{{ctrl.notification}}
Mirage of Kermanshah scene

سراب صحنه کرمانشاه

کرمانشاه از استان های گردشگری در ایران که دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، این استان دارای آب و هوای کوهستانی و دلپذیری می باشد و گردشگران زیادی سالانه برای بازدید به این استان سفر می کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی کرمانشاه سراب صحنه بپردازد، در ادامه همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

معرفی سراب صحنه کرمانشاه

سراب صحنه منطقه ای جذاب و دیدنی در ۵۵ کیلومتری استان کرمانشاه و در قسمت شمالی شهرستان صحنه قرار دارد، منطقه سراب صحنه از زیباترین و بکرترین نقاط گردشگری در غرب ایران و از جذاب ‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه به شمار می‌ روند، سراب صحنه از دیدنی های شهرستان صحنه که قدمت این شهرستان به دوران قبل از اسلام باز می ‌گردد، شهر صحنه در دره‌ ای خوش آب‌ وهوا در میان کوه‌های بلندی قرار گرفته است، دره صحنه با طبیعت زیبا، آبشارها و سراب ‌های زیبا، درختان وحشی و باغ‌ های میوه در گذشته محل زندگی و تفریح بسیاری از شاهان بوده و امروزه نیز مقصدی گردشگری گردشگران بسیاری می باشد. در این شهرستان آثار تاریخی با ارزشی کشف شده است که مربوط به دوره هخامنشی می باشد که این نشان دهنده ای این است که این منطقه تفرجگاه اعیانی شاهان قاجاری هم بوده است.

جاهای دیدنی اطراف سراب صحنه کرمانشاه

سراب صحنه از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه و شهرستان صحنه که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، این جاذبه ی گردشگری در نزدیکی جاذبه ‌های دیدنی بسیاری قرار گرفته است، در ادامه با چندین مورد از جاذبه های دیدنی اطراف سراب صحنه آشنا خواهید شد.

گور دخمه سراب صحنه کرمانشاه

از جاذبه های تاریخی در فاصله ۱.۵ کیلومتری سراب صحنه، گوردخمه صحنه می باشد، گور دخمه‌ها آرامگاه ‌هایی هستند که در دل کوه ساخته شده ‌اند. گوردخمه صحنه یک مکان تاریخی و باستانی که دارای قدمت تاریخی چند هزار ساله می باشد. گوردخمه صحنه در بدنه کوه شوق ‌علی در شمال شهر صحنه و سمت راست آب دربند قرار گرفته اند، این گوردخمه‌ های حجاری شده نام‌ های قبر کیکاووس، فرهاد تراش و گور شیرین ‌و فرهاد معروف می باشند که یکی از آن ها در حدود پنجاه متری از سطح رودخانه قرار گرفته دو طبقه و مربوط به دوره مادها و دارای ابعادی به طول ۱۴.۵ متر و ارتفاع ۱۱ متر می باشد و گور دخمه دیگر در کوه شوق‌ علی واقع شده، گور دخمه های صحنه در سال ۱۳۱۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

روستای عامله سراب صحنه کرمانشاه

از دیگر دیدنی هایی که در فاصله ۲۲ کیلومتر سراب صحنه قرار گرفته اند روستای عامله می باشد، روستای عامله روستایی سرسبز و کوهستانی با طبیعت بکر و زیبا که در ۱۵ کیلومتری غرب شهرستان صحنه واقع شده است، روستای عامله دارای معماری جذاب و دیدنی می باشد که شبیه قلب است و به‌علت قلبی شکل‌ بودن معروف شده و جالب است بدانید روستای عامله تنها روستا در جهان است که به طور اتفاقی و بدون نقشه قبلی، به شکل قلب شده است. مردم روستای عامله بسیار مهمان ‌نواز هستند و از معروف ترین محصولات این روستا برنج می باشد که شهرت زیادی دارد.

پارک جنگلی دربند سراب صحنه کرمانشاه

در شهرستان صحنه از جاذبه های تفریحی و گردشگری دیگری بنام پارک جنگلی دربند صحنه قرار دارد که در نزدیکی منطقه سراب صحنه و مقبره آقا سید خلیل عالی ‌نژاد قرار گرفته است،  پارک جنگلی دربند مجموعه تفریحی برای گردش و تفریح می باشد که می توانید ساعاتی را در آن کمپ کنید و به استراحت بپردازید.

اقامت در نزدیکی منطقه سراب صحنه کرمانشاه

منطقه سراب صحنه با آبشارها و مناظر خیره ‌کننده و بسیار جذاب مقصد گردشگری بسیار محبوبی برای گردشگران بشمار می رود، اگر قصد اقامت در منطقه سراب صحنه را دارید می توانید از گزینه ‌های مختلفی برای اقامت در شهرستان صحنه و سراب صحنه استفاده نمایید، کمپینگ و چادر زدن در طبیعت و فضای باز از بهترین گزینه ها می باشد که با داشتن تجهیزات ضروری می توانید اقدام به برپایی چادر کنید و از طبیعت بکر لذت ببرید. چندین اقامتگاه بوم ‌گردی اطراف سراب صحنه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید و زندگی در خانه های سنتی و محلی را تجربه نمایید. از اقامتگاه ‌های بوم‌ گردی منطقه سراب صحنه می توان به     اقامتگاه بوم ‌گردی زران کندوله، اقامتگاه بوم‌ گردی آرتین دینور، اقامتگاه بوم‌ گردی بانیان کندوله، سوئیت گردو، هتل پارسیان،هتل لاله بیستون،هتل جمشید اشاره کرد، این اقامتگاه ها دارای امکانات مناسبی می باشند.

تفریحات منطقه سراب صحنه کرمانشاه

منطقه سراب صحنه با داشتن جاذبه های دیدنی و جذابش مقصد گردشگری پر طرفداری برای گردشگران به شمار می رود، ازین جاذبه ی گردشگری دارای تفریحات بسیار جذابی نظیر:

طبیعت‌ گردی در دربند صحنه که به چهار چشمه هم معروف و دارای چشمه ‌های متعدد، درختان کهنسال و مناظر طبیعی بکر می باشد.

عکاسی از مناظر بکر و زیبای منطقه ی سراب صحنه خصوصا در فصل های پاییز و بهار با صحنه های دیدنی و جذاب که بهترین زمان برای عکاسی می باشد.

 قایق ‌رانی در یک دریاچه مصنوعی و زیبایی که در سراب دربند قرار دارد، شما می توانید با قایق‌ های پدالی در این دریاچه قایق ‌سواری کنید و از مناظر و هوای دلپذیر لذت ببرید.

اسب ‌سواری نیز از دیگر تفریحات در سراب صحنه که اگر به این ورزش علاقه مند هستید می توانید در طبیعت اطراف سراب صحنه در مناظر دل‌انگیز و آب ‌وهوای بسیار خوب به سوارکاری بپردازید.

بهترین زمان بازدید از منطقه سراب صحنه کرمانشاه

سراب صحنه از جاذبه ‌های گردشگری اصلی شهرستان صحنه که می توانید با یک برنامه ریزی دقیق و در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی به گردش در این منطقه بپردازید، بهترین زمان برای سفر و گردش در منطقه سراب صحنه فصل بهار و تابستان می باشد، در این فصول می توانید از هوای دلپذیر لذت ببرید و در رودخانه و حوضچه ‌های زیر آبشار  به آب ‌تنی و شنا بپردازید و در سایه درختان چادر بزنید از هوای مطبوع و مناظر سرسبز لذت ببرید.

مسیر دسترسی به سراب صحنه کرمانشاه

منطقه سراب صحنه در ۵۵ کیلومتری استان کرمانشاه، امتداد جاده کرمانشاه به همدان و در شهرستان صحنه قرار دارد، شما می ‌توانید برای دسترسی به منطقه سراب صحنه از جاده کرمانشاه به سمت همدان حرکت کرده و به سمت شمال و سمت شهرستان صحنه رفته و خود را به قسمت شمالی شهر صحنه برسانید. با تهیه بلیط هواپیما تهران کرمانشاه در سایت آس چارتر از تخفیفات ومزایای ویژه ای برخوردار شوید.

 

date_range سه شنبه 12 تیر 1403 remove_red_eye 83 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09300091160
09300091160
پرواز خارجی
09300091160
09300091160
اتوبوس
09300091160
09300091160
تور داخلی
09300091160
09300091160
تور خارجی
09300091160
09300091160
بیمه مسافرتی
09300091160
09300091160
ویزا
09300091160
09300091160
ثبت نظر
chat 0