{{ctrl.notification}}
Moscows Red Square

میدان سرخ مسکو

روسیه یکی از کشورهایی که دارای قدمت تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوان می باشد، مسکو پایتخت این کشور که بیشتر تحولات تاریخی و سیاسی در این شهر رخ داده است، شهر مسکو جاذبه‌های تاریخی و گردشگری متعددی را در خود جای داده است، از جمله جاذبه ها تاریخی این شهر می توان به میدان سرخ اشاره کرد، این میدان تاریخی درست در مرکز مسکو واقع شده، میدان سرخ نمادی مهم و محبوب که از نظر تاریخی و سیاسی اهمیت ویژه ای برای مردم روسیه دارد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی میدان گردشگری تاریخی مسکو بپردازد همراه ما تا پایان این مقاله باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما خارجی را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

معرفی میدان سرخ مسکو

میدان سرخ از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر مسکو که در یکی از خیابان های اصلی و مهم مسکو در مرکز شهر واقع شده است، جالب است بدانید تمام جاذبه های گردشگری مسکو نیز در اطراف این میدان و یا نزدیک به آن قرار دارند به همین دلیل این میدان بعنوان نقطه آغاز و پایان مسکو معروف شده است، قدمت میدان تاریخی سرخ مسکو به قرن یازدهم بازمی ‌گردد و از گذشته های دور این میدان مرکز اصلی برای زندگی مردم و همچنین مرکز سیاسی، اجتماعی و مذهبی روسیه بوده، در اطراف این میدان ساختمان‌های مهم مسکو و بناهای آجری قرمز رنگی مربوط به قرون وسطی و دروازه های متعدد شهر مسکو در این میدان بوده اولین دروازه این میدان مربوط به اواسط قرن 16 می باشد و کاخ کرملین، کلیسای جامع سن باسیل، موزه تاریخ کشور و ... وجود دارد. میدان سرخ مسکو مکانی برای جمع شدن مردم مسکو در طول زمان بوده  در این میدان اتفاقات مختلف تاریخی از جمله اعدام‌های سیاسی در سال‌های دور و برپایی انواع جشن ‌ها، فستیوال‌ ها و میهمانی ‌ها برگزار می شود. میدان سرخ مسکو در سال ۱۹۹۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

جاذبه های گردشگری میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو از نمادهای با ارزش و تاریخی شهر مسکو که دارای قدمت طولانی بوده و امروزه از پربازدیدترین جاذبه‌ها در مسکو شناخته می شود، در میدان تاریخی مسکو ساختمان ها و بناهای تاریخی متعدد از جمله برج اسپاسکایا و دیوار کرملین، کلیسای جامع کازان، کلیسای جامع سنت باسیل، مرکز خرید تاریخی GUM، موزه تاریخی دولتی و موزه لنین و... واقع شده است، سالانه گردشگران زیادی به بازدید از این جاذبه های که جزء ثروت‌ های فرهنگی و تاریخی شهر مسکو محسوب می شود بازدید می کنند، در ادامه با جاذبه های اطراف میدان سرخ آشنا خواهید شد.

 

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین مسکو از جاذبه های دیدنی و جذاب در میدان مسکو که دارای بنای بسیار زیبا و جذابی با معماری بی نظیری می باشد، این بنا دارای دیوارهای قطور، بلند و قرمز رنگ و برج ‌های بلند که مربوط به قرون وسطا، قرن 19 میلادی می باشد وجود دارد که تصویری فوق ‌العاده زیبایی در میدان مسکو به رخ کشیده، کاخ کرملین مسکو همچون جواهری درخشان در میدان مسکو می درخشد، که مجموعه ای از کاخ ها، کلیساها و برج ها را تشکیل داده است و دارای 700 اتاق می باشد. جالب است بدانید رئیس جمهور فعلی روسیه ولادیمیر پوتین در کاخ کرملین مسکو اقامت دارد.

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

یکی از مهم ‌ترین نمادهای تاریخ معماری در شهر مسکو می توان به کلیسای میدان سرخ مسکو یا همان کلیسای جامع سنت باسیل اشاره کرد، کلیسای میدان سرخ مسکو توسط ۲ معمار معروف روسی، بنام های ایوان بارما و پستنیک یاکوولف در قرن شانزدهم میلادی در بین سال‌های ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ میلادی ساخته شد که طراحی آن را معماران ایتالیایی برعهده داشتند، که تا مدت ۳۹ سال به‌ عنوان بلندترین ساختمان در شهر مسکو بشمار می رفت که ارتفاع آن حدود ۶۵ متر می باشد. کلیسای زیبا و شگفت ‌انگیز ۹ گنبد و ۲ گلدسته و ۱۰ عبادتگاه کوچک دارد. کلیسا در سال ۱۹۹۰ همراه با میدان جامع سنت باسیل سرخ مسکو در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. کلیسای جامع شفاعت مریم مقدس و کلیسای جامع واسیلی متبرک از دیگر نام های کلیسای سنت باسیل می باشد. با تهیه بلیط هواپیما تهران مسکو از سایت آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

موزه تاریخی دولت مسکو

در انتهای شمالی میدان سرخ مسکو را که ببنیدد بنای بسیار زیبا و جذابی را خواهید دید که این بنای جذاب موزه تاریخی دولت می باشد که در بین سال‌ های ۱۸۷۵ تا ۱۸۸۳ میلادی به ‌دستور الکساندر دوم ساخته شده است، ساختمان قرمز رنگ موزه دولت یک اثر تاریخی با معماری منحصربه‌ فردی می باشد که بزرگ‌ ترین گنجینه ملی و آثار تاریخی روسیه در آن قرار دارد. در موزه تاریخی دولت حدود چهارونیم میلیون قطعه از آثار با ارزش و تاریخی روسیه نگهداری می شود، که قدما برخی از آنها به زمان باستان باز می ‌گردد. موزه تاریخی دولت دارای بخش های مختلفی می باشد، که در هر کدام از بخش ها آثاری مربوط به دوره ای خاص نگهداری می شود، در یکی از بخش ها آثاری نظیر لباس‌ها و زیورآلات که مربوط به معرفی قبیله‌ های اسلاوی شرقی از قرن 11تا سیزدهم می باشد. بیشتر اشیا و آثار تاریخی این موزه اهدایی خاندان رومانوف و بعضی از شاهزاده‌ های روسی می باشد که می توان به آثاری مانند: شجره‌ نامه حاکمان روسیه، پرتره همه تزارها و شاهزاده‌های روس اشاره کرد. نمایشگاه هایی نیز در این موزه برگزار می شود که می توان به برگزاری نمایشگاه‌ های بت ‌پرستی در روسیه، مسیحیت در بیزانس که در این نمایشگاه انواع طلسم‌ها و تصاویری از بت‌ ها و بت‌ پرستان که روی سنگ حک شده اند به نمایش گذاشته می ‌شود. همچنین نمایشگاه دائمی آثار دیگری همچون: سلاح‌های قدیمی، لباس‌ها، نقشه‌ کشی، حکاکی‌ها، پرتره‌ها، نسخه‌های خطی، آثار هنری و … نیز برگزار می شود.

مرکز خرید مسکو

از دیگر جاذبه‌ های میدان سرخ مسکو می توان به مرکز خرید مسکو اشاره کرد، این مرکز خرد در بنایی تاریخی قرار دارد که در سال ۱۸۹۳ میلادی ساخته شده است، مرکز خرید مسکو از معروف ترین و زیباترین فروشگاه مسکو که در دوران شوروی به فروشگاه دپارتمان ایالت تبدیل شد، ایت فروشگاه از شلوغ ترین و محبوب ترین فروشگاه های مرکزی جهانی می باشد که گردشگران زیادی را جذب خود کرده، معمار و طراح این فروشگاه جهانی را الکساندر پومرانتسف برعهده داشته است.

 

date_range یکشنبه 05 فروردین 1403 remove_red_eye 1781 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0