پوشش‌ ضد مه نیز باشند که شیشه های آن بخار نکند و از گرد و غبار نیز در امان باشید.

مدارک ضروری برای سفر با موتور سیکلت

همانطور که در بالا گفته شد برای سفر با موتور سیکلت باید مدارکی مانند: مدارک شناسایی، پاسپورت برای سفرهای خارجی، کارت موتور و گواهینامه، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه اختیاری را باید همراه خودتان داشته باشید. باید توجه داشته باشید بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و بیمه مسافرتی، انواع مختلف بیمه‌ هایی هستند که برای سفر با موتور سیکلت واجب داشته باشید، که این را باید حتما قبل از سفر با موتور خود از وضعیت بیمه موتور خود مطمئن شوید. با تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

بیمه ‌های واجب برای سفر با موتور سیکلت

از مهم ‌ترین و واجب ‌ترین بیمه ها برای سفر با موتور سیکلت بیمه شخص ثالث است، بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری می باشد که باید حتما به همراه داشته باشید در غیر این صورت موتور شما توقیف می شود. بیمه شخص ثالث در مواردی که تصادف کنید و بخواهید خسارت پرداخت کنید مناسب می باشد.  از دیگر بیمه هایی که باید همراه خود داشته باشید بیمه بدنه است داشتن این بیمه اجباری نیست اما برای زمانی که اتفاقی برای موتور بیفتد به دردتان می خورد، بیمه مسافرتی نیز از دیگر بیمه ها می باشد که در سفرهای داخلی برای تورهای داخلی، بیمه حوادث گروهی تورهای مسافرتی، بیمه مسئولیت تورهای مسافرتی و بیمه یک‌ روزه گردشگری می باشد و در سفرهای خارجی نیز در تمامی کشورها به جز آمریکا و کانادا معتبر می باشد.

 

date_range سه شنبه 15 خرداد 1403 remove_red_eye 38 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0